RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak bezpiecznie ładować akumulator pontonowy z auta z alternatorem 100A?

Ładowanie akumulatora z akumulatora

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak bezpiecznie ładować akumulator pontonowy z auta z alternatorem 100A?

Goto page 1, 2  Next

Adam
Guest

Fri Apr 27, 2012 8:25 am   



Jest sobie ponton z silnikiem elektrycznym, zasilany akumulatorem
samochodowym (albo od widlaka, albo z traktora - nieważne) o pojemności
ok. 75 do 120Ah.

Jest sobie autko z alternatorem bodajże 100A i akumulatorkiem (na razie
jednym) chyba 90Ah.

Problem: pływamy dużo i "szybko" - akumulator pontonowy zdycha po kilku
godzinach, a do wieczora daleko. Można by go podładować nieco
"samochodem". Są do tego "separatory akumulatorów".

Ale jak w prosty sposób zrobić ograniczenie prądowe, ładując akumulator
z akumulatora?

Akumulatorów nie można podmienić - w aucie jest "japoński".

--
Pozdrawiam.

Adam.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Fri Apr 27, 2012 8:36 am   



Hello Adam,

Friday, April 27, 2012, 10:25:24 AM, you wrote:

Quote:
Jest sobie ponton z silnikiem elektrycznym, zasilany akumulatorem
samochodowym (albo od widlaka, albo z traktora - nieważne) o pojemności
ok. 75 do 120Ah.
Jest sobie autko z alternatorem bodajże 100A i akumulatorkiem (na razie
jednym) chyba 90Ah.
Problem: pływamy dużo i "szybko" - akumulator pontonowy zdycha po kilku
godzinach, a do wieczora daleko. Można by go podładować nieco
"samochodem". Są do tego "separatory akumulatorów".
Ale jak w prosty sposób zrobić ograniczenie prądowe, ładując akumulator
z akumulatora?

Żarówką samochodową pomiedzy akumulatorami. Najlepiej H4 i oba włókna
równolegle.

Quote:
Akumulatorów nie można podmienić - w aucie jest "japoński".

Bez znaczenia. Najlepiej ładować w czasie jazdy - na postoju jest za
drogo.


--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Andrzej W.
Guest

Fri Apr 27, 2012 12:20 pm   



W dniu 2012-04-27 10:25, Adam pisze:
Quote:
Ale jak w prosty sposób zrobić ograniczenie prądowe, ładując akumulator
z akumulatora?

Kupić chińskie kable "rozruchowe" w markecie. :-)

AWa.

Adam
Guest

Fri Apr 27, 2012 1:59 pm   



W dniu 2012-04-27 15:23, Wmak pisze:
Quote:
RoMan Mandziejewicz<roman@pik-net.pl.invalid> napisał(a):


Bez znaczenia. Najlepiej ładować w czasie jazdy - na postoju jest za
drogo.


Czyżbyś na poważnie tak twierdził? Nie widzę, żeby miał to być dowcip.
Może być ewentualnie drożej o mandat za pracę silnika na postoju bo przy
ładowaniu na wolnych obrotach przez godzinę wypali się max 1 litr paliwa
a żeby w tym czasie przejechać np. 60 km potrzeba kilka litrów litrów.


Dzięki za żarówkę Smile
Sam z tego "patentu" korzystałem wiele lat temu przy zabezpieczaniu
kolumn głośnikowych na różnych imprezach, ale już zdążyłem, jak widać,
zapomnieć :(

Dwie uwagi:

Jednak taniej jest na postoju. Trzeba sprawdzić tylko, od jakich obrotów
silnika alternator zaczyna ładować - obroty czasem w niektórych autach
trzeba nieco podnieść. No, chyba że mamy w planach wyskoczyć do
najbliższego sklepu 20 km w jedną stronę "po browarka" to przy okazji
ładowanie mamy "za darmo" ;)

"Japońskie" - czyli chyba większość azjatyckich - ma klemy na odwrót.
Chodzi o to, że trzeba by przedłużać kable w samochodzie, aby móc
podpinać zamiennie akumulator europejski i "japoński".

--
Pozdrawiam.

Adam.

Adam
Guest

Fri Apr 27, 2012 2:01 pm   



W dniu 2012-04-27 14:20, Andrzej W. pisze:
Quote:
W dniu 2012-04-27 10:25, Adam pisze:
Ale jak w prosty sposób zrobić ograniczenie prądowe, ładując akumulator
z akumulatora?

Kupić chińskie kable "rozruchowe" w markecie. :-)

AWa.


Dobry pomysł Wink Tylko w zestawie nie ma brytfanny do łapania gorącej
izolacji ;)


--
Pozdrawiam.

Adam.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Fri Apr 27, 2012 2:44 pm   



Hello Wmak,

Friday, April 27, 2012, 3:23:22 PM, you wrote:

Quote:
Bez znaczenia. Najlepiej ładować w czasie jazdy - na postoju jest za
drogo.
Czyżbyś na poważnie tak twierdził? Nie widzę, żeby miał to być dowcip.
Może być ewentualnie drożej o mandat za pracę silnika na postoju bo przy
ładowaniu na wolnych obrotach przez godzinę wypali się max 1 litr paliwa

I jakim prądem - Twoim zdaniem - będzie się ten akumulator ładować na
obrotach biegu jałowego?

Quote:
a żeby w tym czasie przejechać np. 60 km potrzeba kilka litrów litrów.

Zero zrozumienia - ładować przy okazji jazdy.

Najbardziej sensowne - skoro nie jeździmy - jest użycie agregatu
pradotwórczego o mocy jakieś 700W i zrobienie szybkiej ładowarki - dla
akumulatora mokrego pod dozorem prąd ładowania 0.5C jest bezpieczny.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

RoMan Mandziejewicz
Guest

Fri Apr 27, 2012 2:55 pm   



Hello Adam,

Friday, April 27, 2012, 3:59:46 PM, you wrote:

Quote:
Bez znaczenia. Najlepiej ładować w czasie jazdy - na postoju jest za
drogo.
Czyżbyś na poważnie tak twierdził? Nie widzę, żeby miał to być dowcip.
Może być ewentualnie drożej o mandat za pracę silnika na postoju bo przy
ładowaniu na wolnych obrotach przez godzinę wypali się max 1 litr paliwa
a żeby w tym czasie przejechać np. 60 km potrzeba kilka litrów litrów.
Dzięki za żarówkę Smile
Sam z tego "patentu" korzystałem wiele lat temu przy zabezpieczaniu
kolumn głośnikowych na różnych imprezach, ale już zdążyłem, jak widać,
zapomnieć Sad

Ale dlaczego dziękujesz Wmakowi?

Quote:
Dwie uwagi:

Jednak taniej jest na postoju.

W życiu! Sprawność bliska zeru.

Quote:
Trzeba sprawdzić tylko, od jakich obrotów silnika alternator zaczyna
ładować - obroty czasem w niektórych autach trzeba nieco podnieść.

Co poskutkuje wzrostem zużycia paliwa do granic dalece nieoptymalnych.

Quote:
No, chyba że mamy w planach wyskoczyć do najbliższego sklepu 20 km w
jedną stronę "po browarka" to przy okazji ładowanie mamy "za darmo"
Wink

Dokładnie o to mi chodziło. Bo jeśli ma to być na postoju, to tylko
mały agregat i szybka ładowarka. Nie wiem, jak duża łódka, ale może
agregat dałoby się nawet zabrac do łódki?
Agregat 650VA na Allegro znalazłem za... 180PLN

Quote:
"Japońskie" - czyli chyba większość azjatyckich - ma klemy na odwrót.
Chodzi o to, że trzeba by przedłużać kable w samochodzie, aby móc
podpinać zamiennie akumulator europejski i "japoński".

Ale jaki to ma sens? To trzeba poprowadzić kable do kabiny albo
bagażnika.


--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

RoMan Mandziejewicz
Guest

Fri Apr 27, 2012 2:56 pm   



Hello Adam,

Friday, April 27, 2012, 4:01:19 PM, you wrote:

Quote:
Ale jak w prosty sposób zrobić ograniczenie prądowe, ładując akumulator
z akumulatora?
Kupić chińskie kable "rozruchowe" w markecie. Smile
Dobry pomysł Wink Tylko w zestawie nie ma brytfanny do łapania gorącej
izolacji Wink

Nie ma takiej potrzeby - wbrew pozorom prądy wcale nie są takie duże.
Żeby wcisnąć w akumulator więcej niż 30A to trzeba się naprawdę
starać.



--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Wmak
Guest

Fri Apr 27, 2012 3:23 pm   



RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> napisał(a):


Quote:
Bez znaczenia. Najlepiej ładować w czasie jazdy - na postoju jest za
drogo.


Czyżbyś na poważnie tak twierdził? Nie widzę, żeby miał to być dowcip.

Może być ewentualnie drożej o mandat za pracę silnika na postoju bo przy
ładowaniu na wolnych obrotach przez godzinę wypali się max 1 litr paliwa
a żeby w tym czasie przejechać np. 60 km potrzeba kilka litrów litrów.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

RoMan Mandziejewicz
Guest

Fri Apr 27, 2012 6:22 pm   



Hello Wmak,

Friday, April 27, 2012, 7:10:35 PM, you wrote:

Quote:
I jakim prądem - Twoim zdaniem - będzie się ten akumulator ładować na
obrotach biegu jałowego?
Prądem zależnym głównie od stanu akumulatora i oporności kabelków

Zła odpowiedź.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

RoMan Mandziejewicz
Guest

Fri Apr 27, 2012 6:23 pm   



Hello Wmak,

Friday, April 27, 2012, 7:23:01 PM, you wrote:

Quote:
Nie mam pojęcia, co wcinało tekst.
Po poniższej linijce była samotna kropka w następnym wierszu.
Kropkę skasowałem i poszło wszystko.

Samotna kropka w linii oznacza koniec wiadomości dla serwera.
..

Quote:
"Prądem zależnym głównie od stanu akumulatora i oporności kabelków
"




--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

RoMan Mandziejewicz
Guest

Fri Apr 27, 2012 6:25 pm   



Hello,

[...]

Quote:
Samotna kropka w linii oznacza koniec wiadomości dla serwera.
.

Hmmm... A teraz zagwozdka - który program dodał spację?

[...]

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Wmak
Guest

Fri Apr 27, 2012 7:10 pm   



RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> napisał(a):


Quote:
I jakim prądem - Twoim zdaniem - będzie się ten akumulator ładować na
obrotach biegu jałowego?

Prądem zależnym głównie od stanu akumulatora i oporności kabelków

Wmak
Guest

Fri Apr 27, 2012 7:13 pm   



Wmak <w.mak@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):

Quote:
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> napisał(a):

Połknęło mi coś fragment wypowiedzi.



RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> napisał(a):


Quote:
I jakim prądem - Twoim zdaniem - będzie się ten akumulator ładować na
obrotach biegu jałowego?

Prądem zależnym głównie od stanu akumulatora i oporności kabelków

Wmak
Guest

Fri Apr 27, 2012 7:15 pm   



Wmak <w.mak@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):

Quote:
Wmak <w.mak@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):

RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> napisał(a):

Połknęło mi coś fragment wypowiedzi.


RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> napisał(a):


I jakim prądem - Twoim zdaniem - będzie się ten akumulator ładować na
obrotach biegu jałowego?

Prądem zależnym głównie od stanu akumulatora i oporności kabelków

RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> napisał(a):


Quote:
I jakim prądem - Twoim zdaniem - będzie się ten akumulator ładować na
obrotach biegu jałowego?

Prądem zależnym głównie od stanu akumulatora i oporności kabelków

Dosyć dokładnie obadałem napięcie na akumulatorze w Leganzie i Lanosie (tobie
chyba znany pojazd).
W obydwu było napięcie ok 14.4V na wolnych obrotach już na biegu jałowym, w
dodatku z włączonymi światłami mijania.
W Leganzie, żeby było śmieszniej, najwyższe napięcie było na wolnych obrotach
i z ich wzrostem malało.
Wystarczy światła wyłączyć i już wystarczy prądu na ładowanie dodatkowego
akumulatora, szczególnie, że ten w aucie, zwykle jakoś naładowany, wiele prądu
nie będzie pobierać.

Quote:
Zero zrozumienia - ładować przy okazji jazdy.

Coraz częściej szyfrem pisujesz - w pierwszym Twoim liście zabrakło tego
"przy okazji".
Pozdrawiam,
Wmak


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak bezpiecznie ładować akumulator pontonowy z auta z alternatorem 100A?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map