RTV forum PL | NewsGroups PL

Budowa boostera do uruchamiania aut jakie komponenty oprócz akumulatora?

booster - jak zbudowany?

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Budowa boostera do uruchamiania aut jakie komponenty oprócz akumulatora?

Goto page Previous  1, 2

ToMasz
Guest

Sun Jan 03, 2016 10:31 am   



Quote:
1) pojedncze odpalenie samochodu (600A, 2 sek) daje coś koło ~15000J
energii.
2) 3 minuty z 12V mozna wpompować 15000J przy prądzie koło 5A.
Czyli wykonalne z żelowego.
Ale, punkt 1) to ściema, prąd 600A raczej nie wystepuje kiedy rozrusznik
już kręci. Wiec jest mniej J.
Ale, punkt 2) to ściema, sprawność.
Sciemy się znoszą i w zasadzie okazuje się że by dało radę.
sprawność ładowania w tym przypadku to nie taka ogromna "wada". jasne że

lepiej gdyby spawność była idealna, ale jeśli część energii zamieni się
w ciepło - to nie jest tak źle.
właśnie obczajam przetwrornice. prąd wejściowy 10A, wyjściowy 6A - 5
dolców. akumulatorek albo z wkrętarki, albo kwasowy 12v 4Ah za 50zł
chyba to zbuduje.
ToMasz

Ps auta i tak jakiś czas nie odpale. wyssałem trochę paliwa do
strzykawki. jest mętne. w żółtej cieczy pływa biały osad, jak grysik.

JDX
Guest

Sun Jan 03, 2016 10:40 am   



On 2016-01-03 10:31, ToMasz wrote:
[...]
Quote:
Ps auta i tak jakiś czas nie odpale. wyssałem trochę paliwa do
strzykawki. jest mętne. w żółtej cieczy pływa biały osad, jak grysik.
Znaczy się, że zaledwie -17 stopni to dla ropy już za zimno jest? Bo mój

stary benzyniak to "od dotknięcia" dzisiaj zapalił.

Sebastian Biały
Guest

Sun Jan 03, 2016 10:57 am   



On 2016-01-03 10:31, ToMasz wrote:
Quote:
właśnie obczajam przetwrornice.

Weź zwykły żelowy, podepnij kablami i poczekaj. Jakaś część energii
przeleje się między nimi bez łaski przetwornicy. Nie jest to optymalne,
ale jednoczesnie najłatwiejsze.

ToMasz
Guest

Sun Jan 03, 2016 12:12 pm   



Quote:
Znaczy się, że zaledwie -17 stopni to dla ropy już za zimno jest?

nie. staram się żyć bez auta i 2km do pracy chodzę piechotą. To ma

pozytywny wpływ na moje zdrowie i negatywny na kondycje auta. stąd z
letniego paliwa wytrąciła się parafina, a akumulator ładowany raz na 2
tygodnie odmawia posłuszeństwa

RoMan Mandziejewicz
Guest

Sun Jan 03, 2016 12:55 pm   



Hello Dominik,

Sunday, January 3, 2016, 12:33:09 PM, you wrote:

Quote:
Przy dużej różnicy napięć, prąd zwarcia oddany z małego akumulatora może go pewnie uszkodzić. Sad

Jak masz mocno rozładowany akumulator, to ma dużą rezystancję
wewnętrzną i to ona ogranicza prąd. Użyteczny (krótkotrwale) prąd
szczytowy z akumulatora 7Ah to 90A...

Quote:
Mam na stanie ładowarkę na scalonym xlsemi z regulowanym
ograniczeniem prasowym do 5a, musze sprawdzić jak sobie poradzi z
ładowaniem słabego akumulatora.

Za dużo kombinacji.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Dominik Morawiec
Guest

Sun Jan 03, 2016 1:33 pm   



Przy dużej różnicy napięć, prąd zwarcia oddany z małego akumulatora może go pewnie uszkodzić. :(

Mam na stanie ładowarkę na scalonym xlsemi z regulowanym ograniczeniem prasowym do 5a, musze sprawdzić jak sobie poradzi z ładowaniem słabego akumulatora.

Dominik Morawiec
Guest

Sun Jan 03, 2016 1:34 pm   



Przy dużej różnicy napięć, prąd zwarcia oddany z małego akumulatora może go pewnie uszkodzić. Sad

Mam na stanie ładowarkę na scalonym xlsemi z regulowanym ograniczeniem prądowym do 5a, musze sprawdzić jak sobie poradzi z ładowaniem słabego akumulatora.

Dominik Morawiec
Guest

Sun Jan 03, 2016 5:26 pm   



Wierzę na słowo, w takim razie wystarczy mały akumulator i nic więcej Smile

Goto page Previous  1, 2

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Budowa boostera do uruchamiania aut jakie komponenty oprócz akumulatora?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map