RTV forum PL | NewsGroups PL

Akumulator AGM vs. zwykły ołowiowy: który lepszy do zasilania przetwornic?

Akumulator ołowiowy AGM czy zwykły do zasilania awaryj nego

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Akumulator AGM vs. zwykły ołowiowy: który lepszy do zasilania przetwornic?

Goto page Previous  1, 2

J.F.
Guest

Tue Oct 27, 2015 1:00 pm   



Dnia Tue, 27 Oct 2015 11:11:34 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
[quote]Hello J.F.,
Wystarczy po prostu nie rozładowywać głęboko.
Poza tym - definicja

Zenek Kapelinder
Guest

Tue Oct 27, 2015 2:10 pm   



Pojemność się bierze z powierzchni płyt. W rozruchowych masy czynne są porowate żeby uzyskać dużą powierzchnie. Przez to masa jest delikatna. W trakcyjnych jest bardziej sprasowana. Rozruchowego nie powinno się traktować ladowarkami które wywołana gazowanie bo gazy rozrywają porowata powierzchnie. Reakcja zachodzi w całej objętości masy czynnej. Przez to w rozruchowy wchodzi mniej energii. W trakcyjnych napięcie pod koniec lądowania może dochodzić do 17V bo im gazowanie specjalnie nie szkodzi bo gazują powierzchnie płyt. Przez te 17V wchodzi więcej energii w trakcyjny o takich samych wymiarach niż w rozruchowy. Trakcyjny będzie poza tym cięższy od rozruchowego bo będzie w nim więcej ołowiu bo czymś trzeba nadrobić powierzchnie. W celi będzie więcej cieńszych płyt. To były szkolne wiadomości. Technika poszła do przodu i w akumulatorach trakcyjnych. Ale i tak typowy trakcyjny do wózków będzie miał korki żeby wody dolewac. Inna klasa która pojawiła się jakiś czas temu, to akumulatory do zasilania awaryjnego. Robią je jako szczelne bezobslugowe. Ale to bardziej akumulator bliższy rozruchowemu niż trakcyjnemu. Zwiększyli w nim pojemność kosztem możliwości pobierana bardzo dużych prądów w krótkim czasie. Maja większą oporność wewnętrzną i żeby były długowieczne wymagają utrzymywania na zaciskach własciwego napięcia. Znaczy się cały czas są ładowane.

Zenek Kapelinder
Guest

Tue Oct 27, 2015 2:20 pm   



Tylko jak widłak nie jedzie to pompa oleju w nim pracuje bo podnosi. W necie są charakterystyki rozładowania akumulatorów trakcyjnych. Nominalna pojemność maja przy prądzie rozładowania 1/10C. Przy 1C pojemność drastycznie spada. Przy rozruchowych to samo. Rozrusznik ciągnie 100A akumulator ma 60 Ah i prądu wystarcza na pojedyncze minuty kręcenia a nie na ponad pol godziny.

J.F.
Guest

Tue Oct 27, 2015 3:59 pm   



Dnia Tue, 27 Oct 2015 05:10:15 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
Quote:
Pojemność się bierze z powierzchni płyt. W rozruchowych masy czynne
są porowate żeby uzyskać dużą powierzchnie. Przez to masa jest

Ale teraz sa rozne technologie. Moze jakies kieszenie z polietylenu
albo i wlokna szklanego.

Quote:
delikatna. W trakcyjnych jest bardziej sprasowana. Rozruchowego nie
powinno się traktować ladowarkami które wywołana gazowanie bo gazy
rozrywają porowata powierzchnie. Reakcja zachodzi w całej objętości
masy czynnej. Przez to w rozruchowy wchodzi mniej energii. W
trakcyjnych napięcie pod koniec lądowania może dochodzić do 17V bo
im gazowanie specjalnie nie szkodzi bo gazują powierzchnie płyt.
Przez te 17V wchodzi więcej energii w trakcyjny o takich samych
wymiarach niż w rozruchowy. Trakcyjny będzie poza tym cięższy od
rozruchowego bo będzie w nim więcej ołowiu bo czymś trzeba nadrobić
powierzchnie.

Taki ZAP sie waga nie chwali, ale np 75Ah w wersji Silver i Marine sa
niemal tej samej wielkosci. Podejrzewam, ze i masa podobna.


J.

J.F.
Guest

Tue Oct 27, 2015 4:51 pm   



Dnia Tue, 27 Oct 2015 08:06:31 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
Quote:
I co te kieszenie miały by robić?

Zapobiegac opadnieciu masy przy glebokim wyladowaniu.

J.

Zenek Kapelinder
Guest

Tue Oct 27, 2015 5:06 pm   



I co te kieszenie miały by robić?

Zenek Kapelinder
Guest

Tue Oct 27, 2015 6:25 pm   



Wymysliles akumulator kopertowy mnie znany od jakiś trzydziestu lat.

Goto page Previous  1, 2

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Akumulator AGM vs. zwykły ołowiowy: który lepszy do zasilania przetwornic?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map