Goto page Previous 1, 2
mIrO
Guest
Sun Sep 24, 2006 8:44 pm
Użytkownik "Franciszek Sosnowski" napisał w wiadomości
Quote:
Podobnie z sprawa sie ma z trzema typami tony...
Wypornosc podaje sie w tonach, ktore maja 1016kg,
zas ladunek w metrycznych i jakos nikt sie nie myli.
No to IMHO cale szczescie, ze nie jest odwrotnie

Bo majac 1000 ton
wypornosci i 1000 ton ladunku, to zawsze jest troche zapasu ;P
--
Pzdr,
mIrO
MSPANC
bad_skipper
Guest
Sun Sep 24, 2006 8:55 pm
"mIrO" <miro@spamowi_mowie_nie.pl> wrote in message
news:ef6r1j$5e5$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
Użytkownik "Franciszek Sosnowski" napisał w wiadomości
Podobnie z sprawa sie ma z trzema typami tony...
Wypornosc podaje sie w tonach, ktore maja 1016kg,
zas ladunek w metrycznych i jakos nikt sie nie myli.
No to IMHO cale szczescie, ze nie jest odwrotnie

Bo majac 1000 ton
wypornosci i 1000 ton ladunku, to zawsze jest troche zapasu ;P
jest tez: 1 tona amerykańska = 2000 funtów brytyjskich = 907,18 kg :-|
--
---
Franciszek Sosnowski
Guest
Sun Sep 24, 2006 9:01 pm
Dnia Sun, 24 Sep 2006 22:44:47 +0200, mIrO tak nawijal:
Quote:
No to IMHO cale szczescie, ze nie jest odwrotnie

Bo majac 1000 ton
wypornosci i 1000 ton ladunku, to zawsze jest troche zapasu ;P
Haha, nie, to tak nie jest, bo wypornosc sie liczy wg
(jak sama nazwa wskazuje) wypartej wody. Dlatego to
obejmuje _cala_ jednostke, wliczajac jej balasty,
maszyny i inne elementy, ktore zawsze beda dawaly
spory zapas.
Z reszta i tak zawsze przeliczasz to wg danych jednostki,
bo przykladowo oleju zapakujesz "pod sufit", zas stali
troche na dnie.
--
Fran,
Nam jest wszystko jedno...
Nam to nawet wszystko jedno,
czy jest nam wszystko jedno.
J.F.
Guest
Sun Sep 24, 2006 9:18 pm
On Sun, 24 Sep 2006 22:55:34 +0200, bad_skipper wrote:
Quote:
"mIrO" <miro@spamowi_mowie_nie.pl> wrote in message
Użytkownik "Franciszek Sosnowski" napisał w wiadomości
Podobnie z sprawa sie ma z trzema typami tony...
Wypornosc podaje sie w tonach, ktore maja 1016kg,
zas ladunek w metrycznych i jakos nikt sie nie myli.
No to IMHO cale szczescie, ze nie jest odwrotnie

Bo majac 1000 ton
wypornosci i 1000 ton ladunku, to zawsze jest troche zapasu ;P
jest tez: 1 tona amerykańska = 2000 funtów brytyjskich = 907,18 kg
bylo minelo - teraz jest jeszcze gorzej
http://en.wikipedia.org/wiki/Tonnage
J.
mIrO
Guest
Sun Sep 24, 2006 9:19 pm
Uzytkownik "Franciszek Sosnowski" napisal w wiadomosci
Quote:
Haha, nie, to tak nie jest, bo wypornosc sie liczy wg
(jak sama nazwa wskazuje) wypartej wody. Dlatego to
obejmuje _cala_ jednostke, wliczajac jej balasty,
maszyny i inne elementy, ktore zawsze beda dawaly
spory zapas.
To jak najbardziej wiem i rozumiem. Ale wydawalo mi sie, ze okresla sie
calkowita wypornosc ktora statek posiada oraz jego ladownosc - czyli to co
mozna mu dorzucic do przewiezienia (czyli wypornosc po odjeciu tego, co
wypiera "pusta" jednostka).
Wiec jesli tak by bylo, to mi sie pojawia pytanie, czy ta ladownosc tez jest
w tych wiekszych tonach? ;)
--
Pzdr,
mIrO
Chyba zaczynam bredzic - ide spac
Grzegorz Kurczyk
Guest
Sun Sep 24, 2006 10:23 pm
Użytkownik POKREC napisał:
Quote:
Czym sie rozni lamer od hakera? Tym, ze lamer mysli, ze kilobajt to 1000
bajtow a haker, ze kilometr to 1024 metry.
Hehe... to tak jak lamer prosił hakera o pożyczenie mu tysiąca złotych.
Haker pogrzebał w kieszeni, wyjął forsę i mówi: a masz tu 1024zł do
równego rachunku...
A jak szybko rozpoznać czy ktoś jest informatykiem ???
Zapytać się ile to jest 256 x 256
Pozdrawiam
Grzegorz
PAndy
Guest
Sun Sep 24, 2006 10:32 pm
"Franciszek Sosnowski" <news@fran.pl> wrote in message
news:wdn6wkhe6rul$.13cwecjop4lps.dlg@40tude.net...
Quote:
Dnia Sun, 24 Sep 2006 01:05:14 +0200, Piotr Wyderski tak nawijal:
http://physics.nist.gov/cuu/Units/binary.html
Bylo niedawno, ze to troche (albo nietroche) kretynizm.
Mila tez jest dwojaka i jakos nikt nie ma problemow
ze zrozumieniem, ze statek plynie dluzszymi milami,
niz samochod.
Dodaj do tego ze plynie po krzywej ktora okazuje sie byc krotsza niz
prosta laczaca 2 punkty
Franciszek Sosnowski
Guest
Sun Sep 24, 2006 10:43 pm
Dnia Mon, 25 Sep 2006 00:23:33 +0200, Grzegorz Kurczyk tak nawijal:
Quote:
A jak szybko rozpoznać czy ktoś jest informatykiem ???
Zapytać się ile to jest 256 x 256
Hehe, to prawda :)
--
Fran,
Nam jest wszystko jedno...
Nam to nawet wszystko jedno,
czy jest nam wszystko jedno.
J.F.
Guest
Sun Sep 24, 2006 11:56 pm
On Sun, 24 Sep 2006 20:03:49 +0200, Franciszek Sosnowski wrote:
Quote:
Bylo niedawno, ze to troche (albo nietroche) kretynizm.
Mila tez jest dwojaka i jakos nikt nie ma problemow
ze zrozumieniem, ze statek plynie dluzszymi milami,
niz samochod.
Oj, slyszalem o problemach na styku US Army-US Navy, szczegolnie w
lotnictwie :-)
Ale ile w tym prawdy to nie wiem ...
J.
Pawel Kraszewski
Guest
Mon Sep 25, 2006 7:07 am
Franciszek Sosnowski wrote:
Quote:
Bylo niedawno, ze to troche (albo nietroche) kretynizm.
Mila tez jest dwojaka i jakos nikt nie ma problemow
ze zrozumieniem, ze statek plynie dluzszymi milami,
niz samochod.
Eh, to nic. Gdzieś dorwałem słownik jednostek SI. Dla głupiego ampera mamy:
* amper
* amper praktyczny
* amper srebrowy
* amper międzynarodowy
* średni amper międzynarodowy
* amerykański amper międzynarodowy (sic!)
Amerykańce to mają tupet :D
--
Pawel Kraszewski
www.kraszewscy.net
mk
Guest
Mon Sep 25, 2006 2:36 pm
Newsuser "bad_skipper" wrote:
Quote:
A rozmowa wziela sie stad, ze dla niego bit "pierwszy", to pierwszy bit w
zapisie od prawej strony, dla mnie bit "pierwszy", to bit o wadze 1 ;)
dzieki temu mozesz korzystac z obydwoch notacji
http://asci-training.lanl.gov/images/Endian.gif
Akurat powyższy artykuł tyczy się czegoś innego, bo kolejności bajtów, nie
bitów.
pzdr
mk
bad_skipper
Guest
Tue Sep 26, 2006 8:40 pm
"PAndy" <pandrw_cutthis_@poczta.onet.pl> wrote in message
news:ef711u$kuk$1@news.onet.pl...
Quote:
"Franciszek Sosnowski" <news@fran.pl> wrote in message
news:wdn6wkhe6rul$.13cwecjop4lps.dlg@40tude.net...
Dnia Sun, 24 Sep 2006 01:05:14 +0200, Piotr Wyderski tak nawijal:
http://physics.nist.gov/cuu/Units/binary.html
Bylo niedawno, ze to troche (albo nietroche) kretynizm.
Mila tez jest dwojaka i jakos nikt nie ma problemow
ze zrozumieniem, ze statek plynie dluzszymi milami,
niz samochod.
Dodaj do tego ze plynie po krzywej ktora okazuje sie byc krotsza niz
prosta laczaca 2 punkty ;)
Bez urazy... ale, loksodroma jest dluzsza niz ortodroma...
Zaleta tej dluzszej, 'loksodromy', jest to, ze pokonuje sie poludniki pod
tym samym katem i w zwiazku z tym mozna uzywac jednego kursu na calej
trasie... np: kursu kompasowego czy kursu magnetycznego.
--
---
bad_skipper
Guest
Tue Sep 26, 2006 8:47 pm
"mk" <REVERSE_lp.pw@myzskm.REMOVE> wrote in message
news:ef8pfd$19e$1@news.onet.pl...
Quote:
Newsuser "bad_skipper" wrote:
A rozmowa wziela sie stad, ze dla niego bit "pierwszy", to pierwszy bit
w
zapisie od prawej strony, dla mnie bit "pierwszy", to bit o wadze 1 ;)
dzieki temu mozesz korzystac z obydwoch notacji
http://asci-training.lanl.gov/images/Endian.gif
Akurat powyższy artykuł tyczy się czegoś innego, bo kolejności bajtów, nie
bitów.

))
tu masz lepszy...
http://www.stedwards.edu/science/cassandra/courses/cosc3331/lecture-resource
s/figs/bit-endian-1.gif
--
---
mk
Guest
Tue Sep 26, 2006 10:44 pm
Newsuser "bad_skipper" wrote:
Quote:
Już na temat, ale wciąż nie wiele wyjaśnia...
Wystarczy przekręcić monitor "do góry nogami" i już big-endian zmienia się
na little i vice versa. ;-)
pzdr
mk
Goto page Previous 1, 2