Goto page Previous 1, 2, 3, 4
Zenek Kapelinder
Guest
Thu Feb 23, 2023 11:25 pm
J.F
Guest
Fri Feb 24, 2023 7:29 pm
On Thu, 23 Feb 2023 12:03:24 +0100, LordBluzgÂ®í ¼í·µí ¼í·± wrote:
Quote:
Quote:
https://www.akumulator.pl/artykuly/akumulator-i-uboczne-skutki-mrozu/
Jesli chodzi o pojemnosc, to ponoc tez spada, ale ja bardzo jestem
ciekaw, dlaczego.
Jony przymarzajÄ…? Chyba nie.
Moze to pojemnosc mierzona "az do spadku do 1.8V/ogniwo, przy prÄ…dzie
C/10"?
J.
ptoki (ptoki)
Guest
Fri Feb 24, 2023 8:29 pm
Janusz
Guest
Fri Feb 24, 2023 8:57 pm
PiteR
Guest
Sat Feb 25, 2023 11:49 pm
in <news:tt7h1a$1ems1$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
user LordBluzg pisze tak:
Quote:
Wracaj±c jednak do akumulatora, w warunkach du¿ego mrozu, szybko
mu siê koñczy ¿ycie i tutaj szuka³bym przyczyny. Dawniej w Polsce,
bra³o siê akumulatory na noc do domu. W Suwa³kach podobno jeszcze
tak robi±
W Braniewie i Kêtrzynie jeszcze tak robi± bo lepiej pod¼wigaæ ni¿ nie
zapaliæ. Wiêkszy problem od d¼wigania jest otworzyæ maskê (dlatego
mam klemy w nogach pasa¿era) lub drzwi je¶li jaki¶ debil postawi blisko
a potem miesi±c nie je¼dzi tylko wo³a taxi.
Fajnie tam musi byæ, sroga przyroda ale na plus ma³o byd³a na 1km2.
--
Piter
J.F
Guest
Sun Feb 26, 2023 11:31 am
J.F
Guest
Sun Feb 26, 2023 11:34 am
On Thu, 23 Feb 2023 12:00:43 +0100, LordBluzgÂ®í ¼í·µí ¼í·± wrote:
Quote:
W dniu 23.02.2023 o 06:42, ptoki (ptoki) pisze:
'[...]
gdzieś na Alasce. To zmienia postać rzeczy :D
Kup sobie zatem jakieś "inteligente" ładowarki, które mogą podtrzymać
stan akumulatora przez "wieki" , samoczynnie i olej sprawÄ™. Tak, wiem,
przedłużacze/sracze. To najlepsze wyjście z przedłużeniem żywotności
akumulatora, czy jakąś chorą upływnością. Uwierz, nie wygrasz, jeśli
inne białkowe stwory są w to zamieszane.
To tez mam na tapecie. i pewnie bym nie cudowal gdyby nie fakt ze te problemy to takie epizodyczne sa.
dzis auto odpalilo zimne przy -30. Nie jezdzone 3 dni.
Feler z podtrzymywaniem jest taki ze sie nie dowiem ze aku pada i jednak trza kabel podpinac po jezdzie...
Bo problem może wynikać właśnie z niskich temperatur, gdzie drastycznie
spada pojemność akumulatora i zbyt mocno obciążonego akumulatora zimnym
silnikiem. U siebie też zaobserwowałem taki efekt obciążenia
silnika...zmianą oleju silnikowego. Dokąd jeździłem na syntetyku,
wszystko było OK podczas -10C. Mechanik się porządził i wlał mi
pólsyntetyk do diesla i zaczęły się schody i przy -10C silnik z powodu
gęstego oleju, nie odpalał (za małe ciśnnienie na pompie wtryskowej).
Jest to jakies uzasadnienie, ale -10 to cos malo.
Dodatkowo stary zuzyty akumulator, czy rozrusznik?
Quote:
Wracając jednak do akumulatora, w warunkach dużego mrozu, szybko mu się
kończy życie i tutaj szukałbym przyczyny. Dawniej w Polsce, brało się
akumulatory na noc do domu. W Suwałkach podobno jeszcze tak robią
Przy -30C akumulator może nie mieć nawet 50% pojemności a źródła podają,
że to temperatura "śmierci" dla akumulatora tego typu.
Do rozruchu sa potrzebne jakies smieszne pojemnosci.
A mroz owszem - moze miec wplyw, jak akumulator rozladowany, w
elektrolicie mało kwasu i zamarza ...
J.
Goto page Previous 1, 2, 3, 4