LukaszT2004
Guest
Sun Sep 20, 2009 7:25 pm
Witam
Zaczne od krotkiego wstepu sytuacji:
Poltora roku temu kupilem aparat foto Sony DSC S-730. Niestety po kilku
miesiacach padla lampa blyskowa. Oddalem na gwarancje. Wymienili modul
lampy blyskowej. Po pol roku gdy gwarancja sie skonczyla lampa blyskowa
padla znowu. Serwis w MediaMarkt nie przyjal aparatu i poinformowal, ze
naprawa tylko na wlasna reke.
I tak.
Naprawa w serwisie to koszt od 350 do 500zl + koszty przesylki do wawy
bo w Krakowie sie nikt nie podejmie

.
Rozkrecilem to cudo i wyglada tak
http://img17.imageshack.us/i/dsc016431.jpg/
Po wlaczeniu funkcji robienia zdjec z lampa miedzy stykami 1-2 a takze
1-3 pojawia sie napiecie ~280V.
W jaki sposob sprawdzic czy szlag trafil sama lampe czy moze jakis uklad
zaplonowy??
Czy moge gdzies kupic taki caly modul lampy blyskowej do tego aparatu?
Co byscie poradzili zrobic w takiej sytuacji?
Czy naprawde pozostaje tylko kupno nowego? :\
J.F.
Guest
Sun Sep 20, 2009 8:17 pm
On Sun, 20 Sep 2009 20:25:57 +0200, LukaszT2004 wrote:
Quote:
http://img17.imageshack.us/i/dsc016431.jpg/
Po wlaczeniu funkcji robienia zdjec z lampa miedzy stykami 1-2 a takze
1-3 pojawia sie napiecie ~280V.
W jaki sposob sprawdzic czy szlag trafil sama lampe czy moze jakis uklad
zaplonowy??
Podac impuls z innej lampy lub zapalniczki piezo ?
Quote:
Czy moge gdzies kupic taki caly modul lampy blyskowej do tego aparatu?
Kto wie, jesli serwis wymienia, to moze i da sie kupic.
Quote:
Co byscie poradzili zrobic w takiej sytuacji?
Czy naprawde pozostaje tylko kupno nowego? :\
wywalic lampke, zamontowac sanki, podlaczyc styki i uzywac prawdziwej
lampy ? :-)
Moze byc trudno, bo to pewnie pare razy blyska.
J.
LukaszT2004
Guest
Sun Sep 20, 2009 8:19 pm
J.F. pisze:
Quote:
Podac impuls z innej lampy lub zapalniczki piezo ?
a jesli sie nie posiada wyzej wymienionych? ;)
Quote:
Czy moge gdzies kupic taki caly modul lampy blyskowej do tego aparatu?
Kto wie, jesli serwis wymienia, to moze i da sie kupic.
Pewnie za 300zl ;)
Quote:
Co byscie poradzili zrobic w takiej sytuacji?
Czy naprawde pozostaje tylko kupno nowego? :\
wywalic lampke, zamontowac sanki, podlaczyc styki i uzywac prawdziwej
lampy ?
Padre
Guest
Sun Sep 20, 2009 8:34 pm
Quote:
Naprawa w serwisie to koszt od 350 do 500zl + koszty przesylki do wawy
bo w Krakowie sie nikt nie podejmie

.
Wymiana przetwornicy lampy błyskowej w Canonie S5IS razem z wysyłka do
warszawy przez pośrednika z Tomaszowa Maz. zamknęła sie w kwocie 180zł
Jarek
Guest
Sun Sep 20, 2009 8:47 pm
Quote:
Co byscie poradzili zrobic w takiej sytuacji?
Próbować na niezgodność z umową. (24 miesiące).
Jerry1111
Guest
Sun Sep 20, 2009 8:58 pm
Padre wrote:
Quote:
Naprawa w serwisie to koszt od 350 do 500zl + koszty przesylki do wawy
bo w Krakowie sie nikt nie podejmie

.
Wymiana przetwornicy lampy błyskowej w Canonie S5IS razem z wysyłka do
warszawy przez pośrednika z Tomaszowa Maz. zamknęła sie w kwocie 180zł
Jesli miedzy 1 i 3 jest ~300V, to przetwornica dobra. Jak lampa nie
blyska to zaplon szlag trafil - a to sie sprawdza zapalniczka piezo na 2
(zaplon rownolegly).
--
Jerry1111
PcmOL
Guest
Mon Sep 21, 2009 6:31 am
"LukaszT2004" <x@x.com> wrote in message
news:h95u4k$dmd$1@news.interia.pl...
Quote:
J.F. pisze:
Podac impuls z innej lampy lub zapalniczki piezo ?
a jesli sie nie posiada wyzej wymienionych?
to wymienic palnik na swierzy.
Mario
Guest
Mon Sep 21, 2009 8:51 am
LukaszT2004 pisze:
Quote:
Witam
Zaczne od krotkiego wstepu sytuacji:
Poltora roku temu kupilem aparat foto Sony DSC S-730. Niestety po kilku
miesiacach padla lampa blyskowa. Oddalem na gwarancje. Wymienili modul
lampy blyskowej. Po pol roku gdy gwarancja sie skonczyla lampa blyskowa
padla znowu. Serwis w MediaMarkt nie przyjal aparatu i poinformowal, ze
naprawa tylko na wlasna reke.
Zdaje się że elementowi (modułowi) wymienionemu na gwarancji gwarancja
biegnie od początku. W każdym razie kiedyś tak było. Ponadto rękojmia
sprzedawcy to 2 lata dla klienta będącego osobą fizyczną.
--
Pozdrawiam
MD
Padre
Guest
Mon Sep 21, 2009 8:26 pm
Quote:
Zdaje się że elementowi (modułowi) wymienionemu na gwarancji gwarancja
biegnie od początku.
Wygląda że już tak nie jest
W każdym razie kiedyś tak było. Ponadto rękojmia
Quote:
sprzedawcy to 2 lata dla klienta będącego osobą fizyczną.
Trudno sobie wyobrazić odpowiedzialność sprzedawcy za element który już
był wymieniany w ramach gwarancji przez producenta.
Mario
Guest
Mon Sep 21, 2009 9:51 pm
Padre pisze:
Quote:
Zdaje się że elementowi (modułowi) wymienionemu na gwarancji
gwarancja biegnie od początku.
Wygląda że już tak nie jest
W każdym razie kiedyś tak było. Ponadto rękojmia
sprzedawcy to 2 lata dla klienta będącego osobą fizyczną.
Trudno sobie wyobrazić odpowiedzialność sprzedawcy za element który już
był wymieniany w ramach gwarancji przez producenta.
Pytanie czy skorzystanie z gwarancji oznacza, że klient zrezygnował z
rękojmi. I czy w ogóle wybrał sposób reklamacji przez gwarancję
producenta czy przez rękojmię sprzedawcy. Jego może nie obchodzić w jaki
sposób była zrealizowana reklamacja. Przyszedł z towarem który jest
niezgodny z umową (nie działa prawidłowo). Usterką usunięto a po jakimś
czasie towar znowu nie działa poprawnie. A powinien przez 2 lata.
Zdaje się że MM jest liderem w posyłaniu klientów na drzewo.
--
Pozdrawiam
MD
J.F.
Guest
Tue Sep 22, 2009 9:33 am
Użytkownik "Mario" <mardyb@poczta.onet.pl> napisał
Quote:
Pytanie czy skorzystanie z gwarancji oznacza, że klient
zrezygnował z rękojmi.
Nie rekojmii, tylko uprawnien konsumenta.
W ogolnosci nie zrezygnowal, ale w szczegolnosci sprawa moze byc
ciekawa - np gwarant wymienia sprzet na nowy, a potem sprzedawca
oswiadcza "ja panu tego nie sprzedalem, na rachunku jest inny numer
seryjny".
Quote:
I czy w ogóle wybrał sposób reklamacji przez gwarancję producenta
czy przez rękojmię sprzedawcy. Jego może nie obchodzić w jaki
sposób była zrealizowana reklamacja. Przyszedł z towarem który
jest niezgodny z umową (nie działa prawidłowo). Usterką usunięto a
po jakimś czasie towar znowu nie działa poprawnie. A powinien
przez 2 lata.
Nie "powinien przez dwa lata dzialac poprawnie", tylko powinien
przez dwa lata byc zgodny z umowa. No i powinien byc sprzedany
sprawny.
A dalej ustawa jest bardzo enigmatyczna, znaczy sie kompletnie
nieprecyzyjna.
Niektorzy twierdza ze jesli koniec koncow pozwiemy sprzedawce w
razie awarii, to przed uplywem pol roku on musi udowadniac ze
zepsulo sie nie z winy wady fabryczenej,
a po pol roku klient musi udowodnic ze byla to wada fabryczna
obecna w dniu sprzedazy ..
J.
T.M.F.
Guest
Sat Sep 26, 2009 8:42 pm
Quote:
Zaczne od krotkiego wstepu sytuacji:
Poltora roku temu kupilem aparat foto Sony DSC S-730. Niestety po
kilku miesiacach padla lampa blyskowa. Oddalem na gwarancje. Wymienili
modul lampy blyskowej. Po pol roku gdy gwarancja sie skonczyla lampa
blyskowa padla znowu. Serwis w MediaMarkt nie przyjal aparatu i
poinformowal, ze naprawa tylko na wlasna reke.
Zdaje się że elementowi (modułowi) wymienionemu na gwarancji gwarancja
biegnie od początku. W każdym razie kiedyś tak było. Ponadto rękojmia
sprzedawcy to 2 lata dla klienta będącego osobą fizyczną.
Dokladnie, po wymianie elementu gwarancja na ten element jest od nowa,
jesli to jest istotny modul to na cale urzadzenie.
Ale zamiast gdybac polecam telefon do najblizszego rzecznika praw
konsumenta - porady sa bezplatne, dowiesz sie co konkretnie zrobic.
BTW, to dziwne uszkodzenie, lampy zwykle sa naprawde trwale.
--
Inteligentny dom -
http://idom.wizzard.one.pl
http://idom.sourceforge.net/
Teraz takze forum dyskusyjne
Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.
J.F.
Guest
Sat Sep 26, 2009 9:23 pm
On Sat, 26 Sep 2009 21:42:40 +0200, T.M.F. wrote:
Quote:
Dokladnie, po wymianie elementu gwarancja na ten element jest od nowa,
jesli to jest istotny modul to na cale urzadzenie.
To co piszesz to chyba na podstawie art 581 KC ?
No to jest on wylaczony spod obowiazywania przy sprzedazy
konsumenckiej.
No chyba ze wlaczyli, bo ustawe czytam z 2002 ..
Quote:
Ale zamiast gdybac polecam telefon do najblizszego rzecznika praw
konsumenta - porady sa bezplatne, dowiesz sie co konkretnie zrobic.
BTW, to dziwne uszkodzenie, lampy zwykle sa naprawde trwale.
Wada tkwiaca w aparacie ? Ktora serwis wskazany przez sprzedawce
zlosliwie zatail ? :)
J.