RTV forum PL | NewsGroups PL

Silnik liniowy - producent.

NOWY TEMAT

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Silnik liniowy - producent.

pocisk
Guest

Wed Feb 08, 2006 6:38 am   



Witam

Szukam jakiegos polskiego producenta/dystrybutora silnikow liniowych.
Nie chodzi mi o prowadnice liniowe w ktorych jest zamieniany ruch
obrotowy silnika elektrycznego na liniowy np za pomoca sruby. Szukam
takiego rozwiazania jakie jest zastosowane np w kolejach japonskich Smile
gdzie pociagi unosza sie na poduszcce magnetycznej.

Z gory dzieki za pomoc

Pozdrawiam
pocisk

Piotr
Guest

Wed Feb 08, 2006 7:13 am   



pocisk napisał(a):
Quote:
Witam

Szukam jakiegos polskiego producenta/dystrybutora silnikow liniowych.

Rockwell produkuje takie napędy, może u ich polskiego dystrybutora
http://www.rockwellautomation.pl da się je kupić.

pozdrawiam
Piotr

Greg
Guest

Wed Feb 08, 2006 9:10 am   



Quote:

Szukam jakiegos polskiego producenta/dystrybutora silnikow liniowych.
Nie chodzi mi o prowadnice liniowe w ktorych jest zamieniany ruch obrotowy
silnika elektrycznego na liniowy np za pomoca sruby. Szukam takiego
rozwiazania jakie jest zastosowane np w kolejach japonskich Smile gdzie
pociagi unosza sie na poduszcce magnetycznej.


Ciekawi mnie, do czego konkretnie jest ci to potrzebne?
moze das ie cos innego wymyslec, latwiej dostepnego?

pocisk
Guest

Wed Feb 08, 2006 11:00 am   



Quote:
Ciekawi mnie, do czego konkretnie jest ci to potrzebne?
moze das ie cos innego wymyslec, latwiej dostepnego?

Zastanawiam sie nad jakims innym rozwiazaniem napedu odsuwanych drzwi 2
platowych.

Na rynku jest stosowanych kilka rozwiazan:
- silnik elektryczny + przekladnia srubowa (slimakowa)
- silnik elektryczny + przekladaia lancuchowa
- silnik elektryczny + przekladnia z paskiem gumowym zebatym
- uklad silownikow pneumatycznych

Szukam nowych pomyslow i tak jakos silnik liniowy (magnetyczny)
przyszedl mi do glowy.

Pozdrawiam
pocisk

Franciszek Sosnowski
Guest

Wed Feb 08, 2006 11:23 am   



Dnia Wed, 08 Feb 2006 12:00:19 +0100, pocisk tak nawijal:

Quote:
Na rynku jest stosowanych kilka rozwiazan:
- silnik elektryczny + przekladnia srubowa (slimakowa)
- silnik elektryczny + przekladaia lancuchowa
- silnik elektryczny + przekladnia z paskiem gumowym zebatym

Sa, bo sa zwykle najtansze.

Quote:
- uklad silownikow pneumatycznych

Ten drozszy, ale ma pare zalet - m.in. duza sila, ale latwa do
dozowania, mozliwosc pracy w zlych warunkach, male wymiary.

Quote:
Szukam nowych pomyslow i tak jakos silnik liniowy (magnetyczny)
przyszedl mi do glowy.

Drogi, ma wady elektrycznego, a takze bedzie mial tragiczna
pozycjonowalnosc (wynikajaca glownie z bezwladnosci drzwi).
Oczywiscie mozna dolozyc elektroniki, ktora to pieknie
skompensuje, ale system zrobi sie strasznie skomplikowany
- prawie jak ta kolej japonska.


--
Fran,
Nam jest wszystko jedno...
Nam to nawet wszystko jedno,
czy jest nam wszystko jedno.

J.F.
Guest

Wed Feb 08, 2006 12:53 pm   



On Wed, 8 Feb 2006 12:23:01 +0100, Franciszek Sosnowski wrote:
Quote:
Dnia Wed, 08 Feb 2006 12:00:19 +0100, pocisk tak nawijal:
- uklad silownikow pneumatycznych

Ten drozszy, ale ma pare zalet - m.in. duza sila, ale latwa do
dozowania, mozliwosc pracy w zlych warunkach, male wymiary.

Eee - pneumatyka i dozowanie ?
Uklad nie jest "sztywny" - sile owszem mozesz dozowac [cisnieniem],
ale potem nagle opory ustapia i cisnienie sie rozprezy.
To dobrze dziala dwustanowo - na drzwi wystarczy.

Quote:
Szukam nowych pomyslow i tak jakos silnik liniowy (magnetyczny)
przyszedl mi do glowy.

Drogi, ma wady elektrycznego, a takze bedzie mial tragiczna
pozycjonowalnosc (wynikajaca glownie z bezwladnosci drzwi).

Ale drzwi sa dwustanowe - tu tez dobrze zadziala :-)

Nie wykluczone ze taki naped mozesz zrobic sam - skladajac
rdzen wielozlobkowy z blach typu E [lub C] od transformatora.

J.

Franciszek Sosnowski
Guest

Wed Feb 08, 2006 2:29 pm   



Dnia Wed, 08 Feb 2006 13:53:21 +0100, J.F. tak nawijal:

Quote:
Eee - pneumatyka i dozowanie ?
Uklad nie jest "sztywny" - sile owszem mozesz dozowac [cisnieniem],
ale potem nagle opory ustapia i cisnienie sie rozprezy.

No tak, oczywiscie. Caly czas mialem przed oczami hydraulike.
Chyba dlatego, ze niedawno montowalem naped (elektryczny)
bramy garazowej i tak strasznie zalowalem, ze hydraulika
taka droga, bo bym ja zalozyl z wielka checia.

Quote:
Ale drzwi sa dwustanowe - tu tez dobrze zadziala Smile

Sterowanie dazy do dwustanowosci, ale drzwi zdecydowanie
nie sa dwustanowe Smile Pojawia sie problem, o ktorym piszesz
wyzej, czyli nastepowanie/ustepowanie oporow.

Quote:
Nie wykluczone ze taki naped mozesz zrobic sam - skladajac
rdzen wielozlobkowy z blach typu E [lub C] od transformatora.

A sterowanie w postaci rzedu hallotronow, ktore albo beda
multipleksowane (bo nie wyobrazam sobie 100-zylowego kabla),
ew. rzad magnesow.

--
Fran,
Nam jest wszystko jedno...
Nam to nawet wszystko jedno,
czy jest nam wszystko jedno.

Szymon
Guest

Wed Feb 08, 2006 7:16 pm   



Użytkownik "pocisk" <pociskacz_at_USUNop.pl> napisał w wiadomości
news:dsc3h5$uve$1_at_news.onet.pl...
Quote:
Witam

Szukam jakiegos polskiego producenta/dystrybutora silnikow liniowych.
Nie chodzi mi o prowadnice liniowe w ktorych jest zamieniany ruch obrotowy
silnika elektrycznego na liniowy np za pomoca sruby.

(...)

Produkuje to np. Siemens:
https://www2.automation.siemens.com/mc/mc-sol/en/7f9b6f15-ced3-4a30-b0ca-d7b827fdb4a0/index.aspx

Napedza sie tym nie drzwi;-), ale obrabiarki. I to te
najdokladniejksze/najszybsze.

Slowo wytrych:
linear motor

Pozdrawiam,
Szymon

Adam Brzostek
Guest

Wed Feb 08, 2006 7:34 pm   



Quote:
A sterowanie w postaci rzedu hallotronow, ktore albo beda
multipleksowane (bo nie wyobrazam sobie 100-zylowego kabla),
ew. rzad magnesow.

a dlaczego nie wykorzystac potencjimetrow liniowych?
(widzielam taki w formie przemyslowej - wyglada jak silowniczek)
do tego jakiegos PID'a i gra

Tomek
Guest

Wed Feb 08, 2006 8:45 pm   



Quote:
Witam

Szukam jakiegos polskiego producenta/dystrybutora silnikow liniowych.
Nie chodzi mi o prowadnice liniowe w ktorych jest zamieniany ruch
obrotowy silnika elektrycznego na liniowy np za pomoca sruby. Szukam
takiego rozwiazania jakie jest zastosowane np w kolejach japonskich Smile
gdzie pociagi unosza sie na poduszcce magnetycznej.

Z gory dzieki za pomoc

Pozdrawiam
pocisk

W Łodzi produkowała je Spółdzielnia Pracy "Technika" z ul Mielczarskiego. Ta

sama co lutownice pistoletowe. Moze jeszcze istnieją. Odbiorcami były kopalnie,
stocznie i kościoły. W kopalniach były używane do zamykania dzwi
antywybuchowych, czy jakoś tak to się nazywało. A na statkach do zamykania
grodzi. Kto zgadnie po co były w kościołach? Ogólnie konstrukacja mocno toporna
ale działająca. Wady: duży ciężar i duża prędkość liniowa wynikająca z 50Hz.
Ponoć nie dawało się ich zwolnić stosując falownik. Zaleta, niska cena. Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Tomasz Piasecki
Guest

Wed Feb 08, 2006 9:37 pm   



Tomek wrote:
Quote:
Kto zgadnie po co były w kościołach?
Do dmuchania miechem w organy?


TP.

--
| _ _ _ |
| _____ _| |_| | __ (o) | | __ __ @poczta.onet.pl |
| | \ | | |o \| \| |/o |/ _\| \ |
| |_|_|_| \_| |__/|_| |_|\__|\__||_| Tomasz Piasecki |

Tomek
Guest

Wed Feb 08, 2006 9:52 pm   



Quote:
Tomek wrote:
Kto zgadnie po co były w kościołach?
Do dmuchania miechem w organy?

TP.

Nie. Tomek


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Franciszek Sosnowski
Guest

Wed Feb 08, 2006 10:54 pm   



Dnia Wed, 8 Feb 2006 20:34:04 +0100, Adam Brzostek tak nawijal:

Quote:
a dlaczego nie wykorzystac potencjimetrow liniowych?
(widzielam taki w formie przemyslowej - wyglada jak silowniczek)
do tego jakiegos PID'a i gra

Bo sa drogie? Aha, no jesli koszty nie graja roli to czemu nie...

--
Fran,
Nam jest wszystko jedno...
Nam to nawet wszystko jedno,
czy jest nam wszystko jedno.

J.F.
Guest

Wed Feb 08, 2006 11:15 pm   



On 8 Feb 2006 21:45:18 +0100, Tomek wrote:
Quote:
W Łodzi produkowała je Spółdzielnia Pracy "Technika" z ul Mielczarskiego. Ta
sama co lutownice pistoletowe. Moze jeszcze istnieją. Odbiorcami były kopalnie,
stocznie i kościoły. W kopalniach były używane do zamykania dzwi
antywybuchowych, czy jakoś tak to się nazywało. A na statkach do zamykania
grodzi. Kto zgadnie po co były w kościołach?

Ciaganie sznurkow od dzwonow ?
Fakt, widzialem to na jakis targach ..

Quote:
Ogólnie konstrukacja mocno toporna
ale działająca. Wady: duży ciężar i duża prędkość liniowa wynikająca z 50Hz.
Ponoć nie dawało się ich zwolnić stosując falownik.

TO chyba od rozmiaru zlobkow zalezy - moze byc np 50cm/s.

Fakt ze to tez szybko.

J.

BLE_Maciek
Guest

Thu Feb 09, 2006 9:31 am   



8 Feb 2006 21:45:18 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Tomek"
<kogutek4_at_vp.pl> wyslala do portu 119
jednego z serwerow news nastepujace dane:

Quote:
Kto zgadnie po co były w kościołach?

Do przysuwania tacy na pieniądze w kierunku wiernych ?
Do zastosowania w szopce noworocznej ?
Maszyna która jedzie wzdłuż stołu i kropi wodą święconą w święconki ?
Wink

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Silnik liniowy - producent.

NOWY TEMAT

RTV map News map