RTV forum PL | NewsGroups PL

Alternatywne metody zasilania ładowarki 110V z Kanady: jakie są opcje?

Jak 220/110V inaczej niz autotrafo

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Alternatywne metody zasilania ładowarki 110V z Kanady: jakie są opcje?

Marcin Gala
Guest

Tue Jun 05, 2007 8:57 am   



Witam. Przywiozlem z Kanady zakrecarke akumulatorowa. Niestety ladowarka
do niej jest tylko na 110V. Rozebralem drania, jest impulsowa, w srodku
ze scalakow jakies 2 opampy + cos na czym pisze 4603 i ponizej T8314101
(obudowa DIL 1Cool. Poszukiwania w necie daly tylko tyle ze owo "cos" jest
prawdopodobnie Zlioga, jednak datasheeta brak. Na moje oko poza
autotrafo mam dwie mozliwosci:
1. Wymienic kondensatory w okolicach mostka przetwornicy na takie na
wyzsze napiecie, z 200 na 400V i dac jej 220V zasilania. Tylko jakie
szanse ze to jedyne elementy ktore moze trafic?
2. dodatkowa przetwornica albo 220/110AC i podpiac na wejscie, albo 220/
no wlasnie na 110DC czy 110*sqrt(2) czyli kolo 150DC i podpiac juz za
mostkiem.
Aha z napisow na niej 110V/135W, ladowanie aku 3A, aku NIMH 18V.
Bezpiecznik w srodku jest na 4A.
Wiem ze kombinuje, ale zawsze przy takiej okazji czegos sie czlowiek nauczy.

William
Guest

Tue Jun 05, 2007 10:23 am   



Marcin Gala napisał(a):
Quote:
Witam. Przywiozlem z Kanady zakrecarke akumulatorowa. Niestety ladowarka
do niej jest tylko na 110V. Rozebralem drania, jest impulsowa, w srodku
ze scalakow jakies 2 opampy + cos na czym pisze 4603 i ponizej T8314101
(obudowa DIL 1Cool. Poszukiwania w necie daly tylko tyle ze owo "cos" jest
prawdopodobnie Zlioga, jednak datasheeta brak. Na moje oko poza
autotrafo mam dwie mozliwosci:
1. Wymienic kondensatory w okolicach mostka przetwornicy na takie na
wyzsze napiecie, z 200 na 400V i dac jej 220V zasilania. Tylko jakie
szanse ze to jedyne elementy ktore moze trafic?
2. dodatkowa przetwornica albo 220/110AC i podpiac na wejscie, albo 220/
no wlasnie na 110DC czy 110*sqrt(2) czyli kolo 150DC i podpiac juz za
mostkiem.
Aha z napisow na niej 110V/135W, ladowanie aku 3A, aku NIMH 18V.
Bezpiecznik w srodku jest na 4A.
Wiem ze kombinuje, ale zawsze przy takiej okazji czegos sie czlowiek nauczy.

Zacznij id rozrysowania prostownika na wejściu przetwornicy. Bywa, że
jest to podwajacz i wtedy przeróbka na 230V jest trywialna.

Rock
Guest

Tue Jun 05, 2007 5:12 pm   



"William" <william@null.pl> wrote in message
news:f43a1m$1jb9$1@news2.ipartners.pl...
[quote:96153cc4cd]Marcin Gala napisał(a):
Witam. Przywiozlem z Kanady zakrecarke akumulatorowa. Niestety ladowarka
do niej jest tylko na 110V. Rozebralem drania, jest impulsowa, w srodku
ze scalakow jakies 2 opampy + cos na czym pisze 4603 i ponizej T8314101
(obudowa DIL 1Cool. Poszukiwania w necie daly tylko tyle ze owo "cos" jest
prawdopodobnie Zlioga, jednak datasheeta brak. Na moje oko poza
autotrafo mam dwie mozliwosci:
1. Wymienic kondensatory w okolicach mostka przetwornicy na takie na
wyzsze napiecie, z 200 na 400V i dac jej 220V zasilania. Tylko jakie
szanse ze to jedyne elementy ktore moze trafic?
2. dodatkowa przetwornica albo 220/110AC i podpiac na wejscie, albo 220/
no wlasnie na 110DC czy 110*sqrt(2) czyli kolo 150DC i podpiac juz za
mostkiem.
Aha z napisow na niej 110V/135W, ladowanie aku 3A, aku NIMH 18V.
Bezpiecznik w srodku jest na 4A.
Wiem ze kombinuje, ale zawsze przy takiej okazji czegos sie czlowiek
nauczy.

[/quote:96153cc4cd]

a moze wystarczy wsadzić jedna diode tak zeby przepuszczała tylko "dodatnie
" napięcie z tego co mi sie wydaje będziesz miał wtedy 50 raz na sekunde 110
V a 50 razy .. 0V Smile wtedy mozna dołozyc większe kondensatory i moze bedzie
pracowac stabilnie.

Wmak
Guest

Tue Jun 05, 2007 11:41 pm   



Rock <rockykon@wp.pl> napisał(a):


Quote:
a moze wystarczy wsadzić jedna diode tak zeby przepuszczała tylko "dodatnie
" napięcie z tego co mi sie wydaje będziesz miał wtedy 50 raz na sekunde
110
V a 50 razy .. 0V Smile wtedy mozna dołozyc większe kondensatory i moze
bedzie
pracowac stabilnie.


Bredzisz...............

Za diodami jest tam kondensator elektrolityczny.
Przy jednopołówkowym prostowniku też naładuje się do wartości (prawie)
szczytowej...... przy większych kondensatorach jeszcze lepiej.
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Marcin Gala
Guest

Wed Jun 06, 2007 7:24 am   



William napisał(a):
Quote:
Marcin Gala napisał(a):

Zacznij id rozrysowania prostownika na wejściu przetwornicy. Bywa, że
jest to podwajacz i wtedy przeróbka na 230V jest trywialna.

Niestety, siedzi ladny klasyczny dwupolowkowy Graetz:(

--
Marcin "Ahmed" Gala
m.gala(maupa)interia.pl

Na poludniu Chalupki, na polnocy Chalupy... a posrodku wielka wiocha

entroper
Guest

Wed Jun 06, 2007 5:02 pm   



Użytkownik "Marcin Gala" <m.gala.maupa@.interia.pyly> napisał w wiadomości
news:f46a71$71m$2@atlantis.news.tpi.pl...

Quote:
Niestety, siedzi ladny klasyczny dwupolowkowy Graetz:(

IMHO nie ma sensu ryzykować podłączania tej przetwornicy pod 230, nawet po
wymianie kondensatora, bo jeśli ma elementy (głównie trafo i tranzystor mocy)
obliczone na 110V, to długo pod 230 nie pochodzi, a nie chcemy tu następnego
posta "coś zaśmierdziało, jakiś element spalony, ale widzę tylko pół napisu,
ratujcie".

e.

Marcin Gala
Guest

Mon Jun 11, 2007 7:24 am   



entroper napisał(a):
Quote:
Użytkownik "Marcin Gala" <m.gala.maupa@.interia.pyly> napisał w wiadomości
news:f46a71$71m$2@atlantis.news.tpi.pl...

Niestety, siedzi ladny klasyczny dwupolowkowy Graetz:(

IMHO nie ma sensu ryzykować podłączania tej przetwornicy pod 230, nawet po
wymianie kondensatora, bo jeśli ma elementy (głównie trafo i tranzystor mocy)
obliczone na 110V, to długo pod 230 nie pochodzi, a nie chcemy tu następnego
posta "coś zaśmierdziało, jakiś element spalony, ale widzę tylko pół napisu,
ratujcie".

Dlatego wlasnie pytalem czy mozna jakos prosto zbudowac druga

przetwornice, robiaca 110 z 220 i nie ruszac oryginalnego ukladu. Sprawa
wyglada tak ze w obudowie tej ladowarki jest jeszcze troche miejsca,
plytke powiedzmy 7x7cm daloby sie zmiescic, i wszystko wygladaloby
elegancko. W przypadku autotrafo mam dodatkowa skrzynke. A poniewaz
googlanie za schematem takiej przetwornicy nie przynioslo rezultatow to
pytam na grupie.


--
Marcin "Ahmed" Gala
m.gala(maupa)interia.pl

Na poludniu Chalupki, na polnocy Chalupy... a posrodku wielka wiocha

entroper
Guest

Mon Jun 11, 2007 2:25 pm   



Użytkownik "Marcin Gala" <m.gala.maupa@.interia.pyly> napisał w wiadomości
news:f4j27j$2b3$1@nemesis.news.tpi.pl...

Quote:
Dlatego wlasnie pytalem czy mozna jakos prosto zbudowac druga
przetwornice, robiaca 110 z 220 i nie ruszac oryginalnego ukladu.

Prosto raczej nie. Można kombinować step-downa (pracującego już na napięciach
stałych) z 300 na 150V (lub, oczywiście, inne konfiguracje) i będzie to
rozwiązanie trochę mniejsze i lżejsze, za to raczej droższe i nieporównanie
bardziej pracochłonne od transformatora lub autotransformatora 50Hz. Jeśli
ktoś w ramach wolontariatu chce zaprojektować taką przetwornicę (i przede
wszystkim - wykonać _działający_ prototyp, lub pokierować jego stworzeniem) -
nie widzę przeszkód Wink, schemat jest tu akurat najmniejszym problemem. Szansa,
że ktoś coś takiego produkuje, jest niewielka, ale dla spokoju możesz trochę
poszperać w sieci.

e.

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Alternatywne metody zasilania ładowarki 110V z Kanady: jakie są opcje?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map