Goto page Previous 1, 2, 3 Next
RoMan Mandziejewicz
Guest
Mon Mar 05, 2012 10:01 pm
Hello Waldemar,
Monday, March 5, 2012, 9:28:00 PM, you wrote:
Quote:
Ja właśnie robię projekt, gdzie AVR pracuje w mocno przemysłowym
środowisku (torowisko kolejowe,
zasilanie z przetwornicy, która jest zasilana z 1000V trakcji, itp itp)
- i bez stosowania
żadnego ekranowania, a tylko porządnie poodsprzęgane zasilania, i zero
problemu.
Tylko potem prezydent żałobę ogłasza
Tamta trakcja ma 3kV... Nie wiem, skąd tu się wziął 1kV.
Skąd wiesz? Trakcja kolejowa może mieć 600V (czasami mniej) do 50kV, od
stałego do 60Hz.
W Polsce jest na szczęście jednolicie - 3kV DC:
"Takie rozwiązanie przyjęto dla sieci PKP w Polsce (napięcie stałe 3000 V)."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewody_trakcyjne
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Waldemar Krzok
Guest
Mon Mar 05, 2012 10:15 pm
RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
Hello Waldemar,
Monday, March 5, 2012, 9:28:00 PM, you wrote:
Ja właśnie robię projekt, gdzie AVR pracuje w mocno przemysłowym
środowisku (torowisko kolejowe,
zasilanie z przetwornicy, która jest zasilana z 1000V trakcji, itp
itp)
- i bez stosowania
żadnego ekranowania, a tylko porządnie poodsprzęgane zasilania, i zero
problemu.
Tylko potem prezydent żałobę ogłasza
Tamta trakcja ma 3kV... Nie wiem, skąd tu się wziął 1kV.
Skąd wiesz? Trakcja kolejowa może mieć 600V (czasami mniej) do 50kV, od
stałego do 60Hz.
W Polsce jest na szczęście jednolicie - 3kV DC:
"Takie rozwiązanie przyjęto dla sieci PKP w Polsce (napięcie stałe 3000
V)."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewody_trakcyjne
Nie jest. Koleje przemysłowe mają też niższe napięcia. Metro w Warszawie
też. Kolej to nie tylko PKP.
Waldek
--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.
Irokez
Guest
Mon Mar 05, 2012 10:32 pm
Użytkownik "Waldemar Krzok" <waldemar@zedat.fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:9rkompF138U1@mid.uni-berlin.de...
Quote:
W Polsce jest na szczęście jednolicie - 3kV DC:
"Takie rozwiązanie przyjęto dla sieci PKP w Polsce (napięcie stałe 3000
V)."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewody_trakcyjne
Nie jest. Koleje przemysłowe mają też niższe napięcia. Metro w Warszawie
też. Kolej to nie tylko PKP.
Waldek
Może robi coś do kolejki pod ziemią w kopalni...
--
Irokez
RoMan Mandziejewicz
Guest
Mon Mar 05, 2012 11:08 pm
Hello Waldemar,
Monday, March 5, 2012, 10:15:05 PM, you wrote:
Quote:
Ja właśnie robię projekt, gdzie AVR pracuje w mocno
przemysłowym środowisku (torowisko kolejowe, zasilanie z
przetwornicy, która jest zasilana z 1000V trakcji, itp itp) - i
bez stosowania żadnego ekranowania, a tylko porządnie
poodsprzęgane zasilania, i zero problemu.
Tylko potem prezydent żałobę ogłasza
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Tamta trakcja ma 3kV... Nie wiem, skąd tu się wziął 1kV.
Skąd wiesz? Trakcja kolejowa może mieć 600V (czasami mniej) do 50kV, od
stałego do 60Hz.
W Polsce jest na szczęście jednolicie - 3kV DC:
"Takie rozwiązanie przyjęto dla sieci PKP w Polsce (napięcie stałe 3000
V)."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewody_trakcyjne
Nie jest. Koleje przemysłowe mają też niższe napięcia. Metro w Warszawie
też. Kolej to nie tylko PKP.
Ale kolej, o której mowa w kontekście ogłoszenia żałoby to PKP.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Waldemar Krzok
Guest
Mon Mar 05, 2012 11:25 pm
RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
Hello Waldemar,
Monday, March 5, 2012, 10:15:05 PM, you wrote:
Ja właśnie robię projekt, gdzie AVR pracuje w mocno
przemysłowym środowisku (torowisko kolejowe, zasilanie z
przetwornicy, która jest zasilana z 1000V trakcji, itp itp) - i
bez stosowania żadnego ekranowania, a tylko porządnie
poodsprzęgane zasilania, i zero problemu.
Tylko potem prezydent żałobę ogłasza
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Tamta trakcja ma 3kV... Nie wiem, skąd tu się wziął 1kV.
Skąd wiesz? Trakcja kolejowa może mieć 600V (czasami mniej) do 50kV, od
stałego do 60Hz.
W Polsce jest na szczęście jednolicie - 3kV DC:
"Takie rozwiązanie przyjęto dla sieci PKP w Polsce (napięcie stałe 3000
V)."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewody_trakcyjne
Nie jest. Koleje przemysłowe mają też niższe napięcia. Metro w Warszawie
też. Kolej to nie tylko PKP.
Ale kolej, o której mowa w kontekście ogłoszenia żałoby to PKP.
To tak, ale kolega piszący o AVRze pisał również o 1kV trakcji, którą to on
może pod nogą akurat mieć. Z prezydenturą, kaczą, indyczą czy malinową, nie
ma to nic wspólnego. Dopiero inny człek do tego żałobę wstawił.
Waldek
--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Mon Mar 05, 2012 11:45 pm
Hello Waldemar,
Monday, March 5, 2012, 11:25:30 PM, you wrote:
Quote:
Ja właśnie robię projekt, gdzie AVR pracuje w mocno
przemysłowym środowisku (torowisko kolejowe, zasilanie z
przetwornicy, która jest zasilana z 1000V trakcji, itp itp) - i
bez stosowania żadnego ekranowania, a tylko porządnie
poodsprzęgane zasilania, i zero problemu.
Tylko potem prezydent żałobę ogłasza
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Tamta trakcja ma 3kV... Nie wiem, skąd tu się wziął 1kV.
Skąd wiesz? Trakcja kolejowa może mieć 600V (czasami mniej) do 50kV, od
stałego do 60Hz.
W Polsce jest na szczęście jednolicie - 3kV DC:
"Takie rozwiązanie przyjęto dla sieci PKP w Polsce (napięcie stałe 3000
V)."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewody_trakcyjne
Nie jest. Koleje przemysłowe mają też niższe napięcia. Metro w Warszawie
też. Kolej to nie tylko PKP.
Ale kolej, o której mowa w kontekście ogłoszenia żałoby to PKP.
To tak, ale kolega piszący o AVRze pisał również o 1kV trakcji, którą to on
może pod nogą akurat mieć. Z prezydenturą, kaczą, indyczą czy malinową, nie
ma to nic wspólnego. Dopiero inny człek do tego żałobę wstawił.
Ale odpowiadam w kontekście właśnie. Że to nie ta sama trakcja.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Jarosław Sokołowski
Guest
Mon Mar 05, 2012 11:51 pm
Irokez napisał:
Quote:
W Polsce jest na szczęście jednolicie - 3kV DC:
Nie jest. Koleje przemysłowe mają też niższe napięcia.
Metro w Warszawie też. Kolej to nie tylko PKP.
Może robi coś do kolejki pod ziemią w kopalni...
Może też powiedzieć, że ma zamówień od metra (klienci
się ustawiają w kolejce).
--
Jarek
Artur M. Piwko
Guest
Tue Mar 06, 2012 12:31 am
In the darkest hour on Mon, 5 Mar 2012 21:51:32 +0000 (UTC),
Jarosław Sokołowski <jaros@lasek.waw.pl> screamed:
Quote:
W Polsce jest na szczęście jednolicie - 3kV DC:
Nie jest. Koleje przemysłowe mają też niższe napięcia.
Metro w Warszawie też. Kolej to nie tylko PKP.
Może robi coś do kolejki pod ziemią w kopalni...
Może też powiedzieć, że ma zamówień od metra (klienci
się ustawiają w kolejce).
Wariant niebezpieczniejszy nie został jeszcze zarzucony
(ustawianie się klientów w dwóch kolejkach).
--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
[ 00:30:51 user up 13099 days, 12:25, 1 user, load average: 0.43, 0.04, 0.31 ]
Maintenance-free: When it breaks, it can't be fixed...
sundayman
Guest
Tue Mar 06, 2012 9:06 am
Wyjaśniam dla ciekawskich, że chodzi konkretnie o linie tramwajowe
Napisałem "środowisko kolejowe", bo identyczne urządzenia pracują na kolei
(takiej PKP właśnie).
Tam to nie wiem ile jest w tej trakcji.
W tej linii trakcyjnej jest "normalnie" 600V, ale wahania do 1000V nie są
specjalną rzadkością.
Oczywiście moje urządzenie nie jest zasilane z tych 600V, tylko z "ichniej"
przetwornicy
na ok. 30V, która to właśnie jest zasilana z tracji.
No i co jeszcze, mam czujniki założone na szynach, sterowanie silnikami, czyli
takie tam.
sundayman
Guest
Tue Mar 06, 2012 12:15 pm
Quote:
Czyżby jakaś blokada zwrotnicy i jej sterowanie?
Chodzi o system smarowania szyn.
pytajacy
Guest
Tue Mar 06, 2012 12:35 pm
W dniu wtorek, 6 marca 2012, 09:06:37 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:
Quote:
Wyjaśniam dla ciekawskich, że chodzi konkretnie o linie tramwajowe
Napisałem "środowisko kolejowe", bo identyczne urządzenia pracują na kolei
(takiej PKP właśnie).
Tam to nie wiem ile jest w tej trakcji.
W tej linii trakcyjnej jest "normalnie" 600V, ale wahania do 1000V nie są
specjalną rzadkością.
Oczywiście moje urządzenie nie jest zasilane z tych 600V, tylko z "ichniej"
przetwornicy
na ok. 30V, która to właśnie jest zasilana z tracji.
No i co jeszcze, mam czujniki założone na szynach, sterowanie silnikami, czyli
takie tam.
Czyżby jakaś blokada zwrotnicy i jej sterowanie?
pytający
Irek N.
Guest
Tue Mar 06, 2012 1:11 pm
Quote:
Czyżby powstawała konkurencyjna smarowniczka do już
montowanej na torowiskach (producenta zachodniego) i
chyba zasilana z baterii?
No i zagwozdka, bo ja znam taką bez zasilania elektrycznego.
Jeszcze insza konstrukcja?
__
Irek.N.
pytajacy
Guest
Tue Mar 06, 2012 1:25 pm
On 6 Mar, 12:15, "sundayman" <sunday...@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Czyżby jakaś blokada zwrotnicy i jej sterowanie?
Chodzi o system smarowania szyn.
Pewnie po to, coby nie piszczało na zakrętach.
Czyżby powstawała konkurencyjna smarowniczka do już
montowanej na torowiskach (producenta zachodniego) i
chyba zasilana z baterii?
pytajacy
pytajacy
Guest
Tue Mar 06, 2012 2:41 pm
On 6 Mar, 13:11, "Irek N." <ja...@taki.tajny.jest> wrote:
Quote:
Czyżby powstawała konkurencyjna smarowniczka do już
montowanej na torowiskach (producenta zachodniego) i
chyba zasilana z baterii?
No i zagwozdka, bo ja znam taką bez zasilania elektrycznego.
Jeszcze insza konstrukcja?
A może z tymi smarowniczkami jest tak jak z sygnalizacją dla
tramwajów i sterowaniem zwrotnic? Co miasto to insza technika.
Podczerwień, radio, jazda z prądem itd.
Albo wygląd i znaczenie sygnalizatorów ...
pytający
Pszemol
Guest
Wed Mar 07, 2012 12:41 am
"sundayman" <sundayman@poczta.onet.pl> wrote in message
news:jj4rkm$ec$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Czyżby jakaś blokada zwrotnicy i jej sterowanie?
Chodzi o system smarowania szyn.
Tu mnie zaciekawiłeś... nie wiedziałem że szyny się smaruje.
A jak tramwaj na takich posmarowanych szynach hamuje?
Goto page Previous 1, 2, 3 Next