RTV forum PL | NewsGroups PL

Alternator samochodowy - moc ciągła.

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Alternator samochodowy - moc ciągła.

Goto page 1, 2  Next

Grzegorz Brzeczyszczykiew
Guest

Fri Apr 13, 2018 2:52 pm   



Bry,

Alternatory samochodowe mają prąd maksymalny zazwyczaj w przedziale
50-120A czyli moc maksymalną w granicach ok 1.5 kW. Jaka jest ich
faktyczna (oczywiście szacunkowa) moc ciągła, nie grożąca ich
przegrzaniem i uszkodzeniem?

G.B.

J.F.
Guest

Fri Apr 13, 2018 3:31 pm   



Użytkownik "Grzegorz Brzeczyszczykiewicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:paqg7n$1qeh$1@gioia.aioe.org...
Quote:
Alternatory samochodowe mają prąd maksymalny zazwyczaj w przedziale
50-120A czyli moc maksymalną w granicach ok 1.5 kW. Jaka jest ich
faktyczna (oczywiście szacunkowa) moc ciągła, nie grożąca ich
przegrzaniem i uszkodzeniem?

Chyba nigdy nie widzialem takiego parametru.

Ten drut w srodku nie wyglada na zbyt gruby, ale moze jednak daja rade
pociagnac nominalny prad calkiem dlugo ?

Niektorzy montuja sobie drugi alternator ... i ciekawe - zeby na
wolnych obrotach pradu starczylo,
czy brakowalo im takze na szybkich obrotach, a altka nie spalili :-)

Tylko maly niuans - jak tak alternator na pelnych obrotach sobie
chodzi, to zapewne samochod szybko jedzie, i powietrze chlodzi dobrze,
a jeszcze wiatrak wspomaga.


http://www.bosch-motorsport.de/media/catalog_resources/alternator_b3_lin_datasheet_51_en_13619552267pdf.pdf

"Measured with U=13.1 V and t=20 min"
"Rectifier diodes are designed and proved for B+ continuous output
current of 210 A.
The alternator is able to support more current, but this must be
restricted for short time to prevent the destroying of rectifier
diodes"

No ale to chyba nie jest seryjny altek.

J.

ToMasz
Guest

Fri Apr 13, 2018 4:03 pm   



W dniu 13.04.2018 o 16:52, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz pisze:
Quote:
Bry,

Alternatory samochodowe mają prąd maksymalny zazwyczaj w przedziale
50-120A czyli moc maksymalną w granicach ok 1.5 kW. Jaka jest ich
faktyczna (oczywiście szacunkowa) moc ciągła, nie grożąca ich
przegrzaniem i uszkodzeniem?

G.B.
tak bardziej z praktyki - napewno wytrzyma 500 wat, może nawet 1000 ale

nie więcej. widywałem alternatory w pewnych maszynach gdzie jest
wymagane stabilne - prawie 2000wat, były zdecydowanie większe od tego co
mamy w samochodach. Natomiast 500 watowy silnik wiertarki nie wytrzyma
pracy ciągłej, ale jest zdecydowanie mniejszy od alternatora. stąd
widełki 500-1000W

ToMasz

t-1
Guest

Fri Apr 13, 2018 6:18 pm   



W dniu 2018-04-13 o 17:31, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "Grzegorz Brzeczyszczykiewicz"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:paqg7n$1qeh$1@gioia.aioe.org...
Alternatory samochodowe mają prąd maksymalny zazwyczaj w przedziale
50-120A czyli moc maksymalną w granicach ok 1.5 kW. Jaka jest ich
faktyczna (oczywiście szacunkowa) moc ciągła, nie grożąca ich
przegrzaniem i uszkodzeniem?

Chyba nigdy nie widzialem takiego parametru.

Przykładowy:

http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_parametry_znamionowe-7-p-1.html

J.F.
Guest

Fri Apr 13, 2018 6:31 pm   



Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:paqs9k$eql$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-04-13 o 17:31, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "Grzegorz Brzeczyszczykiewicz" napisał w wiadomości grup
Alternatory samochodowe mają prąd maksymalny zazwyczaj w
przedziale 50-120A czyli moc maksymalną w granicach ok 1.5 kW.
Jaka jest ich faktyczna (oczywiście szacunkowa) moc ciągła, nie
grożąca ich przegrzaniem i uszkodzeniem?

Chyba nigdy nie widzialem takiego parametru.

Przykładowy:
http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_parametry_znamionowe-7-p-1.html

No i nie masz "dopuszczalny dlugotrwaly prady wyjsciowy" ani
podobnego.

Z wykresu wynika, ze potrafi dac ponad 70A ... ale jak dlugo ?

Samochod raczej nie bedzie bral 70A w sposob ciagly ...

Jeszcze kiedys to mozna bylo zobaczyc jakiegos rajdowca z kilkoma
reflektorami po 100W ... teraz lampy biora mniej, a alternatory daja
wiecej, i trudno takie 2kW wykorzystac ... dlugotrwale mam na mysli.


J.

Janusz
Guest

Fri Apr 13, 2018 7:57 pm   



W dniu 2018-04-13 o 20:31, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:paqs9k$eql$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-04-13 o 17:31, J.F. pisze:
Użytkownik "Grzegorz Brzeczyszczykiewicz"  napisał w wiadomości grup
Alternatory samochodowe mają prąd maksymalny zazwyczaj w przedziale
50-120A czyli moc maksymalną w granicach ok 1.5 kW. Jaka jest ich
faktyczna (oczywiście szacunkowa) moc ciągła, nie grożąca ich
przegrzaniem i uszkodzeniem?

Chyba nigdy nie widzialem takiego parametru.

Przykładowy:
http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_parametry_znamionowe-7-p-1.html


No i nie masz "dopuszczalny dlugotrwaly prady wyjsciowy" ani podobnego.

Z wykresu wynika, ze potrafi dac ponad 70A ... ale jak dlugo  ?

Samochod raczej nie bedzie bral 70A w sposob ciagly ...

Jeszcze kiedys to mozna bylo zobaczyc jakiegos rajdowca z kilkoma
reflektorami po 100W ... teraz lampy biora mniej, a alternatory daja
wiecej, i trudno takie 2kW wykorzystac ... dlugotrwale mam na mysli.

Teraz w samochodach najwięcej bierze wspomaganie kierownicy, oczywiście
elektryczne, na testach widziałem jak szapie z zasilacza po 70-100A. Do
tego światła,
wentylatory np klima i się nazbiera. A diody w alternatorze na malutkim
radiatorku,
co prawda z nadmuchem ale szału nie ma, dlatego są specjalne, potrafią
100%
prądu dać przy 150st.
https://www.tme.eu/pl/Document/858c31a5b413a86d73bcb3e843b1c565/BYP60.pdf




--
Pozdr
Janusz

J.F.
Guest

Fri Apr 13, 2018 8:24 pm   



Dnia Fri, 13 Apr 2018 21:57:48 +0200, Janusz napisał(a):
Quote:
W dniu 2018-04-13 o 20:31, J.F. pisze:
Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup
Przykładowy:
http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_parametry_znamionowe-7-p-1.html
No i nie masz "dopuszczalny dlugotrwaly prady wyjsciowy" ani podobnego.
Z wykresu wynika, ze potrafi dac ponad 70A ... ale jak dlugo  ?

Samochod raczej nie bedzie bral 70A w sposob ciagly ...

Teraz w samochodach najwięcej bierze wspomaganie kierownicy, oczywiście
elektryczne, na testach widziałem jak szapie z zasilacza po 70-100A.

Ale krotko.

Quote:
Do tego światła,
wentylatory np klima

Nie takie znow mocne.

Quote:
i się nazbiera. A diody w alternatorze na malutkim
radiatorku,
co prawda z nadmuchem ale szału nie ma, dlatego są specjalne, potrafią
100% prądu dać przy 150st.
https://www.tme.eu/pl/Document/858c31a5b413a86d73bcb3e843b1c565/BYP60.pdf

Ladne.

J.

Janusz
Guest

Sat Apr 14, 2018 9:28 am   



W dniu 2018-04-13 o 22:24, J.F. pisze:
Quote:
Dnia Fri, 13 Apr 2018 21:57:48 +0200, Janusz napisał(a):
W dniu 2018-04-13 o 20:31, J.F. pisze:
Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup
Przykładowy:
http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_parametry_znamionowe-7-p-1.html
No i nie masz "dopuszczalny dlugotrwaly prady wyjsciowy" ani podobnego.
Z wykresu wynika, ze potrafi dac ponad 70A ... ale jak dlugo  ?

Samochod raczej nie bedzie bral 70A w sposob ciagly ...

Teraz w samochodach najwięcej bierze wspomaganie kierownicy, oczywiście
elektryczne, na testach widziałem jak szapie z zasilacza po 70-100A.

Ale krotko.
No nie bardzo, jak jedziesz szczególnie w mieście to kręcisz kierownicą

cały czas, im wolniej tym bardziej wspomaganie działa.

Quote:

Do tego światła,
wentylatory np klima

Nie takie znow mocne.
no 20-30A się nazbiera.




--
Pozdr
Janusz

J.F.
Guest

Sat Apr 14, 2018 10:10 am   



Dnia Sat, 14 Apr 2018 11:28:32 +0200, Janusz napisał(a):
Quote:
W dniu 2018-04-13 o 22:24, J.F. pisze:
Dnia Fri, 13 Apr 2018 21:57:48 +0200, Janusz napisał(a):
W dniu 2018-04-13 o 20:31, J.F. pisze:
Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup
Przykładowy:
http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_parametry_znamionowe-7-p-1.html
No i nie masz "dopuszczalny dlugotrwaly prady wyjsciowy" ani podobnego.
Z wykresu wynika, ze potrafi dac ponad 70A ... ale jak dlugo  ?

Samochod raczej nie bedzie bral 70A w sposob ciagly ...

Teraz w samochodach najwięcej bierze wspomaganie kierownicy, oczywiście
elektryczne, na testach widziałem jak szapie z zasilacza po 70-100A.

Ale krotko.
No nie bardzo, jak jedziesz szczególnie w mieście to kręcisz kierownicą
cały czas, im wolniej tym bardziej wspomaganie działa.

Ja tam tak czesto nie krece.
Na torze - tam moze inaczej. W gorach na serpentynach ...

Quote:
Do tego światła,
wentylatory np klima
Nie takie znow mocne.
no 20-30A się nazbiera.

Jak wlaczysz wszystko.
Dodaj z 15A w swiatlach, z 10A na lepszy silnik ... no, 70 sie moze
usklada.

J.

Desoft
Guest

Sat Apr 14, 2018 12:12 pm   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:slxokp2jtsld.1gw9csw784pxw.dlg@40tude.net...
Quote:
Dnia Sat, 14 Apr 2018 11:28:32 +0200, Janusz napisał(a):
W dniu 2018-04-13 o 22:24, J.F. pisze:
Dnia Fri, 13 Apr 2018 21:57:48 +0200, Janusz napisał(a):
W dniu 2018-04-13 o 20:31, J.F. pisze:
Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
Przykładowy:
http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_parametry_znamionowe-7-p-1.html
No i nie masz "dopuszczalny dlugotrwaly prady wyjsciowy" ani
podobnego.
Z wykresu wynika, ze potrafi dac ponad 70A ... ale jak dlugo ?

Samochod raczej nie bedzie bral 70A w sposob ciagly ...

Teraz w samochodach najwięcej bierze wspomaganie kierownicy, oczywiście
elektryczne, na testach widziałem jak szapie z zasilacza po 70-100A.

Ale krotko.
No nie bardzo, jak jedziesz szczególnie w mieście to kręcisz kierownicą
cały czas, im wolniej tym bardziej wspomaganie działa.

Ja tam tak czesto nie krece.
Na torze - tam moze inaczej. W gorach na serpentynach ...

Do tego światła,
wentylatory np klima
Nie takie znow mocne.
no 20-30A się nazbiera.

Jak wlaczysz wszystko.
Dodaj z 15A w swiatlach, z 10A na lepszy silnik ... no, 70 sie moze
usklada.

J.

Więcej.
Po pierwsze ogrzewanie. Nie tylko tylnej szyby.
Fordy mają przednią szybę ogrzewaną. Siedzenia. W BMW widziałem "elektryczne
webasto"
Po odpaleniu dmucha ciepłym..

--
Desoft

J.F.
Guest

Sat Apr 14, 2018 12:57 pm   



Dnia Sat, 14 Apr 2018 14:12:30 +0200, Desoft napisał(a):
Quote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Do tego światła,
wentylatory np klima
Nie takie znow mocne.
no 20-30A się nazbiera.

Jak wlaczysz wszystko.
Dodaj z 15A w swiatlach, z 10A na lepszy silnik ... no, 70 sie moze
usklada.

Więcej.
Po pierwsze ogrzewanie. Nie tylko tylnej szyby.
Fordy mają przednią szybę ogrzewaną.

Ale to sie wylacza po pewnym czasie.

Quote:
Siedzenia.

Jak cie zacznie grzac, to sam wylaczysz.
No chyba, ze nie wiesz, to bedzie grzalo dlugo :-)

Quote:
W BMW widziałem "elektryczne webasto"
Po odpaleniu dmucha ciepłym..

Po paru minutach tez do wylaczania, bo silnik sie rozgrzeje.

A im wiecej takich gadzetow, tym wiekszy alternator.
100A, 150, 200 ... Po paru minutach gadzety sie wylacza, i pytanie
pozostaje - jak dlugo taki 150A alternator moze dostarczac 150A :-)

P.S o samochod chodzi ?
Bo widzialem taki prosty pomysl - podniesc napiecie wyjsciowe.
Prad umiarkowany, a moc duza.

J.

Irek.N.
Guest

Sat Apr 14, 2018 12:57 pm   



Quote:
"elektryczne webasto"
Po odpaleniu dmucha ciepłym..


Od razu BMW, w zwykłym kangurze takie coś mam.
Pięknie widać przysiady napięcia po żarówkach jak się włączy. Tam musi
gruuubo prądu płynąć.

Miłego.
Irek.N.

Janusz
Guest

Sat Apr 14, 2018 3:51 pm   



W dniu 2018-04-14 o 14:57, Irek.N. pisze:
Quote:
"elektryczne webasto"
Po odpaleniu dmucha ciepłym..


Od razu BMW, w zwykłym kangurze takie coś mam.
Pięknie widać przysiady napięcia po żarówkach jak się włączy. Tam musi
gruuubo prądu płynąć.
Na postoju jak się pokręci kierownicą szybko to także światła przygasają,

aku dostaje po du.ie, a alternator się nie wyrabia.

--
Pozdr
Janusz

Adam Wysocki
Guest

Mon Apr 16, 2018 4:59 pm   



Irek.N. <tajny@jakis.taki.jest.pl> wrote:

Quote:
Od razu BMW, w zwykłym kangurze takie coś mam.

Wiele samochodów ma, nawet jeśli nie seryjnie to jako opcja. Tzw. "PTC
Heater". W Yarisce jeśli dobrze pamiętam coś ok. 400-500W, w jakimś
Citroenie (nie pamiętam modelu, ale był temat na grupie) ok. 900-1000W.

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web: http://www.chmurka.net/ ]

Desoft
Guest

Mon Apr 16, 2018 5:20 pm   



Quote:
Od razu BMW, w zwykłym kangurze takie coś mam.

Wiele samochodów ma, nawet jeśli nie seryjnie to jako opcja. Tzw. "PTC
Heater". W Yarisce jeśli dobrze pamiętam coś ok. 400-500W, w jakimś
Citroenie (nie pamiętam modelu, ale był temat na grupie) ok. 900-1000W.

Ja widziałem w BMW, bo się zepsuło.

A jeżeli chodzi o pobierany prąd, to czasy malucha się już chyba skończyły.
Nie spodziewam się aby współczesne samochody miały bilans mocy ujemny.
Alternator powinien dać tyle prądu, aby wszystko włączone zasilić.
Tak mi się wydaje.

--
Desoft

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Alternator samochodowy - moc ciągła.

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map