Goto page Previous 1, 2, 3, 4 Next
J.F
Guest
Wed Feb 22, 2023 6:33 pm
On Wed, 22 Feb 2023 08:09:21 -0800 (PST), ptoki (ptoki) wrote:
Quote:
środa, 22 lutego 2023 o 00:29:04 UTC-6 PiteR napisał(a):
Ale czasem jednak nagle cos sie dzieje i zamiast
leniwie se z rana herbate pic to dymam z jakimis akumulatorami jak
jakis nie powiem kto...
Nie mówię o dymaniu i siłce z rana tylko ja woże w kabinie 90Ah lub
bagażniku kiedy jeszcze mieszkałem w Polsce i bywało -20'C.
Jedyny problem to nie mieć wtedy dachowania bo
niezamocowany akku zabije.
Potem zamiast 55Ah kupiłem największy akumulator jaki wchodzi
do uchwytu w passacie i zawsze zapalił przy -20.
A to inny aspekt. Te aku co daja standardowo to jakies smieszne pojemnosci maja. 20-24Ah.
A co to za pojazdy? Benzyny? Hybrydy?
Bo w europie do diesli to 80-100Ah dają.
W benzynowym passacie 55Ah powinno wystarczyc.
Quote:
Wszyscy sie napalaja Amperami i ewentualnie pojemnosc wyrazaja przez reserve hours.
bo 5s krecenia 500A, to ~0.7Ah, a benzyna powinna odpalic szybciej.
Prąd jest potrzebny, a nie pojemnosc. Ale one idą w parze.
Quote:
Tez sadze ze posiadanie 50-70Ah aku by problem rozwiazalo w duzej mierze bo zapas pojemnosci bylby ogromny i utrata 70% nominalu to bylby standard dzisiejszy...
Zajechalem kiedys aku do pojemnosci ~4Ah (slownie: cztery).
Nadal zdrowo krecil i pieknie zapalal. Za pierwszym razem.
Tylko nie mozna bylo swiatel zapomniec wyłączyc, bo kwadrans
wystarczał.
J.
Wiesiaczek
Guest
Wed Feb 22, 2023 7:58 pm
Zenek Kapelinder
Guest
Wed Feb 22, 2023 9:24 pm
ptoki (ptoki)
Guest
Wed Feb 22, 2023 9:37 pm
środa, 22 lutego 2023 o 10:33:06 UTC-6 J.F napisał(a):
Quote:
On Wed, 22 Feb 2023 08:09:21 -0800 (PST), ptoki (ptoki) wrote:
środa, 22 lutego 2023 o 00:29:04 UTC-6 PiteR napisał(a):
Ale czasem jednak nagle cos sie dzieje i zamiast
leniwie se z rana herbate pic to dymam z jakimis akumulatorami jak
jakis nie powiem kto...
Nie mówię o dymaniu i siłce z rana tylko ja woże w kabinie 90Ah lub
bagażniku kiedy jeszcze mieszkałem w Polsce i bywało -20'C.
Jedyny problem to nie mieć wtedy dachowania bo
niezamocowany akku zabije.
Potem zamiast 55Ah kupiłem największy akumulator jaki wchodzi
do uchwytu w passacie i zawsze zapalił przy -20.
A to inny aspekt. Te aku co daja standardowo to jakies smieszne pojemnosci maja. 20-24Ah.
A co to za pojazdy? Benzyny? Hybrydy?
Benzyny.I to nie jakies kosmiczne czy ciezkie. zwykle 2-3 litrowe.
Quote:
Bo w europie do diesli to 80-100Ah dają.
Eeee chyba dawno nie. Nie pamietam co mi tam dali do foki dawno temu ale to nie bylo nawet w okolicy 50Ah.
Quote:
W benzynowym passacie 55Ah powinno wystarczyc.
Sprawdzic ile jest. Bo ja tez myslalem ze tam okolice 50Ah sa. A z naklejek i internetu wynika ze blizej 20.
Amperami sie chwala, pojemnoscia nie.
Quote:
Wszyscy sie napalaja Amperami i ewentualnie pojemnosc wyrazaja przez reserve hours.
bo 5s krecenia 500A, to ~0.7Ah, a benzyna powinna odpalic szybciej.
Prąd jest potrzebny, a nie pojemnosc. Ale one idą w parze.
Ano ida. Tyle ze jak pojemnosc duzego w zimie spadnie o polowe to i tak ma wiecej niz nowy w lato...
Quote:
Tez sadze ze posiadanie 50-70Ah aku by problem rozwiazalo w duzej mierze bo zapas pojemnosci bylby ogromny i utrata 70% nominalu to bylby standard dzisiejszy...
Zajechalem kiedys aku do pojemnosci ~4Ah (slownie: cztery).
Nadal zdrowo krecil i pieknie zapalal. Za pierwszym razem.
Tak. Mam wrazenie ze dzisiejsze "Paaaanie, dzis akumulatory wytrzymuja tylko 3 lata" bierze sie z tego downsizingu a nie z technicznych ograniczen.
Quote:
Tylko nie mozna bylo swiatel zapomniec wyłączyc, bo kwadrans
wystarczał.
No wlasnie, jak taki 20Ah zmarznie to zostaje w nim 13Ah. A jak starszy to juz tylko 6-8. I pare razy pokrecic i dzwonimy po pomoc...
ptoki (ptoki)
Guest
Wed Feb 22, 2023 9:38 pm
środa, 22 lutego 2023 o 11:58:49 UTC-6 Wiesiaczek napisał(a):
Quote:
W dniu 22.02.2023 o 17:00, ptoki (ptoki) pisze:
wtorek, 21 lutego 2023 o 23:27:07 UTC-6 Wiesiaczek napisał(a):
W dniu 22.02.2023 o 05:41, ptoki (ptoki) pisze:
wtorek, 21 lutego 2023 o 05:35:20 UTC-6 Wiesiaczek napisał(a):
W dniu 20.02.2023 o 20:02, ptoki (ptoki) pisze:
Tradycyjnie, jak to co trzy dni pytanie o akumulator :)
Sytuacja:
Czasem auto nie odpala i raz okazuje sie ze chyba stracil pojemnosc (naladowany w domu odpala 2-3 razy i potem widac ze idzie mu coraz gorzej) a czasem jakby nie byl doladowywany przez samochod (auto jezdzone wczoraj i odpalone raz na 50km dzis nie odpala) albo jakby gdzies jakas uplywnosc byla (podobnie jak wyzej)
I zanim ktos zacznie drazyc, mam do ogarniecia wiecej niz 5 aut uzywanych przez rozne osoby i chcialbym nieco widziec co sie dzieje z tymi akumulatorami zanim problem sie pojawi a nie chce mi sie dlubac co miesiac i badac kazde auto osobno.
Zadanie:
Dowiedziec sie czy akumulator zdrowy i czy auto nie ma jakiegos nerwowego odbiornika ciagnacego sobie powoli prad.
Nie ma tu co rzeźbić. Więc kolejno:
1. Sprawdzić akumulator
napięcie pod obciążeniem
upływność wewnętrzna
Nieco sie wkurzylem i zanabylem taki miernik co to drutem z wieszaka robi obciazenie (ponoc 100A) drut sie robi czerwony po 7 sekundach.
Aku pokazuje ze zdrowy, A mial 1.2V jak go wyjalem z auta
I komu teraz wiezyc?
Puscilem mu wieszak ze trzy razy. Druty byly czerwone, naladowal sie spowrotem w jakies 20 minut.
To wskazuje na duży spadek pojemności akumulatora.
Mysle ze nie. Te ladowarki nie cisna duzych pradow pod koniec ladowania.. Jak licze to te 100A w 7-10-20sekund to jakis 1A ladowania.
Masz rację. Uznałem, że w 20 minut naładował się akumulator w pełni
rozładowany, a taki chyba nie był.
Nie, tylko te 100A na test przez pol minuty niecalej...
Quote:
Istotne też jakim prądem był ładowany i jak długo (do pełnego
naładowania)? W ten sposób można też określić pojemność akumulatora.
A z tym tez problem bo ladowarki sa przekombinowane i cuduja w cyklu ladowania.
Tak to jest z automatami, są mądrzejsze od użytkownika i co im zrobisz?
Automaty zle nie sa ale tylko jak wiadomo co robia i jak.
Dlatego te wszystkie AI dzis to badziew jest.
Guest
Wed Feb 22, 2023 10:21 pm
Guest
Wed Feb 22, 2023 10:31 pm
Guest
Wed Feb 22, 2023 10:47 pm
ptoki (ptoki)
Guest
Thu Feb 23, 2023 7:42 am
ptoki (ptoki)
Guest
Thu Feb 23, 2023 7:45 am
ptoki (ptoki)
Guest
Thu Feb 23, 2023 7:45 am
Guest
Thu Feb 23, 2023 1:00 pm
Guest
Thu Feb 23, 2023 1:03 pm
Paweł Pawłowicz
Guest
Thu Feb 23, 2023 4:30 pm
alojzy nieborak
Guest
Thu Feb 23, 2023 5:44 pm
ptoki (ptoki) napisał(a):
Quote:
dzis auto odpalilo zimne przy -30. Nie jezdzone 3 dni.
Czasem auto nie odpala i raz okazuje sie ze chyba stracil pojemnosc
Wg. internetów przy tej temp. ma 20% pojemności względem 100% w temp. +25*C.
Widać niektórym jonom nogi przymarzają do elektrod i nie mają siły biegać.
Goto page Previous 1, 2, 3, 4 Next