RTV forum PL | NewsGroups PL

Brak obrazu z kamery

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Brak obrazu z kamery

Kris
Guest

Wed Mar 07, 2018 10:31 am   



Kamera ip onvif taka:

https://pl.aliexpress.com/item/HD-IP-Camera-720P-1080P-Surveillance-Cam-Waterproof-2MP-CCTV-IP-Security-Camera-Network-Onvif-2/32756736261.html
Przez jakiś czas działała prawidłowo
Teraz nie wyświetla obrazu. Znaczy wyświetla czarny ekran.
Dedykowana aplikacja(CMS) widzi kamera, do kamery można się zalogować przez przeglądarkę i z chmury ale wszędzie czarny ekran.
Dało nawet rade zaktualizować oprogramowanie kamery ale to też nie pomogło.
Co się mogło stać?
Ma ktoś jakieś podejrzenia?

HF5BS
Guest

Wed Mar 07, 2018 11:14 am   



Użytkownik "Kris" <kszysztofc_at_gmail.com> napisał w wiadomości
news:87938c77-96ce-4a17-a1dd-e3e67354f346_at_googlegroups.com...
Quote:
W dniu środa, 7 marca 2018 10:42:53 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:

Całkowicie, stuprocentowo czarny, czy widać jakiś delikatny szum?

Czarny
https://zapodaj.net/9288973c09650.png.html

Wrzuciłem czarny wycinek na wzmocnienie kontrastu, zero szumów, wygląda więc
na niepracującą matrycę.

Quote:

Co się mogło stać?

Pierwsza myśl jest taka, że padła (lub odpięła się) matryca...

Zgadza się - nie ma nawet cienia szumów z tejże.

Quote:
Nie rozkręcałem jeszcze tej kamery bo czekam co mi Majfrend zaproponuje
ale jakby co to jest to proste do naprawy?

IMHO zależy, czy poprawić złącze, czy bujać się np. z padniętym chipem
matrycy. A to właśnie wydaje mi się prawdopodobne. Chyba, ze regulatory
wzmocnienia (zwłaszcza takie dostrajające, w tle) są poskręcane do minimum.
Może reset ustawień do fabrycznych, gdzie wszystkie regulacje wrócą do
czasów, kiedy to działało?

--
Pies może złamać serce tylko raz,
kiedy jego własne przestaje bić...

sundayman
Guest

Wed Mar 07, 2018 11:31 am   



Miałem z podobną (ale inną) tego typu kamerą zbliżony problem - okazało
się, że z jedną (nowszą) wersją CMS nie działała, a ze starszą działała.
Może akualizowałeś CMS i stąd kłopot ?
Albo się sam aktualizował.

Generalnie te kamery są fajne bo tanie, ale poza tym ciągła walka, żeby
toto jakoś działało...

Adam Wysocki
Guest

Wed Mar 07, 2018 11:42 am   



Kris <kszysztofc_at_gmail.com> wrote:

Quote:
Teraz nie wyświetla obrazu. Znaczy wyświetla czarny ekran.

Całkowicie, stuprocentowo czarny, czy widać jakiś delikatny szum?

Quote:
Co się mogło stać?

Pierwsza myśl jest taka, że padła (lub odpięła się) matryca...

--
[ Email: a_at_b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web: http://www.chmurka.net/ ]

Kris
Guest

Wed Mar 07, 2018 11:55 am   



W dniu środa, 7 marca 2018 10:42:53 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:

Quote:
Całkowicie, stuprocentowo czarny, czy widać jakiś delikatny szum?

Czarny
https://zapodaj.net/9288973c09650.png.html

Quote:

Co się mogło stać?

Pierwsza myśl jest taka, że padła (lub odpięła się) matryca...

Nie rozkręcałem jeszcze tej kamery bo czekam co mi Majfrend zaproponuje ale jakby co to jest to proste do naprawy?

Kris
Guest

Wed Mar 07, 2018 12:26 pm   



W dniu środa, 7 marca 2018 11:14:47 UTC+1 użytkownik HF5BS napisał:

Quote:
Może reset ustawień do fabrycznych, gdzie wszystkie regulacje wrócą do
czasów, kiedy to działało?
To działało kilka dni dosłownie, żadnych regulacji nie było, jednej nocy przestało działać

Własnie się Chińczyk odezwał i proponuje że mi przyśle "płytę główna" żebym sobie wymienił
Chyba mu odpisze że nie zamierzam się bawić w wymiany płyt niech mi przyśle działająca kamerę

Kris
Guest

Wed Mar 07, 2018 12:47 pm   



W dniu środa, 7 marca 2018 11:31:19 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:
Quote:
Miałem z podobną (ale inną) tego typu kamerą zbliżony problem - okazało
się, że z jedną (nowszą) wersją CMS nie działała, a ze starszą działała.
Może akualizowałeś CMS i stąd kłopot ?

CMS aktualizowałem dopiero wczoraj w ramach eksperymentów, wcześniej nie aktualizowałem. A przestała działać w środku nocy- wiem bo zaczęły alarmy przychodzić "zakryta kamera" czy jakoś tak

Quote:
Albo się sam aktualizował.

Tego nie wiem
ale logując się bezpośrednio z przeglądarki jest tak samo

Quote:
Generalnie te kamery są fajne bo tanie, ale poza tym ciągła walka, żeby
toto jakoś działało...

Mam w jednym miejscu monitoring oparty na kamerach tego typu:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/zewnetrzna-kamera-900-tvl-ir-20m-rybie-oko-mdkb9-i5316123125.html
i działa od lat bezproblemowo
W innej nieruchomości potrzebowałem założyć kilka kamer i dla testów zamówiłem dwie IP- ta z która mam problem i jeszcze czekam na kopułowa FHD.
Chciałem popatrzeć jak to działa czy jest zauważalna różnica w jakości obrazu i ew domówić kilka kolejnych kamer. Na razie zonk- awaria po kilku dniach.

ToMasz
Guest

Wed Mar 07, 2018 1:32 pm   



W dniu 07.03.2018 o 10:55, Kris pisze:
Quote:
W dniu środa, 7 marca 2018 10:42:53 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:

Całkowicie, stuprocentowo czarny, czy widać jakiś delikatny szum?

Czarny
https://zapodaj.net/9288973c09650.png.html

w prawym górnym rogu widać datę i czas. Wyświetla go kamera czy program
na PC?
ToMasz

Kris
Guest

Wed Mar 07, 2018 2:59 pm   



W dniu środa, 7 marca 2018 13:32:58 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

Quote:
Czarny
https://zapodaj.net/9288973c09650.png.html

w prawym górnym rogu widać datę i czas. Wyświetla go kamera czy program
na PC?

A skąd niby mam wiedzieć? Podejrzewam ze z programu. Skąd by niby kamera miała pobierać dane o dacie i czasie?
Z kamerą połączenie jest, dała się nawet wczoraj zaktualizować do nowszej wersji firmware. Program wywala ciągle alarmy "zakryty obiektyw
Kamera reaguje na ciemność włączając podświetleni ir, robi się jasno to podświetlenie wygasza
Tyle tylko ze obrazu nie wyświetla a aplikacja widzi to jakby ktoś obiektyw przesłonił

Adam Wysocki
Guest

Thu Mar 08, 2018 12:53 am   



Kris <kszysztofc_at_gmail.com> wrote:

Quote:
Całkowicie, stuprocentowo czarny, czy widać jakiś delikatny szum?

Czarny
https://zapodaj.net/9288973c09650.png.html

Sprawdziłem obszar między napisami -- nie ma piksela, który miałby kolor
inny niż #000000. Czyli 100% czerń. Czyli niepracująca matryca.

Quote:
Co się mogło stać?

Pierwsza myśl jest taka, że padła (lub odpięła się) matryca...

Nie rozkręcałem jeszcze tej kamery bo czekam co mi Majfrend zaproponuje
ale jakby co to jest to proste do naprawy?

Jak się odpięła (luźne styki, wypadnięta tasiemka), to tak, wystarczy
włożyć. Jak padła, to nie -- zakładam że raczej nie dostaniesz nigdzie w
detalu takiej matrycy, a jeśli dostaniesz to w cenie większej, niż cała
kamera.

--
[ Email: a_at_b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web: http://www.chmurka.net/ ]

Adam Wysocki
Guest

Thu Mar 08, 2018 1:04 am   



Kris <kszysztofc_at_gmail.com> wrote:

Quote:
A skąd niby mam wiedzieć? Podejrzewam ze z programu. Skąd by niby kamera
miała pobierać dane o dacie i czasie?

Jak to kamera IP, to może z sieci... ale to IMO niewiele zmienia. Soft
kamery czyta obraz z matrycy (nie udaje mu się, bo coś w matrycy padło,
więc czyta same zera -- czarny obraz), nakłada znacznik czasu i wysyła
dalej.

Quote:
Kamera reaguje na ciemność włączając podświetleni ir, robi się jasno to
podświetlenie wygasza

Na zdjęciu kamery widać na dole coś takiego (zaznaczone):

http://www.chmurka.net/r/usenet/kamera-ip.png

Zakładam że to czujnik światła, który steruje podświetleniem zupełnie
niezależnie od natężenia światła padającego na matrycę.

Quote:
Tyle tylko ze obrazu nie wyświetla a aplikacja widzi to jakby ktoś
obiektyw przesłonił

Pewnie aplikacja po prostu dostaje czarny obraz i nawet nie ma jak go
odróżnić od faktycznie zasłoniętego obiektywu.

--
[ Email: a_at_b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web: http://www.chmurka.net/ ]

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Brak obrazu z kamery

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map