RTV forum PL | NewsGroups PL

problem z silnikiem 1 fazowym 230V 1kV z uzwojeniem rozrucho

NOWY TEMAT

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - problem z silnikiem 1 fazowym 230V 1kV z uzwojeniem rozrucho

tofik
Guest

Thu Aug 25, 2005 10:01 pm   



Dostalem silnik jak w temacie
i silnik nie dziala
Po przelaczeniu w pozycje rozruchu nie ktreci i buczy - w pozycji pracy
podobnie
Czasem rak sie go rozkreci na pasku reka i przelaczy w pozycje pracy to
zaczyna krecic
Co moze byc padniete w takim silniku?
Jakies kondensatory tam sa - moze one?
A moze uzwojenie?

Silnik prawdopodobnie padl podczas niewlasciwego przelaczania pomiedzu
fazami rozruch praca

Artur Koczot
Guest

Fri Aug 26, 2005 5:28 am   



Quote:
Co moze byc padniete w takim silniku?
Jakies kondensatory tam sa - moze one?
A moze uzwojenie?

Silnik prawdopodobnie padl podczas niewlasciwego przelaczania pomiedzu
fazami rozruch praca

Hmm jak na moj gust to jest dobry, tylko niemasz kondensatora rozruchowego.
Jak podlączasz silnik bez tego kondensatora to wytwarza sie pole magnetyczne
pulsujace w zaizku z tym nie moze powstac moment obrotowy dlatego buczy.
Taki silniczek powinien miec 2 uzwojenia robocze i rozruchowe. Do tego
rozruchowego masz podlaczyc kondensator szerwgowo. W ten sposob powstanie
pole eliptyczne i silnik ruszy. A potem jak ruszy to juz mozna uzwojenie
rozruchowe wylączyc i silnik bedzie pracowac normalnie. Dlatego jak ruszysz
wal reka to on drgnie i dalej bedize pracowal tak jak ma praacowac:)
Jeszcze tylko kwestia jak rozpoznac ktore uzwojenie do czego sluzy. Mozna
omomierzem.
- Najpierw trza znalesc pkt wspolny obu uzwojen: zmierzyc rezystancje miedzy
wszystkimi koncowkami. Jesli znajdziesz rezystancje najwieksza to te
koncowki sa koncami uzwojen co swiadczy ze 3 drut bedzie pkt wspolnym.
- Potem sprawdzic ktore jest ktore: pomierzyc rezystancje miedzy pkt
wspolnym a pozostalymi. Jesli znajdziesz najmniejsza rezystancje to jesli
dobrze pamietam to jest wlasnie uzwojenie rozruchowe

Teraz trzeba podlaczyc do niego szeregowo kondesator o wartosci kilkunastu
lub kilkudziesieciu mikro faradow im wieksza pojemnos tym wiekszy moment
obrotowy bo wieksze przesuniecie fazowe miedzy polami magnetycznymi
wytworzonymi przez oba pola, ale nie nalezy przesadzac z ta pojemnoscia:) a
jaka wartosc dokladnie to rowniez nie pamietam.
No i teraz juz mniej wiecej wszystko wiadomo a rozrusznik to bedize zwykly
wylacznik ktorym na czas zrozruchu zalaczasz galaz uzwojenia rozruchowego z
kondensatorem do fazy a potem jak juz ruszy to wylaczasz.
Mam nadzieje ze uda ci sie pojac to co napisalem:)

Pozdrawiam
Artur

Zdzislaw
Guest

Fri Aug 26, 2005 7:50 am   



Quote:
Jesli znajdziesz najmniejsza rezystancje to jesli dobrze pamietam to jest
wlasnie uzwojenie rozruchowe
nie bedzie to czasem uzwojenie robocze ??


Artur Koczot
Guest

Fri Aug 26, 2005 8:14 am   



Quote:
Jesli znajdziesz najmniejsza rezystancje to jesli dobrze pamietam to jest
wlasnie uzwojenie rozruchowe
nie bedzie to czasem uzwojenie robocze ??
No wlasnie nie pamietam za dobrze:( ale na chlopski rozum jakby to wziol to

moze to byc uzwojenie robocze bo robocze jest na wiekszy prad w zwiazku z
tym musi byc grubszym drutem co za tym idzie ze bedzie mniejsza. A uzwojenie
rozruchowe ma pracowac krotko wiec nie potrzeba az takim grubym drutem
nawijac Smile ale to tylko moje dewagacje:) Kurcze no nie pamietam dokladnie
Smile)) musialbym sobie do starych zeszytow siegnac.
Jak przyjde do domu to sprawdze i dam znac co i jak:)

Pozdrawiam
Artur

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - problem z silnikiem 1 fazowym 230V 1kV z uzwojeniem rozrucho

NOWY TEMAT

RTV map News map