RTV forum PL | NewsGroups PL

Awaria lodówki Polar CP200: jak sprawdzić silnik i usterkę termika?

Padla mi lodowka - prosba o pomoc...

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Awaria lodówki Polar CP200: jak sprawdzić silnik i usterkę termika?

Orzeł
Guest

Tue Mar 25, 2008 6:48 pm   



Witam.
Jest juz po 18 i nie znajde fachowca. Lodowka to stary polar CP200.
Nie pracuje i rozmrozila sie:-/
Ustawiam termostat na 0, czekam chwile, wlaczam np 3 i lodowka pracuje
jakies 10s i sie wylacza... Odlaczylem termostat i podlaczylem
"silnik" bezposrednio. Zadzialala kilka sekund i zdechla. Przy
"silniku" jest jakis wylacznik termiczny albo cos innego. Jest to
czesc wymienna, zlozona z dwuch modulow, nasadzana na 3 bolce
wychodzace z obudowy "silnika". Jeden z modulow siedzi na jednym bolcu
i do niego podlaczony jest "-" Do drugiego modulu podlaczony jest "+"
Ten modul nasadza sie na dwa bolce i ma specyficzna budowe. W srodku
modulu dwa bolce zwieraja sie stykami poprzez jakis "krazek"....
Zastanawiam sie czy daloby sie podlaczyc "silnik" na krotko do sieci
ale nie wiem o co chodzi z tym krazkiem pomiedzy bolcami w module.
Sprawdzil bym wtedy czy silnik jest ok. Jesli by tak bylo to
wychodziloby zealbo termostat albo ten wylacznik jest walniety.
Zawily opis. Moze ktos cos z tego skuma i pomoze?
Z gory dzieki za pomoc.
Tomek.

Jeffrey
Guest

Tue Mar 25, 2008 6:59 pm   



Orzeł wrote:
Quote:
Witam.
Jest juz po 18 i nie znajde fachowca. Lodowka to stary polar CP200.
Nie pracuje i rozmrozila sie:-/
Ustawiam termostat na 0, czekam chwile, wlaczam np 3 i lodowka
pracuje
jakies 10s i sie wylacza... Odlaczylem termostat i podlaczylem
"silnik" bezposrednio. Zadzialala kilka sekund i zdechla. Przy
"silniku" jest jakis wylacznik termiczny albo cos innego. Jest to
czesc wymienna, zlozona z dwuch modulow, nasadzana na 3 bolce
wychodzace z obudowy "silnika". Jeden z modulow siedzi na jednym
bolcu
i do niego podlaczony jest "-" Do drugiego modulu podlaczony jest
"+"
Ten modul nasadza sie na dwa bolce i ma specyficzna budowe. W srodku
modulu dwa bolce zwieraja sie stykami poprzez jakis "krazek"....
Zastanawiam sie czy daloby sie podlaczyc "silnik" na krotko do sieci
ale nie wiem o co chodzi z tym krazkiem pomiedzy bolcami w module.
Sprawdzil bym wtedy czy silnik jest ok. Jesli by tak bylo to
wychodziloby zealbo termostat albo ten wylacznik jest walniety.
Zawily opis. Moze ktos cos z tego skuma i pomoze?
Z gory dzieki za pomoc.
Tomek.

witam
nie jestem naprawiaczem lodówek ale wygląda to na przekaźnik
termiczny, czyli albo padł i wyłącza za szybko, albo padło uzwojenie
w sprężarce i za dużo prądu ciągnie. przydałoby się zmierzyć prąd
silnika i opory uzwojeń

Jeffrey

Krzysztof Rudnik
Guest

Tue Mar 25, 2008 8:22 pm   



Jeffrey wrote:

Quote:

witam
nie jestem naprawiaczem lodówek ale wygląda to na przekaźnik
termiczny, czyli albo padł i wyłącza za szybko, albo padło uzwojenie
w sprężarce i za dużo prądu ciągnie. przydałoby się zmierzyć prąd
silnika i opory uzwojeń

A jak temperatura silnika?

Krzysiek Rudnik

SP6VWX
Guest

Tue Mar 25, 2008 8:28 pm   



Nie naprawiam lodówek, ale jeżeli kompresor ma kondensator rozruchowy i jest
on uwalony (zwarcie) to może się nagrzewać nadmiernie i termik wyłączy
kompresor.
Sprawdź kondensator w pierwszym rzędzie.
Tak sobie pomyślałem teraz, iż jak kondensator ma przerwę i kompresor nie
może zastartować to też się będzie grzał.
Sprawdź kondensator na oba przypadki: zwarcia i utraty pojemności.

Robert

Teatime
Guest

Tue Mar 25, 2008 9:42 pm   



Przy
Quote:
"silniku" jest jakis wylacznik termiczny albo cos innego. Jest to
czesc wymienna, zlozona z dwuch modulow, nasadzana na 3 bolce
wychodzace z obudowy "silnika". Jeden z modulow siedzi na jednym bolcu
i do niego podlaczony jest "-" Do drugiego modulu podlaczony jest "+"
Ten modul nasadza sie na dwa bolce i ma specyficzna budowe. W srodku
modulu dwa bolce zwieraja sie stykami poprzez jakis "krazek"....


Ten element spełnia dwie funkcje: włącza na krótko uzwojenie rozruchowe
(elektromagnes zwierający te dwa bolce) i wyłącznik termiczny. Uzwojenie
rozruchowe może być włączone tylko przez chwilę przy starcie, jeśli jest
włączone ciągle, to silnik pracuje, ale potwornie się grzeje. Sprawdź, czy
styki po włączeniu silnika puszczają (czasami ruchomy rdzeń w
elektromagnesie potrafi się zacinać). Jeśli są ok, to padł silnik, przykro.

Teatime

Orzeł
Guest

Tue Mar 25, 2008 9:42 pm   



Quote:
A jak temperatura silnika?
Krzysiek Rudnik

Silnik się grzał... Grzał się też ten przekaźnik termiczny...
Niestety silnik chyba już się spalił:/

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Awaria lodówki Polar CP200: jak sprawdzić silnik i usterkę termika?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map