Bartosz Paluchowski
Guest
Mon Mar 16, 2009 10:21 pm
Witam,
posiadam skaner Artec 48U, ostatnim czasem odmówił posłuszeństwa. Po
rozebraniu stwierdziłem, ze silnik krokowy (M35SP-7N, Mitsumi, 4Ohm) w jedną
stronę nie kręci się w ogóle a druga kręci się z bardzo mała siłą. Podejrzewam
uszkodzenie silnika krokowego. Czy ktoś spotkał się z podobną awarią? Czy
problem może być poza silnikiem? Czy taki silnik można gdzieś dokupić? Jestem
z Warszawy, obleciałem cały wolumen, nikt nic o silnikach krokowych nie
wiedział niestety.
Pozdrawiam
Bartosz Paluchowski
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Rafko
Guest
Mon Mar 16, 2009 11:50 pm
Quote:
Po rozebraniu stwierdziłem, ze silnik krokowy (M35SP-7N, Mitsumi, 4Ohm) w
jedną
stronę nie kręci się w ogóle a druga kręci się z bardzo mała siłą.
Podejrzewam
uszkodzenie silnika krokowego.
a jak sprawdzałeś ten silnik ? jeśli faktycznie jest nie tak to poszperaj w
allegro w dziale uszkodzone. U siebie tez kilka silników ze skanerów mam
może któryś by się nadał.
Ja stawiam jednak że to sterownik albo zasilanie sterownika.
Pozdrawiam
Rafał
Bartosz Paluchowski
Guest
Tue Mar 17, 2009 2:11 am
Quote:
a jak sprawdzałeś ten silnik ?
Jedyne co przyszło mi do głowy w moich warunkach to odłączenie go mechanicnzie
od skanera i odpalenie elektrycznie ze skanera tj. zdjąłem pasek klinowy a
silnik nadal został podpięty do elektroniki skanera wtedy odpaliłem zwykłe
skanowanie, w jedną stronę w ogóle nie kręci w druga z mała siłą. Wiem, że to
nie daje jednoznacznej odpowiedzi ze to akurat silnik natomiast nie mam
pomysłu jak taki silnik sprawdzić. Zwykłe 6V do taśmy ?
Quote:
jeśli faktycznie jest nie tak to poszperaj w allegro w dziale uszkodzone.
Dwa skanery uszkodzone ale sprzedawca nie jest w stanie powiedzieć czym
objawia się ich uszkodzenie.
Quote:
Ja stawiam jednak że to sterownik albo zasilanie sterownika.
Jak go sprawdzić ?

Dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam
Bartosz Paluchowski
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
rpdrobny
Guest
Tue Mar 17, 2009 11:19 am
Quote:
Ja stawiam jednak że to sterownik albo zasilanie sterownika.
Jak go sprawdzić ?:)
Objawy jakie opisałeś to prawdopodobnie brak, uszkodzenie jednej z faz
silnika.
Aby sprawdzić silnik wystarczy pomierzyć oporność faz.
Ile "drutów" wychodzi z silnika ?
Jak 4 lub 8 to masz silnik zasilany bipolarnie (zazwyczaj).
Jak 5 lub 6 to masz silnik zasilany unipolarnie, gdzie fazy mają "środki"
wyprowadzone na zewnątrz.
Tu są 2 fazy z wyprowadzonym "środkiem" każdej z faz.
Tak czy siak miernik w dłoń.
Ze swego doświadczenia z trochę większymi silnikami, na ok. 1000 silników
jakie wbudowaliśmy do urządzeń przez ostatnie kilka lat, statystyka
pokazała, iż powodem awarii sprzętu silnik był chyba tylko raz (zwarcie w
uzwojeniu).
Zawzyczaj padają sterowniki.
rpdrobny
Guest
Tue Mar 17, 2009 11:27 am
Quote:
Ja stawiam jednak że to sterownik albo zasilanie sterownika.
Jak go sprawdzić ?
Oscyloskop.
A jak chcesz tylko namacać to podpinaj woltomierz na fazy i patrz czy się
tak samo zachowuje na każdej z nich.