RTV forum PL | NewsGroups PL

Pytanie do serwisantów- jeśli tu tacy są;)

NOWY TEMAT

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Pytanie do serwisantów- jeśli tu tacy są;)

Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next

Kris
Guest

Thu Nov 16, 2017 4:21 pm   



W laptopie wadliwie zaczął działać zawias
Z zewnątrz nie widać żadnych pęknięć czy innych uszkodzeń
Laptop odesłany do serwisu producenta
Serwis stwierdza:
"Wyłamane tuleje w górnej części obudowy - są to uszkodzenia mechaniczne które nie podlegają naprawie gwarancyjnej."
Skoro z zewnątrz nie widać uszkodzeń to wg mnie jeśli "tuleje" się wyłamały to było to spowodowane wadliwa konstrukcja tego zawiasu/obudowy
Mam rację czy nie bardzo?

Andrzej W.
Guest

Thu Nov 16, 2017 4:21 pm   



W dniu 2017-11-16 o 15:21, Kris pisze:
Quote:
Skoro z zewnątrz nie widać uszkodzeń to wg mnie jeśli "tuleje" się wyłamały to było to spowodowane wadliwa konstrukcja tego zawiasu/obudowy
Mam rację czy nie bardzo?

Niekoniecznie, przecież uderzenie nie musiało pójść na jakiś róg czy
małą część. Laptop mógł przyjąć energię całą płaszczyzną, co nie musi
zniszczyć obudowy, a skoncentrowanie tej energii punktowo na zawiasie
mogło go uszkodzić.
Jestem sobie w stanie wyobrazić kilka scenariuszy powstania takiego
uszkodzenia.
Na dzień dobry pokaż z raportu SMART dysku pozycje "191
G-Sense_Error_Rate" jeśli masz takową.

--
AWa.

yabba
Guest

Thu Nov 16, 2017 4:38 pm   



W dniu 2017-11-16 o 15:21, Kris pisze:
Quote:
W laptopie wadliwie zaczął działać zawias
Z zewnątrz nie widać żadnych pęknięć czy innych uszkodzeń
Laptop odesłany do serwisu producenta
Serwis stwierdza:
"Wyłamane tuleje w górnej części obudowy - są to uszkodzenia mechaniczne które nie podlegają naprawie gwarancyjnej."
Skoro z zewnątrz nie widać uszkodzeń to wg mnie jeśli "tuleje" się wyłamały to było to spowodowane wadliwa konstrukcja tego zawiasu/obudowy
Mam rację czy nie bardzo?


Klasyczne spławienie klienta. Jeśli zawias jest tak słaby, że psuje się
od używania, to jest to wada towaru, a nie wina użytkownika.

Zgłoś to nie z gwarancji, a w ramach niezgodności z umową.
Ale wcześniej zrób ten raport z G-sensora, żeby się nie okazało, że będą
rzucali nim w serwisie, aby zwalić winę na klienta.

yabba

Zenek Kapelinder
Guest

Thu Nov 16, 2017 4:39 pm   



Nawet jak masz racje to co Ci to daje? Do sadu oddasz sprawe? Sa wkurwiajace sytuacje, postaw sie w pozycji serwisu?

Andrzej W.
Guest

Thu Nov 16, 2017 4:41 pm   



W dniu 2017-11-16 o 16:18, Kris pisze:
Quote:
Na dzień dobry pokaż z raportu SMART dysku pozycje "191
G-Sense_Error_Rate" jeśli masz takową.
Laptop póki co jest jest w serwisie ale jakby co to poproszę ich o taki raport. Będzie to zawsze dla mnie jakiś dowód że laptopem nikt nie rzucał.
Szkoda że nie wiedziałem o czymś takim wcześniej bo bym to wygenerował przed wysłaniem do serwisu.

Ten parametr wskazuje tylko czy były jakieś wstrząsy w czasie pracy
dysku, które mogły spowolnić jego operacje.
Troszkę tak wskazuje stosunek użytkownika do sprzętu.
Jeśli jest 0 wcale nie znaczy, że nie było jakiś udarów, komputer mógł
być po prostu wyłączony.
Ten parametr dla użytkownika jest zawsze "negatywny", zero nie znaczy
nic, jakaś inna wartość wskazuje, że użytkownik nie uważa.

--
AWa.

Kris
Guest

Thu Nov 16, 2017 5:18 pm   



W dniu czwartek, 16 listopada 2017 16:08:42 UTC+1 użytkownik Andrzej W.. napisał:

Quote:
Niekoniecznie, przecież uderzenie nie musiało pójść na jakiś róg czy
małą część. Laptop mógł przyjąć energię całą płaszczyzną, co nie musi
zniszczyć obudowy, a skoncentrowanie tej energii punktowo na zawiasie
mogło go uszkodzić.
Jestem sobie w stanie wyobrazić kilka scenariuszy powstania takiego
uszkodzenia.

Na 100% laptop nie spadł, nie został uderzony, nic na niego nie spadło

Quote:
Na dzień dobry pokaż z raportu SMART dysku pozycje "191
G-Sense_Error_Rate" jeśli masz takową.

Laptop póki co jest jest w serwisie ale jakby co to poproszę ich o taki raport. Będzie to zawsze dla mnie jakiś dowód że laptopem nikt nie rzucał.
Szkoda że nie wiedziałem o czymś takim wcześniej bo bym to wygenerował przed wysłaniem do serwisu.

J.F.
Guest

Thu Nov 16, 2017 5:18 pm   



Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:34844dc5-0fc1-4f28-a6e0-4ddc3ae23e0f_at_googlegroups.com...
Quote:
W laptopie wadliwie zaczął działać zawias
Z zewnątrz nie widać żadnych pęknięć czy innych uszkodzeń
Laptop odesłany do serwisu producenta
Serwis stwierdza:
"Wyłamane tuleje w górnej części obudowy - są to uszkodzenia
mechaniczne które nie podlegają naprawie gwarancyjnej."
Skoro z zewnątrz nie widać uszkodzeń to wg mnie jeśli "tuleje" się
wyłamały to było to spowodowane wadliwa konstrukcja tego
zawiasu/obudowy
Mam rację czy nie bardzo?

Trzeba by to zobaczyc.

Tak ogolnie to te zawiasy dosc spory moment przenosza, bo z duzym
tarciem zaprojektowane, zeby ekran nie opadal.
A wtedy wylamuja obudowy, albo lamia sie.

Ale ... to wada konstrukcyjna :-)

J.

Kris
Guest

Thu Nov 16, 2017 5:48 pm   



W dniu czwartek, 16 listopada 2017 16:39:50 UTC+1 użytkownik Andrzej W.. napisał:

Quote:
Ten parametr dla użytkownika jest zawsze "negatywny", zero nie znaczy
nic, jakaś inna wartość wskazuje, że użytkownik nie uważa.

Gdybym miał teraz wydruk z wartośćią "0" to dup[ochron jest i jak serwis przyśłe ich raport z "iinna wartośćą" to widać że oni kombinują.
Jest mnóstwo opisów w sieci jak to laptop trafiał do serwisu a ten odsyłał zdjęcia że jest popękany itp. a użytkownik miał swoje zdjęcia przed wysłaniem
Ja tak miałem kilka lat temu z Lenovo- wysłałem laptopa z niesprawnym dyskiem a oni mi fotki popękanej obudowy i kosztorys jej wymiany.
Wtedy zablefowałem że mam fotki i świadków ze laptop przed wysyłką nie maił pęknięć i od razu zmienili zdanie i dostałem nowego laptopa. A wtedy fotek nie miałem
Pogrzebać w sieci to podobnych opisów jest sporo.
Teraz żeby nie musieć blefować, przed wysyłką czegokolwiek do serwisu robię jak najwięcej zdjęć. Gdybym wiedział o tym raporcie gsensor tez bym go zrobił.

Kris
Guest

Thu Nov 16, 2017 5:52 pm   



W dniu czwartek, 16 listopada 2017 16:38:09 UTC+1 użytkownik yabba napisał:

Quote:
Zgłoś to nie z gwarancji, a w ramach niezgodności z umową.

Rękojmi jeśli już
Tu jest trochę problem bo 12 miesięcy minęło i teraz to na uzytkowniku spoczywa obowiązek wykazania, że wada istniała w towarze w momencie jego wydania.

sirapacz
Guest

Thu Nov 16, 2017 6:44 pm   



Quote:
Ja tak miałem kilka lat temu z Lenovo- wysłałem laptopa z niesprawnym dyskiem a oni mi fotki popękanej obudowy i kosztorys jej wymiany.
Wtedy zablefowałem że mam fotki i świadków ze laptop przed wysyłką nie maił pęknięć i od razu zmienili zdanie i dostałem nowego laptopa. A wtedy fotek nie miałem
Pogrzebać w sieci to podobnych opisów jest sporo.
Teraz żeby nie musieć blefować, przed wysyłką czegokolwiek do serwisu robię jak najwięcej zdjęć. Gdybym wiedział o tym raporcie gsensor tez bym go zrobił.


Ja tak miałem dekadę temu z serwisem Acera (chyba już wtedy w Czechach).
Wysłany lapek na wymianę klawiatury (nie wchodząc w szczegóły wysłałem
na swój koszt na odpłatną wymianę wychodząc na przeciw klientowi) w
stanie idealnym (za wyjątkiem rzeczonej klawiatury). Zapakowany
perfekcyjnie (potrafiłem wysłać pocztą polską monitor CRT bodaj 24" w
paczce, w któej robiłem stelaż ochronny z drewna:P - mam doświadczenie w
pakowaniu:)))).

Wysyłają mi info, że zbita matryca i kosztorys naprawy. Więc wyjaśniłem
im jakość zabezpieczeń paczki i zdaje się, że też wspomniałem o
posiadaniu nagrań ze swojego monitoringu z pakowania i poprosiłem o
nagranie z ich monitoringu z rozpakowywania lapka.
Nagle się okazało, że matryca juz nie jest zbita(tudzież nie oczekują
ode mnie zapłaty za matrycę i wymianę) i że jest wszystko cacy.

sirapacz
Guest

Thu Nov 16, 2017 6:46 pm   



W dniu 2017-11-16 o 15:21, Kris pisze:
Quote:
W laptopie wadliwie zaczął działać zawias
Z zewnątrz nie widać żadnych pęknięć czy innych uszkodzeń
Laptop odesłany do serwisu producenta
Serwis stwierdza:
"Wyłamane tuleje w górnej części obudowy - są to uszkodzenia mechaniczne które nie podlegają naprawie gwarancyjnej."
Skoro z zewnątrz nie widać uszkodzeń to wg mnie jeśli "tuleje" się wyłamały to było to spowodowane wadliwa konstrukcja tego zawiasu/obudowy
Mam rację czy nie bardzo?


widziałem mnóstwo laptopów z popękanymi (zmęczeniowe) obudowami matryc.
Widziałem też takie, które miały powyłamywane kołki na wkręty(owe
tuleje). Większość ewidentnie od udarów, ale nie wszystkie. Trzeba by
obejrzeć. Poprztykaj się mailami z nimi, a jak nie pomoże to oddaj
sprzedawcy - niech on się prztyka.

PiteR
Guest

Thu Nov 16, 2017 7:21 pm   



Kris pisze tak:

Quote:
Skoro z zewnątrz nie widać uszkodzeń to wg mnie jeśli "tuleje" się
wyłamały to było to spowodowane wadliwa konstrukcja tego
zawiasu/obudowy Mam rację czy nie bardzo?

Większość laptopów nie wytrzymuje szybkiego otwierania
i ekran się kolibie przód tył.

--
Piotrek

Let me see your war face.

J.F.
Guest

Thu Nov 16, 2017 7:28 pm   



Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsA82FBAB349A10PanElektronik_at_localhost.net...
Kris pisze tak:
Quote:
Skoro z zewnątrz nie widać uszkodzeń to wg mnie jeśli "tuleje" się
wyłamały to było to spowodowane wadliwa konstrukcja tego
zawiasu/obudowy Mam rację czy nie bardzo?

Większość laptopów nie wytrzymuje szybkiego otwierania
i ekran się kolibie przód tył.

Tyle, ze szybkosc otwierania nie powinna miec wplywu na sily/momenty w
tych zawiasach.

J.

sirapacz
Guest

Thu Nov 16, 2017 7:55 pm   



Quote:
Tyle, ze szybkosc otwierania nie powinna miec wplywu na sily/momenty w
tych zawiasach.

przeczytaj coś napisałVery Happy

Kris
Guest

Thu Nov 16, 2017 8:03 pm   



W dniu czwartek, 16 listopada 2017 15:39:09 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Quote:
Nawet jak masz racje to co Ci to daje? Do sadu oddasz sprawe?

Nie będzie takiej potrzeby zapewne
Temat przerabiam któryś raz z kolei i zakończenie znam
Jak zobaczą że z frajerem do czynienia nie mają, ew jak mocno uparci będą to dopiero wtedy jak zobaczą na piśmie pieczątkę kancelarii prawnej(kolega gratis przystawi;)) to dostane odpowiedź w stylu:
"przeanalizowaliśmy ponownie... w trosce o dalsza dobra współpracę... naprawimy/wymienimy w ramach gwarancji"

Quote:
Sa wkurwiajace sytuacje, postaw sie w pozycji serwisu?

Postaw się w roli klienta który np odsyła laptop cały bo dysk nie działa nie działa a oni mu kosztorys na 1500zł że obudowa popękana i do wymiany
Poszukaj w necie jest pełno takich przypadków

Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Pytanie do serwisantów- jeśli tu tacy są;)

NOWY TEMAT

RTV map News map