RTV forum PL | NewsGroups PL

zaklocenia odbioru radia w samochodzie

NOWY TEMAT

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - zaklocenia odbioru radia w samochodzie

Goto page 1, 2  Next

bratPit[pr]
Guest

Mon Nov 23, 2009 11:43 am   



Witajcie,
niedawno zauważyłem u siebie w samochodzie dziwny obaw, otóż podczas jazdy
włącznie ogrzewania tylnej szyby (grzeją wówczas również lusterka) występują
zakłócenia odbioru radia na ukf-ie, są to jakby szumy/trzaski nakładające
się na odbiór, głupieje radio, RDS szuka alternatywnych częstotliwości,
sytuacja o tyle dziwna, że antena nie ma podłączonego zasilania do
wzmacniacza mimo, iż w stopce anteny takowy występuje, jeszcze bym się nie
dziwił gdyby to była antena w szybie tylnej, która ma połączenie ze
ścieżkami jej ogrzewania - separatory etc, ale tu nie, zwykła antena ze
stopką na dachu,
alternator jest OK pod względem napięcia ładowania,
problemy z radiem nie występują w innych przypadkach np. włączenie
klimatyzacji, nawigacji z zasilaczem impulsowym, cb itd,
szczotki alternatora są OK pod względem długości, występują jedynie nieduże
rowkowania komutatora i szczotek, niestety zużycie jednej z nich wskazuje na
niewielkie odchylenie od kąta prostego w stosunku do osi komutatora
[charakterystyczne zużycie szczotki z 'wargą'],
może to być powodem? przy dużym obciążeniu ciągnie łuk elektryczny po
komutatorze wpływający na odbiór radia?
dziwne jednak, że inne duże odbiorniki jak klimatyzacja czy światła nie
powodują tego objawu, a obciążenie typowo rezystancyjne owszem?
co Waszym zdaniem może powodować takie problemy?
dzięki za sugestie,
brat

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon Nov 23, 2009 12:10 pm   



Hello bratPit[pr],

Monday, November 23, 2009, 11:43:35 AM, you wrote:

Quote:
niedawno zauważyłem u siebie w samochodzie dziwny obaw, otóż podczas jazdy
włącznie ogrzewania tylnej szyby (grzeją wówczas również lusterka) występują
zakłócenia odbioru radia na ukf-ie, są to jakby szumy/trzaski nakładające
się na odbiór, głupieje radio, RDS szuka alternatywnych częstotliwości,
sytuacja o tyle dziwna, że antena nie ma podłączonego zasilania do
wzmacniacza mimo, iż w stopce anteny takowy występuje, jeszcze bym się nie
dziwił gdyby to była antena w szybie tylnej, która ma połączenie ze
ścieżkami jej ogrzewania - separatory etc, ale tu nie, zwykła antena ze
stopką na dachu,
alternator jest OK pod względem napięcia ładowania,
problemy z radiem nie występują w innych przypadkach np. włączenie
klimatyzacji, nawigacji z zasilaczem impulsowym, cb itd,
szczotki alternatora są OK pod względem długości, występują jedynie nieduże
rowkowania komutatora i szczotek, niestety zużycie jednej z nich wskazuje na
niewielkie odchylenie od kąta prostego w stosunku do osi komutatora
[charakterystyczne zużycie szczotki z 'wargą'],
może to być powodem? przy dużym obciążeniu ciągnie łuk elektryczny po
komutatorze wpływający na odbiór radia?

Gdzieś Ty znalazł komutator w alternatorze?

[...]

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_pik-net.pl
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack Smile

Waldemar Krzok
Guest

Mon Nov 23, 2009 12:22 pm   



bratPit[pr] schrieb:
Quote:
Witajcie,
niedawno zauważyłem u siebie w samochodzie dziwny obaw, otóż podczas
jazdy włącznie ogrzewania tylnej szyby (grzeją wówczas również lusterka)
występują zakłócenia odbioru radia na ukf-ie, są to jakby szumy/trzaski
nakładające się na odbiór, głupieje radio, RDS szuka alternatywnych
częstotliwości,
sytuacja o tyle dziwna, że antena nie ma podłączonego zasilania do
wzmacniacza mimo, iż w stopce anteny takowy występuje, jeszcze bym się
nie dziwił gdyby to była antena w szybie tylnej, która ma połączenie ze
ścieżkami jej ogrzewania - separatory etc, ale tu nie, zwykła antena ze
stopką na dachu,
alternator jest OK pod względem napięcia ładowania,
problemy z radiem nie występują w innych przypadkach np. włączenie
klimatyzacji, nawigacji z zasilaczem impulsowym, cb itd,
szczotki alternatora są OK pod względem długości, występują jedynie
nieduże rowkowania komutatora i szczotek, niestety zużycie jednej z nich
wskazuje na niewielkie odchylenie od kąta prostego w stosunku do osi
komutatora [charakterystyczne zużycie szczotki z 'wargą'],
może to być powodem? przy dużym obciążeniu ciągnie łuk elektryczny po
komutatorze wpływający na odbiór radia?
dziwne jednak, że inne duże odbiorniki jak klimatyzacja czy światła nie
powodują tego objawu, a obciążenie typowo rezystancyjne owszem?
co Waszym zdaniem może powodować takie problemy?
dzięki za sugestie,
brat

Klima nie stanowi zbytniego obciążenia dla sieci elektrycznej.
Ogrzewanie szyby owszem.
Przyczyny mogą być różne. Jak rozumiem sprawdziłeś, że szyba nie jest
podłączona do systemu antenowego. Możesz mieć "antenna diversity", czyli
kilka anten połączonych cuzamen do kupy (u mnie jest). Tak czy inaczej
problemu szukałbym raczej w przewodach doprowadzających zasilanie do
szyby tylnej (z kontaktami do szyby), a także do luster. Jeżeli pojazd
samochodowy jest oplopodobny, to możesz mieć problemy z masą
gdziekolwiek, specami od elektryki opliści nigdy nie byli, choć w
ostatnich latach (5-6) się poprawiło. Jeżeli problem występuje
selektywnie przy ogrzewaniu szyby, tam bym szukał. Sprawdź też
bezpiecznik obwodu ogrzewania wraz z oprawką czy gnojek się nie grzeje
(i okolice). Możliwe, że coś się tam obluzowało. Przewody od lusterek
mogły się pójść kochać, więc je na próbę odłączyć. No i wszystkie
wtyczki po drodze.
To samo z radiem. Ma dobrą masę, dobre zasilanie itd.
Sprawa upierdliwa, ale poszukać trzeba bo na pewno wnerwia skutecznie.

Waldek

qlphon
Guest

Mon Nov 23, 2009 12:24 pm   



Quote:
niedawno zauważyłem u siebie w samochodzie dziwny obaw, otóż podczas jazdy
włącznie ogrzewania tylnej szyby (grzeją wówczas również lusterka)
występują zakłócenia odbioru radia na ukf-ie, są to jakby szumy/trzaski
nakładające się na odbiór, głupieje radio, RDS szuka alternatywnych
częstotliwości,
sytuacja o tyle dziwna, że antena nie ma podłączonego zasilania do
wzmacniacza mimo, iż w stopce anteny takowy występuje, jeszcze bym się nie
dziwił gdyby to była antena w szybie tylnej, która ma połączenie ze
ścieżkami jej ogrzewania - separatory etc, ale tu nie, zwykła antena ze
stopką na dachu,


ma to samo u siebie w renaulcie...
w innych autach które mam, nawet z podgrzewaniem przedniej szyby,
takiego problemu nie zauważyłem...

bratPit[pr]
Guest

Mon Nov 23, 2009 12:45 pm   



Quote:
alternator jest OK pod względem napięcia ładowania,


Quote:
Gdzieś Ty znalazł komutator w alternatorze?

w alternatorze Delco-Remy 100A w Astrze G zwanej Astrą II,
brat

bratPit[pr]
Guest

Mon Nov 23, 2009 12:54 pm   



Quote:
Klima nie stanowi zbytniego obciążenia dla sieci elektrycznej.
Ogrzewanie szyby owszem.
Przyczyny mogą być różne. Jak rozumiem sprawdziłeś, że szyba nie jest
podłączona do systemu antenowego. Możesz mieć "antenna diversity", czyli
kilka anten połączonych cuzamen do kupy (u mnie jest). Tak czy inaczej
problemu szukałbym raczej w przewodach doprowadzających zasilanie do szyby
tylnej (z kontaktami do szyby), a także do luster. Jeżeli pojazd
samochodowy jest oplopodobny, to możesz mieć problemy z masą gdziekolwiek,
specami od elektryki opliści nigdy nie byli, choć w ostatnich latach (5-6)
się poprawiło. Jeżeli problem występuje selektywnie przy ogrzewaniu szyby,
tam bym szukał. Sprawdź też bezpiecznik obwodu ogrzewania wraz z oprawką
czy gnojek się nie grzeje (i okolice). Możliwe, że coś się tam obluzowało.
Przewody od lusterek mogły się pójść kochać, więc je na próbę odłączyć. No
i wszystkie wtyczki po drodze.
To samo z radiem. Ma dobrą masę, dobre zasilanie itd.
Sprawa upierdliwa, ale poszukać trzeba bo na pewno wnerwia skutecznie.

bingo, opel astra g więc auto dość proste pod wzgl. elektryki, anten nie ma
'wycudowanych' jak wspomniałem jest tam zwykła stopka anteny ze wzmacniaczem
który nie jest zasilany obecnie, fakt, trochę rzeczy podokładałem,
niefabryczne radio, wzmacniacz, jednak wszystko starałem się robić "zgodnie
ze sztuką" a więc połączenia lutowane, przewody ciągnięte z akumulatora do
wzmacniacza, niemniej rzeczywiście nie sprawdzałem co się dzieje z
bezpiecznikiem szyby tylnej, auto jest obecnie 10-letnie więc różnie może
być z elektryką, dotąd czyli od 3 lat jego posiadania nie było problemów,
wówczas też montowałem całe audio,
w każdym razie wiem już w jakim kierunku iść,
zaświtało mi też teraz - hmm - wypalone są 2 ścieżki grzejne tylnej szyby -
może to efekt 'przeskakiwania iskry' w miejscu przerwy...?
brat

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon Nov 23, 2009 1:05 pm   



Hello bratPit[pr],

Monday, November 23, 2009, 12:45:47 PM, you wrote:


Quote:
alternator jest OK pod względem napięcia ładowania,
Gdzieś Ty znalazł komutator w alternatorze?
w alternatorze Delco-Remy 100A w Astrze G zwanej Astrą II,

Ten alternator nie ma na pewno komutatora. Gdyby miał komutator byłby
prądnicą prądu stałego a nie alternatorem.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman_at_pik-net.pl
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack Smile

bratPit[pr]
Guest

Mon Nov 23, 2009 1:13 pm   



Quote:
alternator jest OK pod względem napięcia ładowania,
Gdzieś Ty znalazł komutator w alternatorze?
w alternatorze Delco-Remy 100A w Astrze G zwanej Astrą II,

Ten alternator nie ma na pewno komutatora. Gdyby miał komutator byłby
prądnicą prądu stałego a nie alternatorem.

fuckt, potaśtało mi się, pierścienie ślizgowe przecież tam są,
thx,
brat

EM
Guest

Mon Nov 23, 2009 1:44 pm   



Quote:
sytuacja o tyle dziwna, że antena nie ma podłączonego zasilania do
wzmacniacza mimo, iż w stopce anteny takowy występuje, jeszcze bym się nie
dziwił gdyby to była antena w szybie tylnej, która ma połączenie ze
ścieżkami jej ogrzewania - separatory etc, ale tu nie, zwykła antena ze
stopką na dachu,

Hmm, to w końcu antena ze wzmacniaczem? Jeśli tak, to skoro on nie jest
zasilany, to znaczenie pogarsza odbiór.
--
Pozdr
EM

Waldemar Krzok
Guest

Mon Nov 23, 2009 1:44 pm   



bratPit[pr] schrieb:
Quote:

Klima nie stanowi zbytniego obciążenia dla sieci elektrycznej.
Ogrzewanie szyby owszem.
Przyczyny mogą być różne. Jak rozumiem sprawdziłeś, że szyba nie jest
podłączona do systemu antenowego. Możesz mieć "antenna diversity",
czyli kilka anten połączonych cuzamen do kupy (u mnie jest). Tak czy
inaczej problemu szukałbym raczej w przewodach doprowadzających
zasilanie do szyby tylnej (z kontaktami do szyby), a także do luster.
Jeżeli pojazd samochodowy jest oplopodobny, to możesz mieć problemy z
masą gdziekolwiek, specami od elektryki opliści nigdy nie byli, choć w
ostatnich latach (5-6) się poprawiło. Jeżeli problem występuje
selektywnie przy ogrzewaniu szyby, tam bym szukał. Sprawdź też
bezpiecznik obwodu ogrzewania wraz z oprawką czy gnojek się nie grzeje
(i okolice). Możliwe, że coś się tam obluzowało. Przewody od lusterek
mogły się pójść kochać, więc je na próbę odłączyć. No i wszystkie
wtyczki po drodze.
To samo z radiem. Ma dobrą masę, dobre zasilanie itd.
Sprawa upierdliwa, ale poszukać trzeba bo na pewno wnerwia skutecznie.

bingo, opel astra g więc auto dość proste pod wzgl. elektryki, anten nie
ma 'wycudowanych' jak wspomniałem jest tam zwykła stopka anteny ze
wzmacniaczem który nie jest zasilany obecnie, fakt, trochę rzeczy
podokładałem, niefabryczne radio, wzmacniacz, jednak wszystko starałem
się robić "zgodnie ze sztuką" a więc połączenia lutowane, przewody
ciągnięte z akumulatora do wzmacniacza, niemniej rzeczywiście nie
sprawdzałem co się dzieje z bezpiecznikiem szyby tylnej, auto jest
obecnie 10-letnie więc różnie może być z elektryką, dotąd czyli od 3 lat
jego posiadania nie było problemów, wówczas też montowałem całe audio,
w każdym razie wiem już w jakim kierunku iść,
zaświtało mi też teraz - hmm - wypalone są 2 ścieżki grzejne tylnej
szyby - może to efekt 'przeskakiwania iskry' w miejscu przerwy...?

Połączenia lutowane nie są zgodne ze sztuką, powinny być zaprasowane.
Sprawdź na wszelki wypadunek. Szyba z wypaloną ścieżką może być
generatorem szumów i trzasków. Możliwe, że trochę jeszcze kontaktuje od
czasu do czasu i stąd trzaski. Możesz zeskrobać całkiem te miejsca,
gdzie są przerwy, jak będziesz naprawiać lakierem srebrowym to i tak
musisz tam oczyścić.

Waldek

bratPit[pr]
Guest

Mon Nov 23, 2009 1:47 pm   



Quote:
Połączenia lutowane nie są zgodne ze sztuką,

kurde :/ jak ja mało wiem, utlenia się ?

Quote:
powinny być zaprasowane. Sprawdź na wszelki wypadunek. Szyba z wypaloną
ścieżką może być generatorem szumów i trzasków. Możliwe, że trochę jeszcze
kontaktuje od czasu do czasu i stąd trzaski. Możesz zeskrobać całkiem te
miejsca, gdzie są przerwy, jak będziesz naprawiać lakierem srebrowym to i
tak musisz tam oczyścić.

właśnie i tak miałem robić z tą szybą więc przy okazji popróbuję znaleźć co
się dzieje, będę odpinał po kolei to co wisi na tym wyłączniku i sprawdzał
kiedy znikną zakłócenia,
thx,
brat

bratPit[pr]
Guest

Mon Nov 23, 2009 1:55 pm   



Quote:
sytuacja o tyle dziwna, że antena nie ma podłączonego zasilania do
wzmacniacza mimo, iż w stopce anteny takowy występuje, jeszcze bym się
nie dziwił gdyby to była antena w szybie tylnej, która ma połączenie ze
ścieżkami jej ogrzewania - separatory etc, ale tu nie, zwykła antena ze
stopką na dachu,

Hmm, to w końcu antena ze wzmacniaczem? Jeśli tak, to skoro on nie jest
zasilany, to znaczenie pogarsza odbiór.

"Zwykła" czyli w wykonaniu klasycznym, stopka na dachu a w stopce zabudowany
wzmacniacz, czy pogarsza?
może, w każdym razie nieznacznie, w Krakowie odbieram bez problemu stacje z
rejonu np. śląska, zakopanego, wyjeżdżając za granicę też dość daleko
odbierałem PL stacje więc na co dzień zupełnie nie odczuwam braku
wzmacniacza,
brat

EM
Guest

Mon Nov 23, 2009 2:17 pm   



Quote:
sytuacja o tyle dziwna, że antena nie ma podłączonego zasilania do
wzmacniacza mimo, iż w stopce anteny takowy występuje, jeszcze bym się
nie dziwił gdyby to była antena w szybie tylnej, która ma połączenie ze
ścieżkami jej ogrzewania - separatory etc, ale tu nie, zwykła antena ze
stopką na dachu,

Hmm, to w końcu antena ze wzmacniaczem? Jeśli tak, to skoro on nie jest
zasilany, to znaczenie pogarsza odbiór.

"Zwykła" czyli w wykonaniu klasycznym, stopka na dachu a w stopce
zabudowany wzmacniacz, czy pogarsza?
może, w każdym razie nieznacznie, w Krakowie odbieram bez problemu stacje
z rejonu np. śląska, zakopanego, wyjeżdżając za granicę też dość daleko
odbierałem PL stacje więc na co dzień zupełnie nie odczuwam braku
wzmacniacza,
brat

W każdym razie wyraźnie jest tu niepoprawnie podłączona antena i tutaj w
pierwszej kolejności bym coś zrobił.
Ogólnie FM nie jest tak łatwo zakłócić. A może zakłócenia jakoś się modulują
w tym niezasilanym wzmacniaczu, itp. No i ma on spore tłumienie.
--
Pozdr
EM

Waldemar Krzok
Guest

Mon Nov 23, 2009 2:34 pm   



EM schrieb:
Quote:
sytuacja o tyle dziwna, e antena nie ma podczonego zasilania do
wzmacniacza mimo, i w stopce anteny takowy wystpuje, jeszcze bym si
nie dziwi gdyby to bya antena w szybie tylnej, która ma poczenie ze
ciekami jej ogrzewania - separatory etc, ale tu nie, zwyka antena ze
stopk na dachu,
Hmm, to w kocu antena ze wzmacniaczem? Jeli tak, to skoro on nie jest
zasilany, to znaczenie pogarsza odbiór.
"Zwyka" czyli w wykonaniu klasycznym, stopka na dachu a w stopce
zabudowany wzmacniacz, czy pogarsza?
moe, w kadym razie nieznacznie, w Krakowie odbieram bez problemu stacje
z rejonu np. lska, zakopanego, wyjedajc za granic te do daleko
odbieraem PL stacje wic na co dzie zupenie nie odczuwam braku
wzmacniacza,
brat

W kadym razie wyranie jest tu niepoprawnie podczona antena i tutaj w
pierwszej kolejnoci bym co zrobi.
Ogólnie FM nie jest tak atwo zakóci. A moe zakócenia jako si moduluj
w tym niezasilanym wzmacniaczu, itp. No i ma on spore tumienie.

niekoniecznie. Antena może mieć zasilanie przez kabel antenowy. Kwestia,
czy [brat] podłączył zasilanie z drugiej strony. W każdymbądźrazie ten
wzmacniacz należałoby podłączyć, tak, albo i inaczej.

Waldek

bratPit[pr]
Guest

Mon Nov 23, 2009 2:43 pm   



Quote:
W kadym razie wyranie jest tu niepoprawnie podczona antena i tutaj w
pierwszej kolejnoci bym co zrobi.
Ogólnie FM nie jest tak atwo zakóci. A moe zakócenia jako si
moduluj w tym niezasilanym wzmacniaczu, itp. No i ma on spore tumienie.

niekoniecznie. Antena może mieć zasilanie przez kabel antenowy. Kwestia,
czy [brat] podłączył zasilanie z drugiej strony. W każdymbądźrazie ten
wzmacniacz należałoby podłączyć, tak, albo i inaczej.

wzmacniacz nie jest zasilany na 100%, w oplu realizowane jest to przez
osobny przewód [standardowo niebieski w kostce ISO a później w instalacji
OIDP popielato-czerwony],
pójdę za Waszymi radami i porobię z tym porządek, podłączę wzmacniacz ant.
[i tak muszę rozbierać konsolę środkową i nie mogłem znaleźć na to czasu,
teraz już muszę znaleźć], naprawię ścieżki grzejne szyby i zobaczę co dalej,
brat

Goto page 1, 2  Next

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - zaklocenia odbioru radia w samochodzie

NOWY TEMAT

RTV map News map