RTV forum PL | NewsGroups PL

Chevrolet Malibu: Problemy z klimatyzacją i fuszerka montażu scalaka

Beznadziejna kontrola jakości w GM/Chevrolecie i u jego koo

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Chevrolet Malibu: Problemy z klimatyzacją i fuszerka montażu scalaka

Pszemol
Guest

Mon Jun 16, 2014 3:25 am   



Naprawiam dzisiaj koledze samochód, Chevrolet Malibu.
Problemy z klimatyzacją, konkretnie: nie włącza się wcale.

Ucinając długą historię krótko, w procesie eliminacji otwieram
panel z guzikami i pokrętłami aby sprawdzić co tam w środku dali...

W środku mamy przykład "ciekawej" kontroli jakości Smile))

Znajduję tam scalak SC541824CDW 16 nóżkowy krzywo do
płytki przylutowany. Tak krzywo, że nóżki ledwie w pady trafiają.
Piny numer 13, 14, 15 i 16 nie są wcale przylutowane, ledwie
dotykają płytki drukowanej - poruszane skalpelem ruszają się
bez żadnych oporów Smile) Piny 1, 2, 3, 4 nie dają się poruszyć
skalpelem ale trzymają się dosłownie na włosku cyny... jeden
większy wertep i nawet cały scalak mógł odpaść od płytki!

Zobaczcie sami zjęcia: http://voila.pl/uploads/9r8qx3oaf2/

Wybaczcie jakość - w domu nie mam mikroskopu z aparatem,
więc zdjęcia robiłem trzymając lupę filatelistyczną przed
obiektywem aparatu foto Smile Ale widać dokładnie o co chodzi.

Rozumiem, że Chevy tej płytki nie zrobił, rozumiem że nawet
jej w fabryce Cheviego nie widzieli, bo dostali ją wewnątrz
panelu sterowania robionego przez kooperanta ale kurcze
czy tenże kooperant nie jest obligowany przez GM do lepszej
kontroli jakości niż puszczenie do klienta płytki z krzywo
przylutowanym scalakiem??? Aż cud, że to wytrzymało parę lat!

Ludzie zwalają na ROHS, na wąsy cyny, nawet domyślają się
jakichś celowych działań postarzania produktów przez
precyzyjne wprogramowanie daty uszkodzenia a tymczasem
mamy tu całkiem prozaiczny przykład zwykłego odwalania
fuszerki po amerykańsku lub po chinsku...

Mam nadzieję, że w Waszych samochodach nie ma aż tak
beznadziejnie przylutowanych scalaków...

Marcin N
Guest

Mon Jun 16, 2014 6:15 am   



W dniu 2014-06-16 05:25, Pszemol pisze:

Quote:
Mam nadzieję, że w Waszych samochodach nie ma aż tak
beznadziejnie przylutowanych scalaków...

Ale naprawiłeś? Co było przyczyną?

--
MN

BartekK
Guest

Mon Jun 16, 2014 7:20 am   



W dniu 2014-06-16 05:25, Pszemol pisze:
Quote:
Mam nadzieję, że w Waszych samochodach nie ma aż tak
beznadziejnie przylutowanych scalaków...
No nie, to ładnie jeszcze wykonane... jakby ci wpadła w ręce jakaś

elektronika z Seata - to byś się zdziwił Wink Tam jest tak mądrze
zrobione, że płytki drukowane dwu/wielostronne nie mają niczym
chronionych metalizowanych przelotek. Wilgoć z powietrza i ze zmian
temperatury + stałe znajdowanie się pod napięciem = po paru latach nagle
coś nie działa. Wszystko pozornie sprawne, a jak miernikiem zaczynasz
macać pcb - przelotki mają 100ohm - 10kohm i lekki białawy nalot wokół
na 1-2mm, jak po zalaniu. Po prostu metal odparował z przelotek. Jeśli
masz wolne dwa miliony roboczogodzin, szczęście że pcb jest tylko
2stronne, to siedzisz i robisz ręcznie przelotki z drucików - a i tak
się okaże że jest jeszcze jakaś przelotka która jest ukryta z obu stron
pod elementami...

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

J.F.
Guest

Mon Jun 16, 2014 7:48 am   



Użytkownik "Pszemol" napisał w
Zobaczcie sami zjęcia: http://voila.pl/uploads/9r8qx3oaf2/
Quote:
Rozumiem, że Chevy tej płytki nie zrobił, rozumiem że nawet
jej w fabryce Cheviego nie widzieli, bo dostali ją wewnątrz
panelu sterowania robionego przez kooperanta ale kurcze
czy tenże kooperant nie jest obligowany przez GM do lepszej
kontroli jakości niż puszczenie do klienta płytki z krzywo
przylutowanym scalakiem???

GM sie nie chce kontrolowac kooperanta, to czemu kooperant ma sie sam
kontrolowac ? Smile
A to pewnie kooperant kooperanta kooperanta ..

Quote:
Aż cud, że to wytrzymało parę lat!

Czyli plytka byla dobrze zrobiona ! :-)

Quote:
Ludzie zwalają na ROHS, na wąsy cyny, nawet domyślają się
jakichś celowych działań postarzania produktów przez
precyzyjne wprogramowanie daty uszkodzenia a tymczasem
mamy tu całkiem prozaiczny przykład zwykłego odwalania
fuszerki po amerykańsku lub po chinsku...

po meksykansku ?

Quote:
Mam nadzieję, że w Waszych samochodach nie ma aż tak
beznadziejnie przylutowanych scalaków...

na pewno sa :-)

J.

Adam Wysocki
Guest

Mon Jun 16, 2014 11:17 am   



In pl.misc.elektronika Pszemol <Pszemol@polbox.com> wrote:

Quote:
Mam nadzieję, że w Waszych samochodach nie ma aż tak
beznadziejnie przylutowanych scalaków...

Nie ma, rozbierałem Smile (ecu Denso)

--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/

Adam Wysocki
Guest

Mon Jun 16, 2014 11:17 am   



In pl.misc.elektronika Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

Quote:
Mam nadzieję, że w Waszych samochodach nie ma aż tak
beznadziejnie przylutowanych scalaków...

Ale naprawiłeś? Co było przyczyną?

No pewnie te nóżki.

--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/

Pszemol
Guest

Mon Jun 16, 2014 5:26 pm   



"Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote in message
news:539e8b93$0$2239$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
W dniu 2014-06-16 05:25, Pszemol pisze:

Mam nadzieję, że w Waszych samochodach nie ma aż tak
beznadziejnie przylutowanych scalaków...

Ale naprawiłeś? Co było przyczyną?

No wylutowałem scalaka, oczyściłem pady, wlutowałem
go spowrotem, tym razem dobrze i dziś po robocie może
wpadnę do kolegi przetestować panel czy teraz działa.

On na razie jeździ z panelem kupionym ze szrotu i ten
też ma problemy, tylko inne (klima nie działa na ustawieniu
1 i 2 wiatraka) Tragedia - ja się zniechęciłem do wyrobów GM.

Ajgul
Guest

Mon Jun 16, 2014 7:37 pm   



Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:lnlo44$ps6$1@dont-email.me...
Quote:
Naprawiam dzisiaj koledze samochód, Chevrolet Malibu.
Problemy z klimatyzacją, konkretnie: nie włącza się wcale.

Mam nadzieję, że w Waszych samochodach nie ma aż tak
beznadziejnie przylutowanych scalaków...

żona ma laceciaka i też, raz się włącza, raz nie... podejrzewam że pewnie ta
sama historia.

Aygul

depros
Guest

Mon Jun 16, 2014 9:05 pm   



W dniu 2014-06-16 21:37, Ajgul pisze:
Quote:

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:lnlo44$ps6$1@dont-email.me...
Naprawiam dzisiaj koledze samochód, Chevrolet Malibu.
Problemy z klimatyzacją, konkretnie: nie włącza się wcale.

Mam nadzieję, że w Waszych samochodach nie ma aż tak
beznadziejnie przylutowanych scalaków...

żona ma laceciaka i też, raz się włącza, raz nie... podejrzewam że
pewnie ta sama historia.

Aygul

Wszystko co nas otacza jest na tanim z Chin albo Korei. Co się podniecać;/

Czesław Wiśniak
Guest

Mon Jun 16, 2014 9:18 pm   



Quote:
Wszystko co nas otacza jest na tanim z Chin albo Korei. Co się podniecać;/

Człowieku, co ty znowu pier... Nie ma znaczenia gdzie jest robione. Chodzi o
kontrole jakosci, nadzor !!!

Jarosław Sokołowski
Guest

Mon Jun 16, 2014 9:23 pm   



Pan Czesław Wiśniak napisał:

Quote:
Wszystko co nas otacza jest na tanim z Chin albo Korei.
Co się podniecać;/

Człowieku, co ty znowu pier... Nie ma znaczenia gdzie jest
robione. Chodzi o kontrole jakosci, nadzor !!!

Kontrolowanie i nadzorowanie tak, by jakość nie przewyższyła
tej z góry założonej, doprowadzono ostatnimi czasy do perfskcji.

--
Jarek

Pszemol
Guest

Mon Jun 16, 2014 10:05 pm   



"Ajgul" <pronto3@kalmuk.uz> wrote in message
news:lnnh4r$p8v$1@speranza.aioe.org...
Quote:

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:lnlo44$ps6$1@dont-email.me...
Naprawiam dzisiaj koledze samochód, Chevrolet Malibu.
Problemy z klimatyzacją, konkretnie: nie włącza się wcale.

Mam nadzieję, że w Waszych samochodach nie ma aż tak
beznadziejnie przylutowanych scalaków...

żona ma laceciaka i też, raz się włącza, raz nie...
podejrzewam że pewnie ta sama historia.

No właśnie tak jest u niego na tym panelu ze szrotu...
Na ustawieniu 1, 2 dmuchawy czasem działa czasem nie -
trzeba pokrętło dopychać... Oprócz mocno-prądowych styków
do rezystora dmuchawy jest na tym samym pokrętle styk
małej mocy, takie dwa miedziane wąsy zamykające obwód
kompresora pod warunkiem że pokrętło dmuchawy jest
w innym położeniu niż "0", czyli jak włączona dmuchawa
to zezwala na klimę, jak włączysz klimę a dmuchawa na "0"
to wyłącza kompresor - i te dwa miedziane wąsy muszą w tym
panelu ze szrotu nie kontaktować lub grafit na płytce po którym
te wąsy miedziane jeżdzą się już starł i nie kontaktuje.

W tym panelu oryginalnym co naprawiałem po prostu nie działał
i kropka - no ale 4 z 16 pinów odczepione to rzadko
który scalak wytrzyma takie traktowanie Wink

Ajgul
Guest

Mon Jun 16, 2014 10:08 pm   



Użytkownik "Czesław Wiśniak" <czewi@nima.pl> napisał w wiadomości
news:lnnmtu$jnp$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
Wszystko co nas otacza jest na tanim z Chin albo Korei. Co się
podniecać;/

Człowieku, co ty znowu pier... Nie ma znaczenia gdzie jest robione. Chodzi
o kontrole jakosci, nadzor !!!

W Korei jest ten nadzór pewnie lepszy niż w Chinach...
Nadzór również kosztuje... Kontrola jakości i braki też...

A.

ACMM-033
Guest

Wed Jun 18, 2014 8:32 pm   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości
news:slrnlpuo2v.bph.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Quote:
Kontrolowanie i nadzorowanie tak, by jakość nie przewyższyła
tej z góry założonej, doprowadzono ostatnimi czasy do perfskcji.

Wiesz... tylko aby "przypadkiem" nie padło takie lutowanie w module ABS przy
hamowaniu na śliskim, czy np. w module kontrolującym otwarcie
przepustnicy... Jak ci silnik za przeproszeniem rozpierdoli (Hint: YT -
engine blow), to może przeżyjesz, ale jak rozpierdolisz się na drzewie, to
marnie widzę szanse...

--
Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.

depros
Guest

Thu Jun 19, 2014 9:29 am   



W dniu 2014-06-16 23:18, Czesław Wiśniak pisze:
Quote:
Wszystko co nas otacza jest na tanim z Chin albo Korei. Co się
podniecać;/

Człowieku, co ty znowu pier... Nie ma znaczenia gdzie jest robione.
Chodzi o kontrole jakosci, nadzor !!!

Czesiek ty się uspokój. Jak produkcja w Chinach to przecież dobry biały
inżynier z doświadczeniem musi kosztować, dużo kosztować. Tnie się koszty.

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Chevrolet Malibu: Problemy z klimatyzacją i fuszerka montażu scalaka

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map