ArturVF500
Guest
Tue Sep 09, 2008 7:10 am
Jakis czas temu spotkalem informacja ze aku zelowe (typowe pod UPS'y, 40Ah)
po zamontowaniu do auta zmarlo bylo po kilku tygodniach, podobnie drugi; jak
sie domyslam popekaly plyty... czy sa jakies wersje odporne na wibracje? cos
w stylu motocyklowych, ale o wiekszej pojemnosc - spotkal sie ktos z
takowymi?
pozdrawiam
Artur
J.F.
Guest
Tue Sep 09, 2008 7:57 am
On Tue, 9 Sep 2008 08:10:10 +0200, ArturVF500 wrote:
Quote:
Jakis czas temu spotkalem informacja ze aku zelowe (typowe pod UPS'y, 40Ah)
po zamontowaniu do auta zmarlo bylo po kilku tygodniach, podobnie drugi; jak
sie domyslam popekaly plyty... czy sa jakies wersje odporne na wibracje? cos
w stylu motocyklowych, ale o wiekszej pojemnosc - spotkal sie ktos z
takowymi?
A nie przypadkiem przeladowanie ? 14.5V w instalacji samochodowej to
za duzo na zelowy.
J.
Reksio
Guest
Tue Sep 09, 2008 8:57 am
Quote:
Jakis czas temu spotkalem informacja ze aku zelowe (typowe pod UPS'y,
40Ah) po zamontowaniu do auta zmarlo bylo po kilku tygodniach, podobnie
drugi; jak sie domyslam popekaly plyty... czy sa jakies wersje odporne na
wibracje? cos
OIDP to przyczyną jest właśnie pęknięcie mocowania płyt (między płytą a
klemą) na kutek drgań - i opadnięcie płyt. Dlatego akku żelowe używane do
oświetlenia w rowerach mocowane są "do góry nogami" - kiedyś trafiłem na
taką informację na forum rowerowym. ale zweryfikuj tą informację.
Pozdrrr... Reksio
ArturVF500
Guest
Tue Sep 09, 2008 10:32 am
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci
news:dh7cc4lffihe67em821el5ea2lgkabmtj2@4ax.com...
Quote:
A nie przypadkiem przeladowanie ? 14.5V w instalacji samochodowej to
za duzo na zelowy.
olowiak to olowiak, wiec nie to; tym bardziej ze w motocyklach jest taka
sama instalacja elektryczna a spotyka sie zarowno mokre jak i suche aku
pozdrawiam
Artur
Gejzero
Guest
Tue Sep 09, 2008 10:39 am
Reksio wrote:
Quote:
OIDP to przyczyną jest właśnie pęknięcie mocowania płyt (między płytą
a klemą) na kutek drgań - i opadnięcie płyt. Dlatego akku żelowe
używane do oświetlenia w rowerach mocowane są "do góry nogami" -
kiedyś trafiłem na taką informację na forum rowerowym. ale zweryfikuj
tą informację.
Pozdrrr... Reksio
Powitać !!
Ja mam przy swoim rowerku taką jedną sztukę 7Ah 12V i ma się dobrze jakieś
9-10 lat, raz nawet został "zagotowany" przez zasilacz bo padł stabilizator
i poszło na niego jakies 17-20 Volt. Jednak nawet taki "zabieg" go nie
wykończył nadal dostatecznie długo, jak na swoją pojemność, potrafi zasilac
halogen 55W.
Ps. Rower to stara kolażówka na wąskich oponach, na których nieraz miałem
tyłek wytrzęsiony nie wspomnę o aku zamocowanym na sztywno do ramy.
Pozdrawiam Gejzero
PeJot
Guest
Tue Sep 09, 2008 11:33 am
Gejzero pisze:
Quote:
Ja mam przy swoim rowerku taką jedną sztukę 7Ah 12V i ma się dobrze
jakieś 9-10 lat, raz nawet został "zagotowany" przez zasilacz bo padł
stabilizator i poszło na niego jakies 17-20 Volt. Jednak nawet taki
"zabieg" go nie wykończył nadal dostatecznie długo, jak na swoją
pojemność, potrafi zasilac halogen 55W.
Samochodowe H4 ?

55 W czy to trochę nie za dużo ?
Sam się zastanawiam nad jakimś oświetleniem do roweru na bazie żelówki 7
Ah, ale myślałem raczej o mniejszej mocy, ZTCC ludzie stosują halogeny
20-25 W ze zintegrowanym odbłyśnikiem.
Z ciekawości - jak mocujesz ten akumulator do roweru ?
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
J.F.
Guest
Tue Sep 09, 2008 1:19 pm
Użytkownik "ArturVF500" <atatur_wytnij_@o2_usun_.pl> napisał w
wiadomości news:ga5fqr$2t7$1@news.dialog.net.pl...
Quote:
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w
wiadomosci
A nie przypadkiem przeladowanie ? 14.5V w instalacji
samochodowej to
za duzo na zelowy.
olowiak to olowiak, wiec nie to; tym bardziej ze w motocyklach
jest taka sama instalacja elektryczna a spotyka sie zarowno
mokre jak i suche aku
Tylko wiesz - przy 14.5V akumulator olowiowy jak sie naladuje to
zaczyna lekko gazowac.
Mokry nie ma problemu - pogazuje i przestanie.
Zelowy zamieni sie w pianowy :-)
A sa tez regulatory na mniejsze napiecia - ok 13.8V
J.
Dariusz K. Ładziak
Guest
Tue Sep 09, 2008 11:32 pm
Użytkownik Reksio napisał:
Quote:
Jakis czas temu spotkalem informacja ze aku zelowe (typowe pod UPS'y,
40Ah) po zamontowaniu do auta zmarlo bylo po kilku tygodniach,
podobnie drugi; jak sie domyslam popekaly plyty... czy sa jakies
wersje odporne na wibracje? cos
OIDP to przyczyną jest właśnie pęknięcie mocowania płyt (między płytą a
klemą) na kutek drgań - i opadnięcie płyt. Dlatego akku żelowe używane
do oświetlenia w rowerach mocowane są "do góry nogami" - kiedyś trafiłem
na taką informację na forum rowerowym. ale zweryfikuj tą informację.
Jakbyś nie mocował to aku płytowe żelowe za wytrzymałe nie jest.
Rozwiązaniem jest użycie akumulatorów ołowiowych żelowych zwijanych -
prędzej rower w naleśnik się zmieni niż taki akumulator się uszkodzi
(gwarancja do kilkudziesięciu g).
--
Darek
PeJot
Guest
Wed Sep 10, 2008 6:50 am
Dariusz K. Ładziak pisze:
Quote:
Jakbyś nie mocował to aku płytowe żelowe za wytrzymałe nie jest.
Rozwiązaniem jest użycie akumulatorów ołowiowych żelowych zwijanych -
prędzej rower w naleśnik się zmieni niż taki akumulator się uszkodzi
(gwarancja do kilkudziesięciu g).
Jakieś przykłady takich aku nadających się do oświetlenia roweru ?
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
roxy
Guest
Wed Sep 10, 2008 12:30 pm
Użytkownik "ArturVF500" <atatur_wytnij_@o2_usun_.pl> napisał w wiadomości
news:ga53vv$qvq$1@news.dialog.net.pl...
Quote:
Jakis czas temu spotkalem informacja ze aku zelowe (typowe pod UPS'y,
40Ah) po zamontowaniu do auta zmarlo bylo po kilku tygodniach, podobnie
drugi; jak sie domyslam popekaly plyty... czy sa jakies wersje odporne na
wibracje? cos w stylu motocyklowych, ale o wiekszej pojemnosc - spotkal
sie ktos z takowymi?
pozdrawiam
Artur
Podstawowa roznica pomiedzy akumulatorem do ups'a a do samochodu to
maksymalny prad rozruchu.
Aku samochodowe jest zaprojektowane na bardzo duże chwilowe prądy rozruchu.
Akumulator samochodowy np 60Ah spokojnie moze wytrzymac obciązenie okolo
450A w krotkim czasie. Aku z UPSa juz tego nie "przezyje".
RoMan Mandziejewicz
Guest
Wed Sep 10, 2008 12:42 pm
Hello roxy,
Wednesday, September 10, 2008, 1:30:03 PM, you wrote:
Quote:
Jakis czas temu spotkalem informacja ze aku zelowe (typowe pod UPS'y,
40Ah) po zamontowaniu do auta zmarlo bylo po kilku tygodniach, podobnie
drugi; jak sie domyslam popekaly plyty... czy sa jakies wersje odporne na
wibracje? cos w stylu motocyklowych, ale o wiekszej pojemnosc - spotkal
sie ktos z takowymi?
Podstawowa roznica pomiedzy akumulatorem do ups'a a do samochodu to
maksymalny prad rozruchu.
Aku samochodowe jest zaprojektowane na bardzo duże chwilowe prądy rozruchu.
Akumulator samochodowy np 60Ah spokojnie moze wytrzymac obciązenie okolo
450A w krotkim czasie. Aku z UPSa juz tego nie "przezyje".
Bardzo się mylisz. Typowe akumulatory żelowe 12V 7Ah mają szczytowy
prąd pracy rzędu 90A. Przeskaluj to sobie na 60 Ah.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam:
http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack
Tomasz Pyra
Guest
Wed Sep 10, 2008 8:11 pm
ArturVF500 pisze:
Quote:
Jakis czas temu spotkalem informacja ze aku zelowe (typowe pod UPS'y, 40Ah)
po zamontowaniu do auta zmarlo bylo po kilku tygodniach, podobnie drugi; jak
sie domyslam popekaly plyty... czy sa jakies wersje odporne na wibracje? cos
w stylu motocyklowych, ale o wiekszej pojemnosc - spotkal sie ktos z
takowymi?
Mój mały żelowy z UPS-a jeździ ze mną rowerem, gdzie dostaje takich
przeciążeń i uderzeń jakich w samochodzie raczej nie uświadczy i pomimo
że ma już kilka lat i parę tysięcy kilometrów nocami ze mną przejechał
to nic mu nie jest.
Tu jeszcze jest kwestia specyfiki tych przeciążeń - na rowerze on
dostaje regularne uderzenia, natomiast w samochodzie to będą raczej
drgania. I może to robić różnice.
Michał Pysz
Guest
Wed Sep 10, 2008 8:33 pm
ArturVF500 pisze:
Quote:
Jakis czas temu spotkalem informacja ze aku zelowe (typowe pod UPS'y, 40Ah)
po zamontowaniu do auta zmarlo bylo po kilku tygodniach, podobnie drugi; jak
sie domyslam popekaly plyty... czy sa jakies wersje odporne na wibracje? cos
w stylu motocyklowych, ale o wiekszej pojemnosc - spotkal sie ktos z
takowymi?
Troszkę poza tematem ale żelowe są strasznie cieżkie.
Lepiej użyć oswietlenia diodowego i lekkich akumulatorów li-ion.
mp.