Goto page 1, 2 Next
EM
Guest
Fri Dec 22, 2006 9:53 pm
Witam
Przepraszam za spam, jak dotąd nigdy go nie umieszczałem.
Nieraz widziałem posty dotyczące zasilania 230V tam gdzie go nie ma. Wtedy
dobrym rozwiązniem jest UPS lub przetwornica na 230VAC oraz akumulator.
Akumulator kwasowy samochodowy ma swoje wady. Głównymi są: możliwość
rozlania elektrolitu oraz niska żywotność.
Teraz mam dostęp do ciekawych akumulatorów 12V 51Ah o trwałości 15lat.
Są nieużywane, lecz składowane od grudnia 2000.
Szczegóły w aukcji Allegro:
http://allegro.pl/item152496090__niezwykly_akumulator_zelowy_12v_51ah_15lat_
..html
Zainteresowanych proszę o kontakt
Wesołych Świąt
--
Pozdrawiam
EM
RoMan Mandziejewicz
Guest
Fri Dec 22, 2006 10:46 pm
Hello EM,
Friday, December 22, 2006, 9:53:40 PM, you wrote:
[...]
Quote:
Teraz mam dostęp do ciekawych akumulatorów 12V 51Ah o trwałości 15lat.
Są nieużywane, lecz składowane od grudnia 2000.
Oddaj na złom - ołów ma dobrą cenę.
Akumulator ołowiowy nie wytrzyma 6 lat składowania bez zasiarczenia.
[...]
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
EM
Guest
Fri Dec 22, 2006 11:17 pm
Quote:
Oddaj na złom - ołów ma dobrą cenę.
Akumulator ołowiowy nie wytrzyma 6 lat składowania bez zasiarczenia.
Pisałem, że to nie są zwykłe akumulatory.
Przy temperaturze 10st można je przechowywać 4lata bez ładowania według
dokumentacji
Jak to zasiarczenie ma się objawiać?
Postaram się przetestować je dokładniej.
--
Pozdr
EM
Filip Ozimek
Guest
Fri Dec 22, 2006 11:38 pm
EM napisał(a):
Quote:
Oddaj na złom - ołów ma dobrą cenę.
Akumulator ołowiowy nie wytrzyma 6 lat składowania bez zasiarczenia.
Pisałem, że to nie są zwykłe akumulatory.
Przy temperaturze 10st można je przechowywać 4lata bez ładowania według
dokumentacji
A były przechowywane w 10st?

Bo w wersji standardowej termin
przechowywania przekroczono 3 razy.
--
Filip.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Fri Dec 22, 2006 11:43 pm
Hello EM,
Friday, December 22, 2006, 11:17:26 PM, you wrote:
Quote:
Oddaj na złom - ołów ma dobrą cenę.
Akumulator ołowiowy nie wytrzyma 6 lat składowania bez zasiarczenia.
Pisałem, że to nie są zwykłe akumulatory.
Przy temperaturze 10st można je przechowywać 4lata bez ładowania według
dokumentacji
W temperaturze 10 stopni i przez 4 lata. A podejrzewam, żeby
przechowywane w temperaturze pokojowej i jak sam piszesz - przez 6
lat. Po drodze 2 upalne lata...
Regularnie podładowywany i delikatnie rozładowywany akumulator tej
klasy wytrzymałby bez problemów. Akumulator kurzący się w magazynie
przez 6 lat nadaje się na złom.
Quote:
Jak to zasiarczenie ma się objawiać?
Degradacją wszystkich parametrów.
Quote:
Postaram się przetestować je dokładniej.
Przede wszystkim nie podawaj tak bzdurnych parametrów jak "prąd
zwarcia 2618A".
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
DJ
Guest
Fri Dec 22, 2006 11:45 pm
EM wrote:
Quote:
Jak to zasiarczenie ma się objawiać?
Fizycznie - PbSO4 rośnie w postaci duzych (relatywnie) kryształów na
płytach
Elektrycznie - wzrost rezytstancji wewnętrznej, drastyczna utrata
pojemności, niemożność naładowania.
--
DJ
ARO
Guest
Sat Dec 23, 2006 9:17 am
Użytkownik "EM" <edim123@poczta.onet.pl> napisał :
Quote:
Teraz mam dostęp do ciekawych akumulatorów 12V 51Ah o trwałości 15lat.
Są nieużywane, lecz składowane od grudnia 2000.
taaaa.... a dasz na nie gwarancje 15 lat ?
--
ARO
Guest
Sat Dec 23, 2006 9:49 am
akumulator samochodowy też może być zastosowany do podtrzymania
zasilania, tylko jest "mocno obsługowy"i jego zywotnoć jest
ograniczona w samochodzie warunkami pracy.w moim byłym zakladzie
akumulatory wytrzymały 15 lat pracy a po wyselekcjonowaniu z reszty
jeszcze 5 lat polowa z nich .tyle, że to nie akumulatory
bezobsługowe.o akumulatorach co mozna przechowywać nowe kilka lat to
sa akumulatory które trzeba zalać elektrolitem i dopiero ładować
kilkakrotnie.zasiarczenie pojawia się kiedy akumulator nie jest
podładowywany a jest zalany elektrolitem.krytycznš dla żywotnoci
akumulatora jest rodzaj jego pracy - kiedy pracuje na ładowanie i
rozladowanie to włanie te góra 5 lat, kiedy tylko na podtrzymaniu w
tzw układzie buforowym to włanie wówczas wytrzymuje dłużej
EM
Guest
Sat Dec 23, 2006 9:59 am
Quote:
Przede wszystkim nie podawaj tak bzdurnych parametrów jak "prąd
zwarcia 2618A".
Co do parametrów to zaczerpnięte ze specyfikacji:
http://www.enersysreservepower.com/documents/EN_SBS_PG_001%20_0203.pdf
str. 15
Short Circuit Current and Internal Resistance - BS 6290 Method
SBS60 4.4mOhm 2,618A
Oczywiście tego nie mierzyłem.
Akumulatory były składowane w magazynie, gdzie temperatura poza latem jest
niska.
Zamierzam potestować je bardziej, ale to dopiero po Nowym Roku.
Gdybym dawał na nie gwarancję 15 lat to musiałbyby kosztować 2/3 ceny
nowego, czyli kilkaset $.
Ogólnie jestem zdania, że ten akumulator popracuje z lepszą wydajnością, niż
nowy 50Ah samochodowy i dłużej od niego. No i się nie rozleje.
Na razie bez szczegółowych badań nie jestem w stanie więcej powiedzieć.
--
Pozdrawiam
EM
RoMan Mandziejewicz
Guest
Sat Dec 23, 2006 11:32 am
Hello EM,
Saturday, December 23, 2006, 9:59:31 AM, you wrote:
Quote:
Ale powinieneś sobie zdawać sprawę z tego, że podawanie prądu zwarcia
z 4 cyframi znaczącymi, to idiotyzm...
[...]
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
J.F.
Guest
Sat Dec 23, 2006 12:08 pm
On Sat, 23 Dec 2006 11:32:45 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
Przede wszystkim nie podawaj tak bzdurnych parametrów jak "prąd
zwarcia 2618A".
Co do parametrów to zaczerpnięte ze specyfikacji:
http://www.enersysreservepower.com/documents/EN_SBS_PG_001%20_0203.pdf
str. 15
Short Circuit Current and Internal Resistance - BS 6290 Method
SBS60 4.4mOhm 2,618A
Oczywiście tego nie mierzyłem.
Ale powinieneś sobie zdawać sprawę z tego, że podawanie prądu zwarcia
z 4 cyframi znaczącymi, to idiotyzm...
Ale byc moze zgodny z norma :-)
J.
EM
Guest
Sun Dec 24, 2006 12:59 pm
Quote:
Witam
Zakończyłem test rozładowywania. Uzyskałem wynik 49Ah, przy rozładowaniu do
napięcia 11,1V, czyli 1,85V/celę. Producent podaje 50Ah, przy 1,8V oraz 51Ah
przy 1,75.
Tak więc sam jestem zaskoczony z osiągniętego wyniku.
Może po Świętach uda mi sie zrobić test z dużym obciążeniem.
--
Pozdrawiam
EM
EM
Guest
Wed Jan 03, 2007 9:28 am
Quote:
Szczegóły w aukcji Allegro:
allegro.pl/item152496090__niezwykly_akumulator_zelowy_12v_51ah_15lat_.html
Teraz dostępne także i nieco mniejsze SBS40 37Ah.
Opis w tym samym pliku:
http://www.enersysreservepower.com/documents/EN_SBS_PG_001%20_0203.pdf
--
Pozdr
EM
EM
Guest
Mon Jan 08, 2007 9:34 pm
Użytkownik "EM" <edim123@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:enfpfm$c4t$1@news.onet.pl...
Quote:
Chciałem jeszcze dodać, że testowałem akumulatory testerem akumulatorów
rozruchowych. Daje on obciążenie jakieś 100A. Akumualtory bez ładowania
wyszły na nim jako słabo naładowane. Po naładowaniu - wskazania na samym
końcu skali!
To naprawdę niezwykłe akumulatory!
Znalazłem też cenę - 280$.
--
Pozdrawiam
EM
J.F.
Guest
Mon Jan 08, 2007 9:53 pm
On Mon, 8 Jan 2007 21:34:37 +0100, EM wrote:
Quote:
Teraz dostępne także i nieco mniejsze SBS40 37Ah.
Opis w tym samym pliku:
http://www.enersysreservepower.com/documents/EN_SBS_PG_001%20_0203.pdf
Chciałem jeszcze dodać, że testowałem akumulatory testerem akumulatorów
rozruchowych. Daje on obciążenie jakieś 100A. Akumualtory bez ładowania
wyszły na nim jako słabo naładowane. Po naładowaniu - wskazania na samym
końcu skali!
To naprawdę niezwykłe akumulatory!
Super. TYlko jak to zamocowac w samochodzie ? :-)
J
Goto page 1, 2 Next