kozioł
Guest
Sun Mar 08, 2009 10:47 pm
Witam. Szukam wiadomości na temat akumulatorów
litowo-żelazowych, -ładowanie, rozładowanie.
zbyszek
Guest
Sun Mar 08, 2009 11:40 pm
"kozioł" <neutrin)@wp.pl> wrote in message
news:gp1ecp$vtd$1@news.dialog.net.pl...
Quote:
Witam. Szukam wiadomości na temat akumulatorów
litowo-żelazowych, -ładowanie, rozładowanie.
http://a123systems.textdriven.com/product/pdf/1/ANR26650M1_Datasheet_AUGUST_2008.pdf
zbyszek
kozioł
Guest
Mon Mar 09, 2009 1:52 am
Ale podany link nic nie mówi o Li-Fe tylko o Li-Ion. Widziałem w necie
ładowarki które miały rozdzielanie ładowania na Li-Ion i Li-Fe , bo miały
nieco inne napięcia ładowania ( nie prąd ). Teraz nie wiem juz o co chodzi,
się pogubiłem.
kozioł
Guest
Mon Mar 09, 2009 1:53 am
Nowe technologie np.: Li-FePO4 charakteryzują się napięciem nominalnym 3.3V
co jednoznacznie świadczy iż nie są to układy zamienne z innymi
akumulatorami Li-Ion.
http://209.85.129.132/search?q=cache:Vp41p8kQVUQJ:www.wamtechnik.com.pl/newsletter/02_2007/index.htm+anr26650&hl=pl&ct=clnk&cd=1&gl=pl&lr=lang_pl
zbyszek
Guest
Mon Mar 09, 2009 7:24 pm
Quote:
Ale podany link nic nie mówi o Li-Fe tylko o Li-Ion.
Li- Fe (a dokładniej LiFePO4) to też rodzinka litowo jonowych kwestia z
czego zrobiono elektrody
Przegląd litowców:
http://wapedia.mobi/en/Lithium_battery?t=2.
Warto poszukać akumulatorków a123 2.3Ah tylko nie chińskich podróbek....
zbyszek
Lukasz Spychalski
Guest
Mon Mar 09, 2009 8:45 pm
wrote:
Quote:
Ale podany link nic nie mwi o Li-Fe tylko o Li-Ion.
Mówi wszystko o oryginałach firmy A123. W stronę chińskich pseudoogniw LiFe
nawet nie próbuj spoglądać - kucają już przy 8A.
Quote:
Widziaem w necie
adowarki ktre miay rozdzielanie adowania na Li-Ion i Li-Fe , bo miay
nieco inne napicia adowania ( nie prd ). Teraz nie wiem juz o co
chodzi, si pogubiem.
O końcowe napięcie ładowania wynoszące 3.6V, zamiast 4.1V dla Li-Ion i 4.2V
dla Li-Pol.
Nawiasem mówiąc najprostsza ładowarka "polowa" dla pakietu 4S li-fe składa
się z akumulatora samochodowego i półtora metra przewodu od lampki nocnej ;)
--
pozdrawiam,
Łukasz Spychalski
Andrzej W.
Guest
Tue Mar 10, 2009 10:00 pm
zbyszek pisze:
Quote:
Ale podany link nic nie mówi o Li-Fe tylko o Li-Ion.
Warto poszukać akumulatorków a123 2.3Ah tylko nie chińskich podróbek....
Porównywałeś te chińskie "podróbki" z "oryginałami" czy tylko tak gadasz?
Mógłbyś się podzielić spostrzeżeniami?
--
Pozdrawiam,
Andrzej
Andrzej W.
Guest
Tue Mar 10, 2009 10:16 pm
kozioł pisze:
Quote:
Witam. Szukam wiadomości na temat akumulatorów
litowo-żelazowych, -ładowanie, rozładowanie.
Jeśli chodzi o A123 to trzeba pilnować 3,6V.
Powyżej 4,5V grzeją się i puszcza zawór ciśnieniowy.
Ten zawór to taki plastikowy krążek w jednym denku.
Takie umieszczenie zaworu oznacza, że nie można akumulatorów dociskać od
góry, bo zaworek wtedy nie ma jak puścić.
Akumulatory te są o tyle przyjemniejsze, że się nie palą w
przeciwieństwie do innych Li, zapach tylko jest taki sobie.
Przy nieobciążonym ogniwie bezpieczne napięcia to chyba 2,9V-3,6V;
dynamicznie można przekroczyć tę granice.
Z tego co pamiętam na stronie A123 jest jakaś nota.
Przy połączeniu szeregowym należy pamiętać by mierzyć napięcie każdego z
ogniw a nie tylko całego pakietu.
Równoważenie ogniw, moim zdaniem, nie jest konieczne przy każdym ładowaniu.
Co do prądu ładowania i rozładowania dla A123 2,3 Ah, to powiem tak,
kabelków Ci nie starczy by zrobić im krzywdę.
--
Pozdrawiam,
Andrzej
Andrzej W.
Guest
Tue Mar 10, 2009 10:50 pm
Pomyliłem się w poprzednim poście, dolna granica rozładowania to 2V.
--
Pozdrawiam,
Andrzej
kozioł
Guest
Wed Mar 11, 2009 1:32 pm
To w końcu jakie moze być max U przy ładowaniu ?
Andrzej W.
Guest
Wed Mar 11, 2009 2:07 pm
kozioł pisze:
Quote:
To w końcu jakie moze być max U przy ładowaniu ?
To zacytuję Ci notę od A123Racing, jeśli nie potrafisz jej znaleźć samemu.
Metoda ładowania CC-CV
Rekomendowany prąd ładowania 3 A
Rekomendowane napięcie ładowania 3,6 V (do osiągnięcia prądu zakończenia
ładowania lub max 30 minut)
Rekomendowane napięcie jakie można utrzymywać na ogniwie (długotrwale)
po zakończeniu ładowania 3,45 V
Rekomendowany prąd zakończenia ładowania 0.05 A
Maksymalny ciągły prąd ładowania 10 A
Maksymalne dopuszczalne napięcie ładowania 4,2V
Czas szybkiego ładowania 15 minut
--
Pozdrawiam,
Andrzej
zbyszek
Guest
Wed Mar 11, 2009 10:45 pm
Quote:
Warto poszukać akumulatorków a123 2.3Ah tylko nie chińskich
podróbek....
Porównywałeś te chińskie "podróbki" z "oryginałami" czy tylko tak gadasz?
Mógłbyś się podzielić spostrzeżeniami?
Te orginalne a123 z odziału fabryki w chinach są pewnie dobre,
ale było sporo opini negatywnych na necie o takich "odpowiednikach"
chińskich, one dawały duże spadki napięcia już przy troszkę większych
prądach
ale te większe to mogło być kilka A a na pewno nie chodziło o 80A czy 160A
jak dają orginalne, i chyba z trwałością też było krucho.
z
zbyszek
Guest
Wed Mar 11, 2009 10:50 pm
Quote:
Te orginalne a123 z odziału fabryki w chinach są pewnie dobre,
ale było sporo opini negatywnych na necie o takich "odpowiednikach"
chińskich, one dawały duże spadki napięcia już przy troszkę większych
prądach
ale te większe to mogło być kilka A a na pewno nie chodziło o 80A czy 160A
jak dają orginalne, i chyba z trwałością też było krucho.
Prądy rozładowania są 70A ciągły i 120A chwilowy
zbyszek
Guest
Wed Mar 11, 2009 10:51 pm
Quote:
To w końcu jakie moze być max U przy ładowaniu ?
Wszystko zgodne z linkiem jaki już wcześniej wysłałem
http://a123systems.textdriven.com/product/pdf/1/ANR26650M1_Datasheet_AUGUST_2008.pdf
Masz nawet wykresy rozładowania
zbyszek
Guest
Wed Mar 11, 2009 10:52 pm
Quote:
Jedyny problem to z zakupem ......i ceną....