Bodzio SE
Guest
Sat Dec 01, 2007 3:28 pm
czy ktos montowal taki system w samochodzie i moglby mi wytlumaczyc dlaczego
na przekazniku do rozlaczenia zasilania w stacyjce podczas deaktywacji
alarmu nie ma przejscia i odwrotnie podczas aktywacji jest
przejscie.Reasumujac, mozna go odpalic spod wlaczonego alarmu. Wyjście
pomaranczowe (-) do przekaxnika itd (+) z zasilania auta.
Pozdro.
psb
Guest
Sat Dec 01, 2007 4:26 pm
Bodzio SE pisze:
Quote:
dlaczego na przekazniku do rozlaczenia zasilania w stacyjce podczas deaktywacji
alarmu nie ma przejscia i odwrotnie podczas aktywacji jest
przejscie.Reasumujac, mozna go odpalic spod wlaczonego alarmu. Wyjście
pomaranczowe (-) do przekaxnika itd (+) z zasilania auta.
Nie można odpalić przy włączonym alarmie. Ze względu na oszczędność
prądu (duży przekaźnik trochę bierze), obwód odcinany jest w momęcie
próby odpalenia, czyli podania plusa po zapłonie. Na tym 'pomarańczowym'
pojawia się wtedy dopiero masa.
psb
Bodzio SE
Guest
Sat Dec 01, 2007 4:41 pm
Quote:
dlaczego na przekazniku do rozlaczenia zasilania w stacyjce podczas
deaktywacji
alarmu nie ma przejscia i odwrotnie podczas aktywacji jest
przejscie.Reasumujac, mozna go odpalic spod wlaczonego alarmu. Wyjście
pomaranczowe (-) do przekaxnika itd (+) z zasilania auta.
Nie można odpalić przy włączonym alarmie. Ze względu na oszczędność prądu
(duży przekaźnik trochę bierze), obwód odcinany jest w momęcie próby
odpalenia, czyli podania plusa po zapłonie. Na tym 'pomarańczowym' pojawia
się wtedy dopiero masa.
psb
Wnioskuję, że musze zmienić przekaźnik, gdzie w stanie spoczynku ma
przejście, a po podaniu napięcia się rozwiera. Ponieważ, alarm podaje mi
masę na przekaźnik w momencie aktywacji alarmu. Czyli jakby nie patrzeć
pobiera cały czas prąd podczas czuwania. Chyba nie tak powinno byc, gdzie
kolega wspomniał o oszczędności prądu. Może coś pominąłem. Na pewno nie
podłączyłem drzwi, światła i klapy. Inne rozwiązanie przez producenta auta.
Ale czy to aż może mieć taki wpływ na odwróconą funkcję działania wyjścia
(-) pomarańczowego przewodu?
psb
Guest
Sat Dec 01, 2007 9:28 pm
Bodzio SE pisze:
Quote:
Wnioskuję, że musze zmienić przekaźnik, gdzie w stanie spoczynku ma
przejście, a po podaniu napięcia się rozwiera.
Tak. Powinien to być PK ze stykiem NC. do jednej strony cewki podajesz
+12 po zapłonie, a z drugiej pomarańczowy kabelek. Pasowałoby jesz\cze
diodę zaporowo dać.
psb
Bodzio SE
Guest
Sun Dec 02, 2007 4:48 pm
Quote:
Tak. Powinien to być PK ze stykiem NC. do jednej strony cewki podajesz
+12 po zapłonie, a z drugiej pomarańczowy kabelek. Pasowałoby jesz\cze
diodę zaporowo dać.
psb
Dziekuję. Trochę to nie logiczne, ale cóż. Po odłączeniu alarmu z zasilania
odpalę samochód

.
Nawymyślali tych alarmów tyle, ze człowiek zamontuje jeden a w sklepie już
sprzedają kolejną wersję alarmu.
Jeszcze raz dzięki.
William
Guest
Mon Dec 03, 2007 10:44 am
Quote:
Dziekuję. Trochę to nie logiczne, ale cóż. Po odłączeniu alarmu z zasilania
odpalę samochód

.
Niestety takie są wymogi UE, że ma być przekaźnik NC. W zamyśle jak padnie alarm to samochód nie stanie na drodze.
Bodzio SE
Guest
Mon Dec 03, 2007 9:24 pm
Quote:
Niestety takie są wymogi UE, że ma być przekaźnik NC. W zamyśle jak padnie
alarm to samochód nie stanie na drodze.
To fakt

Dziękuję za odpowiedzi.