J.F
Guest
Mon Dec 04, 2023 4:43 pm
aku w samochodzie miał juz swoje lata, ale ciągle jeszcze kręcił,
może nie tak żwawo, ale diesla odpalał bez problemu.
postał 15 minut na światłach, juz nie był w stanie pokręcic, a teraz:
-przy prądzie ładowania 4A szybko dochodzi do 14.5V.
-po odłączeniu ładowania w miarę szybko spada do 12.8V.
No i ciekawość mnie zżera - co mu sie stało.
Na zuzyty ale jednak trochę sprawny nie wygląda, na zwartą celę też
nie wygląda ... korki gdzies dobrze schowane niestety.
magiczne oczko ma w jednej celi - jest zielone.
J.
a a
Guest
Mon Dec 04, 2023 5:19 pm
On Monday, 4 December 2023 at 15:43:35 UTC+1, J.F wrote:
Quote:
aku w samochodzie miał juz swoje lata, ale ciągle jeszcze kręcił,
może nie tak żwawo, ale diesla odpalał bez problemu.
postał 15 minut na światłach, juz nie był w stanie pokręcic, a teraz:
-przy prądzie ładowania 4A szybko dochodzi do 14.5V.
-po odłączeniu ładowania w miarę szybko spada do 12.8V.
No i ciekawość mnie zżera - co mu sie stało.
Na zuzyty ale jednak trochę sprawny nie wygląda, na zwartą celę też
nie wygląda ... korki gdzies dobrze schowane niestety.
magiczne oczko ma w jednej celi - jest zielone.
J.
Idź na złom i zobacz jak rozbity aku jest zbudowany.
Cele są połączone taśmami, a w dole pełno syfu ołowianego, wypadającego z cel.
Może się po prostu zasiarczył
Ale to dobrze, że padł przed zimowymi mrozami, bo gdyby padł potem na trasie, to tylko holowanie
W Hameryce obowiązuje zasada, że wszyscy kupują najtańszy aku zgodny z pojemnością, bo i tak wszystkie są od jednego producenta, niezależnie od metek i przed upływem 3-letniej gwarancji, oddają go do sklepu i dostają nowy na wymianę gratis,
bo nikt nie sprawdza czy sprawny, bo nie ma czym i jak
a a
Guest
Mon Dec 04, 2023 5:22 pm
On Monday, 4 December 2023 at 15:43:35 UTC+1, J.F wrote:
Quote:
aku w samochodzie miał juz swoje lata, ale ciągle jeszcze kręcił,
może nie tak żwawo, ale diesla odpalał bez problemu.
postał 15 minut na światłach, juz nie był w stanie pokręcic, a teraz:
-przy prądzie ładowania 4A szybko dochodzi do 14.5V.
-po odłączeniu ładowania w miarę szybko spada do 12.8V.
No i ciekawość mnie zżera - co mu sie stało.
Na zuzyty ale jednak trochę sprawny nie wygląda, na zwartą celę też
nie wygląda ... korki gdzies dobrze schowane niestety.
magiczne oczko ma w jednej celi - jest zielone.
J.
Podłącz halogen i sprawdź czy napięcie spada
Podłącz do samochodu i sprawdź czy odpali, a jak nie
odpal z nim auto na klemy od innego samochodu i sprawdź napięcie ładowania na wolnych obrotach i gdy podgazujesz.
Może był zawsze niedoladowany
Guest
Mon Dec 04, 2023 5:27 pm
PiteR
Guest
Mon Dec 04, 2023 8:05 pm
in <news:gu4rz6l6hcov.11bspo2or5z97.dlg@40tude.net>
user J.F pisze tak:
Quote:
aku w samochodzie miał juz swoje lata, ale ciągle jeszcze kręcił,
może nie tak żwawo, ale diesla odpalał bez problemu.
postał 15 minut na światłach, juz nie był w stanie pokręcic, a teraz:
-przy prądzie ładowania 4A szybko dochodzi do 14.5V
jak dochodzi to chyba przyjmuje.
u mnie zawsze szybko dochodzi bo ładuję zasilaczem 14.4v 15A
Quote:
-po odłączeniu ładowania w miarę szybko spada do 12.8V.
No i ciekawość mnie zżera - co mu sie stało.
podłącz zarówkę 21W to się dowiesz czy szybko spada dalej do 12.0v
Quote:
Na zuzyty ale jednak trochę sprawny nie wygląda, na zwartą celę też
nie wygląda ... korki gdzies dobrze schowane niestety.
magiczne oczko ma w jednej celi - jest zielone.
na mrozie pojemność mocno spada.
--
Piter
#jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne