RTV forum PL | NewsGroups PL

Wzmacniacz w.cz layout

NOWY TEMAT

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Wzmacniacz w.cz layout

Bytomir Kwasigroch vel SO
Guest

Fri Nov 24, 2017 12:04 am   



Jest sobie wzmacniacz 20-22dB w.cz.
Pierwszy z brzegu przykład:
http://www.microwave.gr/content/hc07.gif


Co mówi szkoła nt. prowadzenia linii wejściowej względem wyjściowej?
Zakładając że obie lecą pod tym samym kątem, można się spodziewać wzbudzenia wzmacniacza?

Jest jakieś określone wzmocnienie przy którym trzeba prowadzić linie
pod kątem 90 stopni?

Ogólnie szkoły prowadzenia ścieżek widzę dwie, jedni prowadzą
prosto, a drudzy za wzmacniaczem skręcają ze ścieżką wyjściową o 90 stopni.

J.F.
Guest

Fri Nov 24, 2017 10:47 am   



Użytkownik "Bytomir Kwasigroch vel SOT666" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:b68164c7-cfbe-4bb6-b393-f02057a6373f_at_googlegroups.com...
Quote:
Jest sobie wzmacniacz 20-22dB w.cz.
Pierwszy z brzegu przykład:
http://www.microwave.gr/content/hc07.gif
Co mówi szkoła nt. prowadzenia linii wejściowej względem wyjściowej?
Zakładając że obie lecą pod tym samym kątem, można się spodziewać
wzbudzenia wzmacniacza?

Jest jakieś określone wzmocnienie przy którym trzeba prowadzić linie
pod kątem 90 stopni?
Ogólnie szkoły prowadzenia ścieżek widzę dwie, jedni prowadzą
prosto, a drudzy za wzmacniaczem skręcają ze ścieżką wyjściową o 90
stopni.

To juz mikrofale, to jeszcze inaczej Smile
Te czarne prostokaty moga byc istotne - czy to nie jakis filtr na
sciezce ?


Zajrzyj do pdf/not aplikacyjnych tego ukladu - moze podali tam jakies
wskazowki co do plytki.

J.

Grzegorz Kurczyk
Guest

Fri Nov 24, 2017 12:15 pm   



W dniu 24.11.2017 o 10:47, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "Bytomir Kwasigroch vel SOT666"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:b68164c7-cfbe-4bb6-b393-f02057a6373f_at_googlegroups.com...
Jest sobie wzmacniacz 20-22dB w.cz.
Pierwszy z brzegu przykład:
http://www.microwave.gr/content/hc07.gif
Co mówi szkoła nt. prowadzenia linii wejściowej względem wyjściowej?
Zakładając że obie lecą pod tym samym  kątem, można się spodziewać
wzbudzenia wzmacniacza?

Jest jakieś określone wzmocnienie przy którym trzeba prowadzić linie
pod kątem 90 stopni?
Ogólnie szkoły prowadzenia ścieżek widzę dwie, jedni prowadzą
prosto, a drudzy za wzmacniaczem skręcają ze ścieżką wyjściową o 90
stopni.

To juz mikrofale, to jeszcze inaczej Smile
Te czarne prostokaty moga byc istotne - czy to nie jakis filtr na sciezce ?


Zajrzyj do pdf/not aplikacyjnych tego ukladu - moze podali tam jakies
wskazowki co do plytki.

J.


Filtr dolnoprzepustowy na wejściu i wyjściu wzmacniacza.
Można dać ekran między wejściem a wyjściem.

--
Pozdrawiam
Grzegorz

J.F.
Guest

Fri Nov 24, 2017 1:19 pm   



Użytkownik "Bytomir Kwasigroch vel SOT666" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:b2c6c8db-ecab-49c6-9ee2-81f2c644f54b_at_googlegroups.com...
użytkownik J.F. napisał:
Quote:
To juz mikrofale, to jeszcze inaczej Smile
Te czarne prostokaty moga byc istotne - czy to nie jakis filtr na
sciezce ?
U mnie będzie tylko wzmacniacz szerokopasmowy.

szerokopasmowy mikrofalowy :-P

Na szczescie czasy sie troche zmienily, teraz do 2.4GHz plytki jakby
zwykle :-)

Quote:
Zajrzyj do pdf/not aplikacyjnych tego ukladu - moze podali tam
jakies
wskazowki co do plytki.

I zajrzałem bardziej.
Znalazłem byka w rozumowaniu. Zakładałem wzmocnienie napięciowe 20dB,
a to jest
wzmocnienie mocy. Jak na wejściu będzie 2mV pp, na wyjściu dostanę
20mV pp. Czyli jak chcę z 1mV zrobić 100mV, trza dać 2x wzmacniacze.

No to bedziesz mial problem trzech mozliwych sprzezen :-(

J.

J.F.
Guest

Fri Nov 24, 2017 1:50 pm   



Użytkownik "Bytomir Kwasigroch vel SOT666" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:51e660b0-e6b3-4dcd-aaaf-21c38617d2c4_at_googlegroups.com...
użytkownik J.F. napisał:
Quote:
U mnie będzie tylko wzmacniacz szerokopasmowy.
szerokopasmowy mikrofalowy :-P

Bardziej przypominający antenowy 100M-1G może 2G.
https://tinyurl.com/yc49p9cx

kitajce też dłubią różne wideband`y 100M-3G
https://tinyurl.com/yag6jz7r

Bardziej mi chodzi o to, ze np myslisz sobie "ja robie wzmacniacz
100M-1G", a uklad znacznie lepszy i sie wzbudzi na 2.5GHz.
Bo nie dopilnowales tych falowodow na wejsciu i wyjsciu :-)

J.

Bytomir Kwasigroch vel SO
Guest

Fri Nov 24, 2017 2:09 pm   



użytkownik J.F. napisał:

Quote:
To juz mikrofale, to jeszcze inaczej Smile
Te czarne prostokaty moga byc istotne - czy to nie jakis filtr na
sciezce ?

U mnie będzie tylko wzmacniacz szerokopasmowy.


Quote:
Zajrzyj do pdf/not aplikacyjnych tego ukladu - moze podali tam jakies
wskazowki co do plytki.

I zajrzałem bardziej.
Znalazłem byka w rozumowaniu. Zakładałem wzmocnienie napięciowe 20dB, a to jest
wzmocnienie mocy. Jak na wejściu będzie 2mV pp, na wyjściu dostanę 20mV pp. Czyli jak chcę z 1mV zrobić 100mV, trza dać 2x wzmacniacze.

http://www.rfcafe.com/references/electrical/pwr2volts.htm

Bytomir Kwasigroch vel SO
Guest

Fri Nov 24, 2017 2:39 pm   



użytkownik J.F. napisał:

Quote:
U mnie będzie tylko wzmacniacz szerokopasmowy.

szerokopasmowy mikrofalowy Razz

Bardziej przypominający antenowy 100M-1G może 2G.
https://tinyurl.com/yc49p9cx

kitajce też dłubią różne wideband`y 100M-3G
https://tinyurl.com/yag6jz7r


Podumałem i wyszło mi, że problemy mogą być (na moje lamerskie oko)
Quote:
40dB, czyli nie jest tak źle i nie trza specjalnie oddzielać stopni
przy takim wzmocnieniu, przynajmniej na chwile obecną.


Marek
Guest

Fri Nov 24, 2017 4:56 pm   



On Fri, 24 Nov 2017 10:47:26 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx_at_poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
To juz mikrofale, to jeszcze inaczej Smile

Dlatego powinno się pisać g.cz. a nie w.cz.
w.cz. to się bawią krótkofalowcy gdzie filtry antenowe zalaczaja
zwykłymi przekaźnikami

--
Marek

yorgus
Guest

Fri Nov 24, 2017 6:05 pm   



Dnia Thu, 23 Nov 2017 14:04:12 -0800 (PST), Bytomir Kwasigroch vel SOT666 <bytomir.kwasigrochvelkarbonyle_at_gmail.com> napisal:
Quote:
Jest sobie wzmacniacz 20-22dB w.cz.
Pierwszy z brzegu przykład:
http://www.microwave.gr/content/hc07.gif


Co mówi szkoła nt. prowadzenia linii wejściowej względem wyjściowej?
Zakładając że obie lecą pod tym samym kątem, można się spodziewać wzbudzenia wzmacniacza?

Jest jakieś określone wzmocnienie przy którym trzeba prowadzić linie
pod kątem 90 stopni?

Ogólnie szkoły prowadzenia ścieżek widzę dwie, jedni prowadzą
prosto, a drudzy za wzmacniaczem skręcają ze ścieżką wyjściową o 90 stopni.
Na 1.5GHz to jak to zrobisz drutem bez składu i ładu to sie na pewno wzbudzi. Jak sie robi żeby sie nie wzbudziło?

Odpowiedź jest prosta - wejscie i wyjscie to ma byc linia transmisyjna odpowiednio dopasowana. Z lini transmisyjnej
sygnał nie ucieka byle gdzie, wiec Ci sie nie wzbudzi. Jak plytke rzeźbisz np techniką frezowania albo wklejania
kawałków laminatu to możesz po prostu użyć kawałków koncentryka 50 om. No albo samemy sobie przelicz grubość i szerokośc
pasków laminatu czy druku aby miec 50 ohm, jest teraz cała masa kalkulatorów na sieci. Btw te paski na twoim schemacie
to raczej tez bedzie ciezko zrobic (ten filtr lp), musisz uwzglednic przenikalnosc Twojego laminatu. Zdecydowanie prosciej
jest po prostu uzywac trymera i srebrzanki tak jak w starych głowicach tv.

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Wzmacniacz w.cz layout

NOWY TEMAT

RTV map News map