RTV forum PL | NewsGroups PL

Najszybciej ładujące akumulatory do modeli: Kto oferuje 100C i więcej?

100C

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Najszybciej ładujące akumulatory do modeli: Kto oferuje 100C i więcej?

Goto page 1, 2  Next

Pszemol
Guest

Tue Jul 25, 2017 9:17 pm   



Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynku
najszybciej ładujące się akumulatory?

Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje
się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...

Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się?

Andrzej W.
Guest

Tue Jul 25, 2017 9:17 pm   



W dniu 2017-07-25 o 21:17, Pszemol pisze:
Quote:
Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje
się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...

Chyba rozładowuje i to na papierze....
Ja spotkałem ładowanie przez 15 minut do 96% SOC.

--
AWa.

J.F.
Guest

Tue Jul 25, 2017 9:17 pm   



Dnia Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Quote:
Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynku
najszybciej ładujące się akumulatory?
Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje
się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...

Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się?

Takich nie ma, przeciez gdyby byly, to by je Musk do Tesli wsadzil :-P

J.

JaNus
Guest

Tue Jul 25, 2017 10:55 pm   



W dniu 2017-07-26 o 00:29, Pszemol pisze:
Quote:
J.F.<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów
ładuje się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności
akumulatora...
Takich nie ma, przeciez gdyby byly, to by je Musk do Tesli wsadzil
:-P

Jeśli by były, ale mało trwałe, albo niebezpieczne w eksploatacji, to by

raczej je sobie odpuścił. Liczy się też użyteczność długofalowa, a nie
kilkukrotne, superszybkie naładowanie, a potem - bateria na śmietnik.

Quote:

No właśnie próbuję oszacować co jest głównym czynnikiem limitującym
w kwestii czasu potrzebnego do naładowania samochodu.

Wytwarzane w ogniwie ciepło, które musi być szybko odprowadzane, i to

bez jakiegoś układu z chłodzeniem wewnętrznym. A druga, a raczej
pierwsza (wg ważności) rzecz: duży prąd ładowania można wymusić jedynie
podwyższeniem napięcia ładującego, a gdy się przekroczy jakiś jego
poziom, to zaczynają zachodzić reakcje niepożądane, szybko prowadzące do
degradacji ogniwa.

--
Nie interesujesz się polityką? To lekkomyślne chowanie głowy w piasek!
Wszak polityka interesuje się tobą i tak, a rządzący też się interesują,
głównie zawartością twojego portfela. Dlatego zachowaj czujność!

Pszemol
Guest

Wed Jul 26, 2017 12:29 am   



J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Dnia Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynku
najszybciej ładujące się akumulatory?
Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje
się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...

Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się?

Takich nie ma, przeciez gdyby byly, to by je Musk do Tesli wsadzil :-P

No właśnie próbuję oszacować co jest głównym czynnikiem limitującym w

kwestii czasu potrzebnego do naładowania samochodu.

robot
Guest

Wed Jul 26, 2017 8:41 am   



W dniu 2017-07-25 o 21:17, Pszemol pisze:
Quote:
Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynku
najszybciej ładujące się akumulatory?

Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje
się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...

Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się?

Ja się nie znam.

Ale myślę, że powinieneś zainteresować się akumulatorami stosowanymi
w formule 1 oraz Ferrari LaFerrari.

AL
Guest

Wed Jul 26, 2017 8:41 am   



W dniu 26.07.2017 o 00:29, Pszemol pisze:
Quote:
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynku
najszybciej ładujące się akumulatory?
Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje
się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...

Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się?

Takich nie ma, przeciez gdyby byly, to by je Musk do Tesli wsadzil :-P

No właśnie próbuję oszacować co jest głównym czynnikiem limitującym w
kwestii czasu potrzebnego do naładowania samochodu.


dodatkowo weź pod uwagę balansowanie ogniw podczas ładowania.

HF5BS
Guest

Wed Jul 26, 2017 9:30 am   



Użytkownik "AL" <adam@skads.tam.pl> napisał w wiadomości
news:ol9kbq$4d5$1@dont-email.me...
Quote:
No właśnie próbuję oszacować co jest głównym czynnikiem limitującym w
kwestii czasu potrzebnego do naładowania samochodu.


dodatkowo weź pod uwagę balansowanie ogniw podczas ładowania.

To nie lepsze by były ogniwa paliwowe, czy z wymiennym elektrolitem?
Tak, że mam aku, jak trzeba, to zjeżdżam na stację i tankuję, ale
elektrolit, stary odciągają i sobie gdzieś-tam podładowują i następnemu
chętnemu sprzedają. To nie taka nowa koncepcja, już dwucyfrowo lat temu o
tym czytałem. Chcę to tylko uzupełnić o możliwość podładowania, jak jest się
z dala od takiej stacji, tak, żeby uzupełnianie energii mogło się odbywać
zamiennie, możliwie bez szkody dla drugiej możliwości (aby podładowanie nie
wyłaczyło możliwości przetankowania elektrolitu, a przetankowanie,
możliwości podładowania).
Albo paliwowe, kupić autku literka spirytu, ostatecznie IPA, który jest
tańszy, nalać i jadziem w Polskie Smile Tylko, co policjant na pijane auto, ale
trzeźwego kierowcę? :)

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.

J.F.
Guest

Wed Jul 26, 2017 9:38 am   



Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ol9nfe$fm0$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
To nie lepsze by były ogniwa paliwowe, czy z wymiennym elektrolitem?
Tak, że mam aku, jak trzeba, to zjeżdżam na stację i tankuję, ale
elektrolit, stary odciągają i sobie gdzieś-tam podładowują i
następnemu chętnemu sprzedają.

Zapewne bylby lepsze ... gdyby nie to, ze sa gorsze.

Uzytkowo swietne, ale skoro nie sa w uzyciu, to widac jakos kiepsko
dzialaja.
Ale moze bedzie lepiej.

J.

Cezar
Guest

Wed Jul 26, 2017 10:12 am   



On 25/07/2017 20:17, Pszemol wrote:
Quote:
Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynku
najszybciej ładujące się akumulatory?

Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje
się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...

Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się?


ładowanie 100C... raczej mało prawdopodobne. Z reguły LiPo uzywane w
modelastwie mają ok 5C.

Może chodzi Ci o baterie supercapów :-)

c.

HF5BS
Guest

Wed Jul 26, 2017 10:27 am   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:59786332$0$15202$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ol9nfe$fm0$1@node1.news.atman.pl...
To nie lepsze by były ogniwa paliwowe, czy z wymiennym elektrolitem?
Tak, że mam aku, jak trzeba, to zjeżdżam na stację i tankuję, ale
elektrolit, stary odciągają i sobie gdzieś-tam podładowują i następnemu
chętnemu sprzedają.

Zapewne bylby lepsze ... gdyby nie to, ze sa gorsze.

Uzytkowo swietne, ale skoro nie sa w uzyciu, to widac jakos kiepsko
dzialaja.
Ale moze bedzie lepiej.

Żeby się nie okazało, jak z formatem Video, wybrano ZTCP, najgorszy, VHS, bo
szybko się spopularyzował, za przyczyną, OIDKojarzę, przemysłu, powiedzmy,
erotycznego... Więc, czy zaraz najgorsze?

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.

J.F.
Guest

Wed Jul 26, 2017 10:37 am   



Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ol9qpf$ism$1@node1.news.atman.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Quote:
Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
To nie lepsze by były ogniwa paliwowe, czy z wymiennym
elektrolitem?
Tak, że mam aku, jak trzeba, to zjeżdżam na stację i tankuję, ale
elektrolit, stary odciągają i sobie gdzieś-tam podładowują i
następnemu chętnemu sprzedają.

Zapewne bylby lepsze ... gdyby nie to, ze sa gorsze.
Uzytkowo swietne, ale skoro nie sa w uzyciu, to widac jakos kiepsko
dzialaja.
Ale moze bedzie lepiej.

Żeby się nie okazało, jak z formatem Video, wybrano ZTCP, najgorszy,
VHS, bo szybko się spopularyzował, za przyczyną, OIDKojarzę,
przemysłu, powiedzmy, erotycznego... Więc, czy zaraz najgorsze?

Wynalazcy zdazyli mnie ostudzic - z 10 lat temu "juz zaraz" mialy byc
ogniwa paliwowe na alkohol, mielismy ladowac komorki z butelki, a
ciagle ich nie ma.
Tzn sa, ale jakies eksperymenty.

Widac cos w nich jest, ze ciagle nie nadaja sie do powszechnego
uzytku.

Samochod to kolejny problem - ktos tu kiedys liczyl ile powietrza musi
takie ogniwo paliwowe polknac na sekunde, zeby te 20kW wyprodukowac.
I trzeba odpowiedni material zrobic, zeby tyle przepuscil.

J.

Pszemol
Guest

Wed Jul 26, 2017 11:27 am   



"JaNus" <bez@adresu> wrote in message
news:5977cc4f$0$650$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
W dniu 2017-07-26 o 00:29, Pszemol pisze:
J.F.<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów
ładuje się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności
akumulatora...
Takich nie ma, przeciez gdyby byly, to by je Musk do Tesli wsadzil
:-P

Jeśli by były, ale mało trwałe, albo niebezpieczne w eksploatacji, to by
raczej je sobie odpuścił. Liczy się też użyteczność długofalowa, a nie
kilkukrotne, superszybkie naładowanie, a potem - bateria na śmietnik.

Dla modelarza też chyba ma znaczenie czy jego zabawka da się
szybko naładować 5 razy i potem trzeba kupić nową czy można
się pobawić samolocikiem 300 razy, nie?

Quote:
No właśnie próbuję oszacować co jest głównym czynnikiem limitującym
w kwestii czasu potrzebnego do naładowania samochodu.

Wytwarzane w ogniwie ciepło, które musi być szybko odprowadzane,
i to bez jakiegoś układu z chłodzeniem wewnętrznym.

Układ aktywnie chłodzący baterie już w samochodach elektrycznych jest.

Quote:
A druga, a raczej
pierwsza (wg ważności) rzecz: duży prąd ładowania można wymusić jedynie
podwyższeniem napięcia ładującego, a gdy się przekroczy jakiś jego
poziom, to zaczynają zachodzić reakcje niepożądane, szybko prowadzące do
degradacji ogniwa.

Ja nie pytam o ładowanie akumulatora za dużym prądem, za dużym
napięciem - ja pytam o rodzaje akumulatorów litowych które są przez
fabrykę PRZEWIDZIANE do ładowania dużym prądem, np. 100C lub więcej.

HF5BS
Guest

Wed Jul 26, 2017 3:49 pm   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:59787108$0$662$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Żeby się nie okazało, jak z formatem Video, wybrano ZTCP, najgorszy, VHS,
bo szybko się spopularyzował, za przyczyną, OIDKojarzę, przemysłu,
powiedzmy, erotycznego... Więc, czy zaraz najgorsze?

Wynalazcy zdazyli mnie ostudzic - z 10 lat temu "juz zaraz" mialy byc
ogniwa paliwowe na alkohol, mielismy ladowac komorki z butelki, a ciagle
ich nie ma.
Tzn sa, ale jakies eksperymenty.

Od wielu lat. Już Nowoczesne Zabawki Wojciechowskiego wspominały coś o
tym...

Quote:
Widac cos w nich jest, ze ciagle nie nadaja sie do powszechnego uzytku.

Lobby paliwowe? Sponsorzy badań? Ech, jak ja się krzywo patrzę ta taki
obiektywizm kasiastych... Trudno ocenić prawdziwe powody. Szejkom raczej nie
na rękę, aby nagle auta na prąd jeździły.

Quote:
Samochod to kolejny problem - ktos tu kiedys liczyl ile powietrza musi
takie ogniwo paliwowe polknac na sekunde, zeby te 20kW wyprodukowac.

I wilgoci nie lubią podobnież... A czasem chciało by się pojechać, gdy
pada... To już wolę kupić Trabanta od sąsiada, paliwo z olejem, wio, jadę.

Quote:
I trzeba odpowiedni material zrobic, zeby tyle przepuscil.

Tu już by chyba można zrobić coś na kształt turbinki/sprężarki, jak w
dieslach, zwłaszcza dwusuwowych (*), która by dopychała wozducha, byle
teściowa nie trzepnęła bengala, bo się akumulator zepsuje. (chodzi mi o to,
co w powietrzu krąży, a niekoniecznie musi byc obojętne dla otoczenia).
Jakby sprężyć, to może i materiał mógłby gorzej puszczać, nadrobimy
ciśnieniem? Nie myślę dzisiaj prawie, taka pogoda.

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.

J.F.
Guest

Wed Jul 26, 2017 3:58 pm   



Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oladlf$686$1@node1.news.atman.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Quote:
Wynalazcy zdazyli mnie ostudzic - z 10 lat temu "juz zaraz" mialy
byc ogniwa paliwowe na alkohol, mielismy ladowac komorki z butelki,
a ciagle ich nie ma.
Tzn sa, ale jakies eksperymenty.

Widac cos w nich jest, ze ciagle nie nadaja sie do powszechnego
uzytku.

Lobby paliwowe? Sponsorzy badań? Ech, jak ja się krzywo patrzę ta
taki obiektywizm kasiastych... Trudno ocenić prawdziwe powody.

Watpie, to byly do komorek, szejkom nie zagrazaja.

Quote:
Szejkom raczej nie na rękę, aby nagle auta na prąd jeździły.

Ale kto ich bedzie sluchal.

Quote:
Samochod to kolejny problem - ktos tu kiedys liczyl ile powietrza
musi takie ogniwo paliwowe polknac na sekunde, zeby te 20kW
wyprodukowac.

I wilgoci nie lubią podobnież... A czasem chciało by się pojechać,
gdy pada... To już wolę kupić Trabanta od sąsiada, paliwo z olejem,
wio, jadę.

I trzeba odpowiedni material zrobic, zeby tyle przepuscil.

Tu już by chyba można zrobić coś na kształt turbinki/sprężarki, jak w
dieslach, zwłaszcza dwusuwowych (*), która by dopychała wozducha,
byle teściowa nie trzepnęła bengala, bo się akumulator zepsuje.
(chodzi mi o to, co w powietrzu krąży, a niekoniecznie musi byc
obojętne dla otoczenia).
Jakby sprężyć, to może i materiał mógłby gorzej puszczać, nadrobimy
ciśnieniem? Nie myślę dzisiaj prawie, taka pogoda.

Trzeba bedzie, ale ja o samym materiale elektrody.
Jakos trzeba przepchnac przez nia potrzebna ilosc tlenu/powietrza.

No, przez filtr powietrza w samochodzie przechodzi kilkukrotnie
wiecej.
Ale wicher tam jednak musi wiac.

J.

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Najszybciej ładujące akumulatory do modeli: Kto oferuje 100C i więcej?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map