RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak naprawić system MMI w Audi po zalaniu modułu Bluetooth i braku reakcji panelu?

AUDI MMI

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak naprawić system MMI w Audi po zalaniu modułu Bluetooth i braku reakcji panelu?

Sylwester Łazar
Guest

Wed Apr 13, 2011 7:01 pm   



Witam!
Mam problem z systemem MMI w Audi.
Po zapoznaniu się z logiką połączeń, wynika,
że moduły tunera, DVD,wzmacniacza, Bluetooth
połączone są szeregowo światłowodem.
Moduł Bluetooth umieszczony pod nogami (!) - uległ zalaniu.
Już nie może działać ze względu na skutki elektrolizy.
Objaw:
Nie działa panel MMI.
Nie reaguje na właczenie.
Nie działa wyświetlacz.
Czy to możliwe, że po rozłaczeniu pętli światłowodu,
nic się nawet nie ukaże na ekranie?
Może jest jeszcze inne uszkodzenie?
Ma ktoś z Państwa podobne doświadczenia?
Z góry dziękuję za pomoc.

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB

AK
Guest

Thu Apr 14, 2011 4:59 pm   



W dniu 2011-04-13 21:01, Sylwester Łazar pisze:
Quote:
Witam!
Mam problem z systemem MMI w Audi.
Po zapoznaniu się z logiką połączeń, wynika,
że moduły tunera, DVD,wzmacniacza, Bluetooth
połączone są szeregowo światłowodem.
Moduł Bluetooth umieszczony pod nogami (!) - uległ zalaniu.
Już nie może działać ze względu na skutki elektrolizy.
Objaw:
Nie działa panel MMI.
Nie reaguje na właczenie.
Nie działa wyświetlacz.
Czy to możliwe, że po rozłaczeniu pętli światłowodu,
nic się nawet nie ukaże na ekranie?
Jak sama nazwa wskazuje, magistrala jest petla.

Czyli po odlaczeniu jednego urzadzenia nie bedzie komunikacji.
Wypinajac jedno urzadzenie trzeba zamknac petle - nie wiem jak tam
wygladaja zlaczki - ale moze byc trudno to uzyskac. Byc moze sa dostepne
jakies adaptery pozwalajace zapetlic magistrale w przypadku gdy dane
urzadzenie nie jest montowane w samochodzie.


Pozdr
AK

Waldemar Krzok
Guest

Thu Apr 14, 2011 5:22 pm   



AK wrote:

Quote:
W dniu 2011-04-13 21:01, Sylwester Łazar pisze:
Witam!
Mam problem z systemem MMI w Audi.
Po zapoznaniu się z logiką połączeń, wynika,
że moduły tunera, DVD,wzmacniacza, Bluetooth
połączone są szeregowo światłowodem.
Moduł Bluetooth umieszczony pod nogami (!) - uległ zalaniu.
Już nie może działać ze względu na skutki elektrolizy.
Objaw:
Nie działa panel MMI.
Nie reaguje na właczenie.
Nie działa wyświetlacz.
Czy to możliwe, że po rozłaczeniu pętli światłowodu,
nic się nawet nie ukaże na ekranie?
Jak sama nazwa wskazuje, magistrala jest petla.
Czyli po odlaczeniu jednego urzadzenia nie bedzie komunikacji.
Wypinajac jedno urzadzenie trzeba zamknac petle - nie wiem jak tam
wygladaja zlaczki - ale moze byc trudno to uzyskac. Byc moze sa dostepne
jakies adaptery pozwalajace zapetlic magistrale w przypadku gdy dane
urzadzenie nie jest montowane w samochodzie.

A chlebak, jak sama nazwa wskazuje, służy do noszenia granatów. Magistrale
są rzadko kiedy pętlą, na ogół są połączeniem szeregowym. Co nie zmnienia
faktu, że przy odłączeniu urządzenia trzeba zmostkować.

Waldek

--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.

AK
Guest

Sat Apr 16, 2011 11:32 am   



W dniu 2011-04-14 19:22, Waldemar Krzok pisze:
Quote:
AK wrote:
A chlebak, jak sama nazwa wskazuje, służy do noszenia granatów. Magistrale
są rzadko kiedy pętlą, na ogół są połączeniem szeregowym. Co nie zmnienia
faktu, że przy odłączeniu urządzenia trzeba zmostkować.
W Audi jest stosowana magistrala optyczna MOST i urzadzenia sa wpiete w

petle.

Pozdr
AK

Waldemar Krzok
Guest

Sat Apr 16, 2011 12:05 pm   



AK wrote:

Quote:
W dniu 2011-04-14 19:22, Waldemar Krzok pisze:
AK wrote:
A chlebak, jak sama nazwa wskazuje, służy do noszenia granatów.
Magistrale są rzadko kiedy pętlą, na ogół są połączeniem szeregowym. Co
nie zmnienia faktu, że przy odłączeniu urządzenia trzeba zmostkować.
W Audi jest stosowana magistrala optyczna MOST i urzadzenia sa wpiete w
petle.

Mimo to magistrala jako taka nie jest pętlą. Jesteś pewny, że jest to pętla
a nie połączenie szeregowe (daisy chain)? W motoryzacji pętle są nietypowe.
Nie wiem, więc pytam.

Waldek

--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.

Sylwester Łazar
Guest

Wed Apr 20, 2011 5:35 am   



Quote:
Mimo to magistrala jako taka nie jest pętlą. Jesteś pewny, że jest to
pętla
a nie połączenie szeregowe (daisy chain)? W motoryzacji pętle są
nietypowe.
Nie wiem, więc pytam.

Waldek
Jest pętla, czyli połączenie szeregowe Smile

Wchodzi sygnał z poprzedniego urządzenia i wychodzi do następnego.
Zmostkowałem moduł BT za pomocą rurki.
MMI ożyło.
Porażka. W tym A6 jest 6 modułów podpiętych światłowodem.
Wyłączenie jednej z nich powoduje, że MMI nawet nie włączy ekranu!
Gdy podczas pracy się rozłączy - po prostu się zawiesi.
Żadnej informacji.
Dziesiątki ludzi mają z tym problemy, bo moduł BT
jest ciągle zalewany, a obudowy (!) są nieszczelne.
BT leży w najniższym punkcie podłogi.
Podłoga jest szczelnym basenem.
Wystarczy nie domknąć szyby na myjni kilka razy i elektroliza załatwia BT
(min. 500 zł)
Okazuje się, że światłowód w lepszej klasie wyposażenia jest po prostu
dodany.
Pozostałe złącza (wielostykowe) nadal są.

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB

AlexY
Guest

Wed Apr 20, 2011 11:18 am   



Użytkownik Sylwester Łazar napisał:
[..]
Quote:
Dziesiątki ludzi mają z tym problemy, bo moduł BT
jest ciągle zalewany, a obudowy (!) są nieszczelne.

To może wymuście na producencie poniesienie kosztów naprawy bubla,
masowe pozwy powinny załatwić sprawę.

Quote:
BT leży w najniższym punkcie podłogi.
Podłoga jest szczelnym basenem.

Wiertarki nie masz? Otworek fi 3mm i już nie jest takie szczelne. W
xantii mam otworek zaślepiony gumowym koreczkiem, jak mi się basen
zrobił po deszczowej nocy przy otwartym oknie to wystarczyło zdjąć
korek, dla pewności na parę dni.

[..]

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Sylwester Łazar
Guest

Sun Apr 24, 2011 8:42 am   



Quote:
To może wymuście na producencie poniesienie kosztów naprawy bubla,
masowe pozwy powinny załatwić sprawę.
Po co?

Wystarczy nie kupować.
Teraz są właśnie reklamy:
"Nowe Audi A6"
Dziękuję. Znam. Nie stać mnie, nie kupuję i nie kupię.

Quote:
BT leży w najniższym punkcie podłogi.
Podłoga jest szczelnym basenem.

Wiertarki nie masz? Otworek fi 3mm i już nie jest takie szczelne. W

Chyba nie znasz nikogo kto ma Audi.

Jest jakiś niezrozumiały kult tej marki.
Auta są straszliwie awaryjne i z całą masą błędnych rozwiązań.
1) moduły elektryczne umieszczane w złych miejscach,
2) psujące się włączniki świateł awaryjnych,
3) napinacze łańcuchów rozrządu,
4) wycierające się napisy na elementach sterowniczych,
5) rdzewiejące śruby mocujące aluminiowe (!) wzmocnienie zderzaka tylnego,
uniemożliwiające odkręcenie go bez uszkodzenia karoserii
6) wszechobecne styki - skomplikowane zapięcia podatne na uszkodzenia i
beznadziejne styki.
7) i wiele innych jak niemal w każdym samochodzie.

Jednak zwrócenie uwagi, aby w "sarkofagu" wywiercić nieoryginalną dziurkę,
graniczy z ryzykiem uszkodzeń ciała przez właściciela.

A przecież takie rozwiązania były skuteczne w maluchu i innych wozach.
Jak się wylało, to wyciekło.
Audi jest jednak wodoszczelny.
Jak woda już wleci to z pewnością nie wyleci :-)

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB

Tomasz Wójtowicz
Guest

Sun Apr 24, 2011 9:09 am   



W dniu 2011-04-24 10:42, Sylwester Łazar pisze:
Quote:
To może wymuście na producencie poniesienie kosztów naprawy bubla,
masowe pozwy powinny załatwić sprawę.
Po co?
Wystarczy nie kupować.
Teraz są właśnie reklamy:
"Nowe Audi A6"
Dziękuję. Znam. Nie stać mnie, nie kupuję i nie kupię.

BT leży w najniższym punkcie podłogi.
Podłoga jest szczelnym basenem.

Wiertarki nie masz? Otworek fi 3mm i już nie jest takie szczelne. W

Chyba nie znasz nikogo kto ma Audi.

Jest jakiś niezrozumiały kult tej marki.
Auta są straszliwie awaryjne i z całą masą błędnych rozwiązań.

Ja mogę to potwierdzić. W zaprzyjaźnionym warsztacie stało Audi A6
"prawie nówka". Tuż po gwarancji właściciel zaczął narzekać na działanie
układu kierowniczego. Jak wyjęli przekładnię kierowniczą i zdjęli
obudowę, okazało się, że do środka dostała się woda i jest tam jedna
wielka rdza. Mało brakowało a mógłby być straszny wypadek.

Oczywiście, to było A6 nowej generacji, stara przekładnia ze szrotu nie
pasowała, a ile nowa kosztuje... nie wiem, ale na pewno nie mało.

Waldemar Krzok
Guest

Sun Apr 24, 2011 1:23 pm   



Sylwester Łazar wrote:

Quote:
Mimo to magistrala jako taka nie jest pętlą. Jesteś pewny, że jest to
pętla
a nie połączenie szeregowe (daisy chain)? W motoryzacji pętle są
nietypowe.
Nie wiem, więc pytam.

Waldek
Jest pętla, czyli połączenie szeregowe Smile

Nie nazwałbym tego pętlą tylko połączeniem szeregowym, ale niech ci będzie
pętla otwarta :-)

Quote:
Wchodzi sygnał z poprzedniego urządzenia i wychodzi do następnego.
Zmostkowałem moduł BT za pomocą rurki.
MMI ożyło.
Porażka. W tym A6 jest 6 modułów podpiętych światłowodem.
Wyłączenie jednej z nich powoduje, że MMI nawet nie włączy ekranu!
Gdy podczas pracy się rozłączy - po prostu się zawiesi.
Żadnej informacji.
Dziesiątki ludzi mają z tym problemy, bo moduł BT
jest ciągle zalewany, a obudowy (!) są nieszczelne.
BT leży w najniższym punkcie podłogi.
Podłoga jest szczelnym basenem.
Wystarczy nie domknąć szyby na myjni kilka razy i elektroliza załatwia BT
(min. 500 zł)
Okazuje się, że światłowód w lepszej klasie wyposażenia jest po prostu
dodany.
Pozostałe złącza (wielostykowe) nadal są.

Ha. Mój szef tylko zagroził procesem BMW, jak mu po solidnym deszczu
(brytyjskim Smile) zalało elektronikę w bagażniku i samochód przestał działać
(kompletnie). Naprawa kosztowała 5kFuntów, oprócz tego rodzina musiała
wracać samolotem do domu, bilety etc. Najpierw się stawiali, że po
gwarancji, ale rzeczoznawca stwierdził, że jest to poważny błąd
konstrukcyjny (mogło się zdarzyć, że samochód wysiądzie w czasie jazdy:
kompletna blokada napędu i hamulców), firmie znany. Po liście rzeczoznawcy
jakoś zapłacili i naprawę, i przelot, i dodatkowy nocleg, oczywiście to
tylko tak, bez uznania winy. Nie wiem dlaczego, ale szef ma teraz Skodę Smile.

Waldek

--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.

Maciek
Guest

Sun Apr 24, 2011 4:22 pm   



Użytkownik Waldemar Krzok napisał:
Quote:
tylko tak, bez uznania winy. Nie wiem dlaczego, ale szef ma teraz Skodę Smile.

No popatrz - a według koncernu VW/Audi, Skoda jest najniżej w ofercie
Smile Według dobrze poinformowanych samochodziarzy (tylko powtarzam)
najwyżej stoi Audi, potem Volkswagen, Seat i na końcu Skoda.
Maciek

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak naprawić system MMI w Audi po zalaniu modułu Bluetooth i braku reakcji panelu?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map