RTV forum PL | NewsGroups PL

Połączenie prostowników

NOWY TEMAT

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Połączenie prostowników

AW
Guest

Tue Jan 02, 2018 9:32 pm   



Cześć
W pewnym urządzeniu są sobie trzy prostowniki sterowane (dokładnie to Simoreg DC Master) Prostowniki służą do hamowania dynamicznego trzech silników. Są to prostowniki dwukwadrantowe tj. pojedynczy mostek. Hamowanie wszystkich silników odbywa się jednocześnie. Wszystkie prostowniki są zasilane ze wspólnego transformatora 3x120V. Każdy prostownik ma swój regulator prądu i pomiar prądu po stronie AC. Z jakiegoś powodu jest to zaprojektowane tak, że zaciski DC(-) prostowników są połączone (zwarte) i między tą wspólną szynę DC(-) i zacisk DC(+) każdego prostownika jest wpięte uzwojenie silnika. Czy to jest waszym zdaniem poprawne rozwiązanie?

AW

J.F.
Guest

Tue Jan 02, 2018 9:32 pm   



Dnia Tue, 2 Jan 2018 11:32:24 -0800 (PST), AW napisał(a):
Quote:
Cześć
W pewnym urządzeniu są sobie trzy prostowniki sterowane (dokładnie
to Simoreg DC Master) Prostowniki służą do hamowania dynamicznego
trzech silników. Są to prostowniki dwukwadrantowe tj. pojedynczy
mostek. Hamowanie wszystkich silników odbywa się jednocześnie.
Wszystkie prostowniki są zasilane ze wspólnego transformatora
3x120V.

trojfazowy, czy trzy osobne uzwojenia wtorne ?

Quote:
Każdy prostownik ma swój regulator prądu i pomiar prądu po
stronie AC. Z jakiegoś powodu jest to zaprojektowane tak, że
zaciski DC(-) prostowników są połączone (zwarte) i między tą
wspólną szynę DC(-) i zacisk DC(+) każdego prostownika jest wpięte
uzwojenie silnika. Czy to jest waszym zdaniem poprawne rozwiązanie?

Jesli to trafo 3f ... prostowniki jak rozumiem skladaja sie z 3 diod i
3 tyrystorow ?
Jesli tyrystory sa na +, IMO - niezbyt sensownie, ale nienajgorzej,
tylko ten pomiar pradu po stronie AC pewnie kiepskie wyniki daje.

Ale jesli dodatkowo silniki sa sterowane takim samym pradem, to moze
nie jest zle.

J.

J.F.
Guest

Tue Jan 02, 2018 10:13 pm   



Dnia Tue, 2 Jan 2018 12:34:19 -0800 (PST), AW napisał(a):
Quote:
Jesli to trafo 3f ... prostowniki jak rozumiem skladaja sie z 3 diod i
3 tyrystorow ?
Jesli tyrystory sa na +, IMO - niezbyt sensownie, ale nienajgorzej,
tylko ten pomiar pradu po stronie AC pewnie kiepskie wyniki daje.

Mostki z sześcioma tyrystorami. Właśnie o pomiar chodzi. Przy każdym hamowaniu
wyrzuca błędy że znak prądu się nie zgadza.
Po zapuszczeniu rejestracji wychodzi że prąd skacze od 100A do -20A,
i tak na to patrzę i patrzę i się zastanawiam jak to możliwe
żeby tam płynęło to -20A no i właśnie zauważyłem że ujemne zaciski DC
są ze sobą połączone przez szynę PE..

Tez sie zastanawiam jak to mozliwe - tzn rozklad pradów jak
najbardziej moze taki byc ... ale wstawili jakis synchronizowany
prostownik pomiarowy ?

Quote:
Zastanawiam się też czy nie ma to wpływu na sterowanie tyrystorów
tj. wyzwolenie tyrystora w jednym mostku może wyłączyć tyrystor w
innym mostku?

Raczej nie.
Ale uklad sterowania moze zwariowac, jesli stabilizuje prad.

Quote:
Ogólnie to po stronie DC jest sieczka podczas
hamowania, a powinien być chyba w miarę stały prąd..

Hm, jesli sterowany tyrystorowo, to IMO troche jak sieczka to wyglada
:-)

Ale tu duza indukcyjnosc chyba - powinno byc ladnie.

J.

J.F.
Guest

Tue Jan 02, 2018 10:23 pm   



Dnia Tue, 2 Jan 2018 12:34:19 -0800 (PST), AW napisał(a):
Quote:
Jesli to trafo 3f ... prostowniki jak rozumiem skladaja sie z 3 diod i
3 tyrystorow ?
Jesli tyrystory sa na +, IMO - niezbyt sensownie, ale nienajgorzej,
tylko ten pomiar pradu po stronie AC pewnie kiepskie wyniki daje.

Mostki z sześcioma tyrystorami.

Stop.
jak 6 tyrystorow, to odwoluje to co pisalem i wstepnie wydaje mi sie,
ze wszelkie cuda mozliwe.


J.

AW
Guest

Tue Jan 02, 2018 10:34 pm   



Quote:
Jesli to trafo 3f ... prostowniki jak rozumiem skladaja sie z 3 diod i
3 tyrystorow ?
Jesli tyrystory sa na +, IMO - niezbyt sensownie, ale nienajgorzej,
tylko ten pomiar pradu po stronie AC pewnie kiepskie wyniki daje.

Mostki z sześcioma tyrystorami. Właśnie o pomiar chodzi. Przy każdym hamowaniu
wyrzuca błędy że znak prądu się nie zgadza. Po zapuszczeniu rejestracji wychodzi
że prąd skacze od 100A do -20A, i tak na to patrzę i patrzę i się zastanawiam jak to możliwe żeby tam płynęło to -20A no i właśnie zauważyłem że ujemne zaciski DC są ze sobą połączone przez szynę PE.. Zastanawiam się też czy nie ma to wpływu na sterowanie tyrystorów tj. wyzwolenie tyrystora w jednym mostku może wyłączyć tyrystor w innym mostku? Ogólnie to po stronie DC jest sieczka podczas hamowania, a powinien być chyba w miarę stały prąd..

AW
Guest

Tue Jan 02, 2018 10:37 pm   



W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 21:25:12 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Quote:

trojfazowy, czy trzy osobne uzwojenia wtorne ?

Trafo trójfazowe, bez wyprowadzonego N, wszystkie mostki połączone do trafo równolegle.

AW
Guest

Tue Jan 02, 2018 11:42 pm   



W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 22:13:02 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Quote:
Dnia Tue, 2 Jan 2018 12:34:19 -0800 (PST), AW napisał(a):
Jesli to trafo 3f ... prostowniki jak rozumiem skladaja sie z 3 diod i
3 tyrystorow ?
Jesli tyrystory sa na +, IMO - niezbyt sensownie, ale nienajgorzej,
tylko ten pomiar pradu po stronie AC pewnie kiepskie wyniki daje.

Mostki z sześcioma tyrystorami. Właśnie o pomiar chodzi. Przy każdym hamowaniu
wyrzuca błędy że znak prądu się nie zgadza.
Po zapuszczeniu rejestracji wychodzi że prąd skacze od 100A do -20A,
i tak na to patrzę i patrzę i się zastanawiam jak to możliwe
żeby tam płynęło to -20A no i właśnie zauważyłem że ujemne zaciski DC
są ze sobą połączone przez szynę PE..

Tez sie zastanawiam jak to mozliwe - tzn rozklad pradów jak
najbardziej moze taki byc ... ale wstawili jakis synchronizowany
prostownik pomiarowy ?

Pomiar prądu jest na dwóch transformatorach (CT) po stronie sieci i z tego jest
wyliczany jest prąd na szynie DC. Nie wiem jak to jest dokładnie robione, ale w
konwencjonalnych rozwiązaniach jak zasilanie silników DC działa dobrze.
Prostownik wyrzuca błąd gdy wystawia prąd w zadanym przez regulator kierunku (jest też wersja 4Q tych prostowników), a ten mierzony przekroczy 20% prądu znamionowego w kierunku przeciwnym. I tutaj są takie właśnie piki -20A po których się wysypuje i stwierdza że jest niesprawny pomiar. Oczywiście może być to uszkodzenie układu pomiarowego, ale ten błąd występuje na trzech nowych prostownikach.

Quote:
Zastanawiam się też czy nie ma to wpływu na sterowanie tyrystorów
tj. wyzwolenie tyrystora w jednym mostku może wyłączyć tyrystor w
innym mostku?

Raczej nie.
Ale uklad sterowania moze zwariowac, jesli stabilizuje prad.

Tak, każdy prostownik reguluje sobie prąd osobno. Poza pętlą sprzężenia zwrotnego jest tam też układ pre-control który dokłada swoje do tego regulatora.. chyba na podstawie wpisanych parametrów obciążenia.

Quote:
Ogólnie to po stronie DC jest sieczka podczas
hamowania, a powinien być chyba w miarę stały prąd...

Hm, jesli sterowany tyrystorowo, to IMO troche jak sieczka to wyglada
:-)

Ale tu duza indukcyjnosc chyba - powinno byc ladnie.

No właśnie, powinno być w miarę ładnie z taką indukcyjnością, a wygląda to jak sinsoida ze składową stałą (100A..0A) a chwilami są piki do -20A :/


AW
Guest

Tue Jan 02, 2018 11:53 pm   



W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 22:13:02 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Quote:
Dnia Tue, 2 Jan 2018 12:34:19 -0800 (PST), AW napisał(a):
Jesli to trafo 3f ... prostowniki jak rozumiem skladaja sie z 3 diod i
3 tyrystorow ?
Jesli tyrystory sa na +, IMO - niezbyt sensownie, ale nienajgorzej,
tylko ten pomiar pradu po stronie AC pewnie kiepskie wyniki daje.

Mostki z sześcioma tyrystorami. Właśnie o pomiar chodzi. Przy każdym hamowaniu
wyrzuca błędy że znak prądu się nie zgadza.
Po zapuszczeniu rejestracji wychodzi że prąd skacze od 100A do -20A,
i tak na to patrzę i patrzę i się zastanawiam jak to możliwe
żeby tam płynęło to -20A no i właśnie zauważyłem że ujemne zaciski DC
są ze sobą połączone przez szynę PE..

Tez sie zastanawiam jak to mozliwe - tzn rozklad pradów jak
najbardziej moze taki byc ... ale wstawili jakis synchronizowany
prostownik pomiarowy ?

Zastanawiam się też czy nie ma to wpływu na sterowanie tyrystorów
tj. wyzwolenie tyrystora w jednym mostku może wyłączyć tyrystor w
innym mostku?

Raczej nie.
Ale uklad sterowania moze zwariowac, jesli stabilizuje prad.

Ogólnie to po stronie DC jest sieczka podczas
hamowania, a powinien być chyba w miarę stały prąd...

Hm, jesli sterowany tyrystorowo, to IMO troche jak sieczka to wyglada
:-)

Ale tu duza indukcyjnosc chyba - powinno byc ladnie.

J.


Dodam jeszcze że te pomiary są odczytywane z prostownika, nie mierze prądu zewnętrznym przyrządem.

J.F.
Guest

Wed Jan 03, 2018 1:13 am   



Dnia Tue, 2 Jan 2018 13:42:02 -0800 (PST), AW napisał(a):
Quote:
W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 22:13:02 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Tue, 2 Jan 2018 12:34:19 -0800 (PST), AW napisał(a):
Mostki z sześcioma tyrystorami. Właśnie o pomiar chodzi. Przy każdym hamowaniu
wyrzuca błędy że znak prądu się nie zgadza.
Po zapuszczeniu rejestracji wychodzi że prąd skacze od 100A do -20A,
i tak na to patrzę i patrzę i się zastanawiam jak to możliwe
żeby tam płynęło to -20A no i właśnie zauważyłem że ujemne zaciski DC
są ze sobą połączone przez szynę PE..

Tez sie zastanawiam jak to mozliwe - tzn rozklad pradów jak
najbardziej moze taki byc ... ale wstawili jakis synchronizowany
prostownik pomiarowy ?

Pomiar prądu jest na dwóch transformatorach (CT) po stronie sieci i z tego jest

Tzn na dwoch fazach jest po CT, a trzecia bezposrednio ?

Quote:
wyliczany jest prąd na szynie DC. Nie wiem jak to jest dokładnie
robione, ale w konwencjonalnych rozwiązaniach jak zasilanie
silników DC działa dobrze. Prostownik wyrzuca błąd gdy wystawia
prąd w zadanym przez regulator kierunku (jest też wersja 4Q tych
prostowników), a ten mierzony przekroczy 20% prądu znamionowego w
kierunku przeciwnym. I tutaj są takie właśnie piki -20A po których
się wysypuje i stwierdza że jest niesprawny pomiar. Oczywiście może
być to uszkodzenie układu pomiarowego, ale ten błąd występuje na
trzech nowych prostownikach.

Ciekawe ... moze uklad pomiarowy jest w obu wersjach (4Q) taki sam ?

Tzn - nie dziwi mnie, ze dziki przeplyw pradu miedzy prostownikami
prowadzi do bardzo dziwnych wynikow pomiaru, dziwi mnie tylko, ze ktos
w prostowniku mierzac po stronie AC zadal sobie trud/zrobil to na tyle
uniwersalnie/glupio, ze moze wyjsc z obliczen prad ujemny.

Hm, a moze w 3 fazach nie da sie inaczej ?

J.

Zenek Kapelinder
Guest

Wed Jan 03, 2018 2:55 am   



Nowe i nie dziala czy dzialalo piec lat i przestalo dzialac?

J.F.
Guest

Wed Jan 03, 2018 10:44 am   



Użytkownik "AW" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:26848a48-4a04-4f4d-9a9e-7c875232e6bf_at_googlegroups.com...
W dniu środa, 3 stycznia 2018 01:13:46 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Quote:
Tzn - nie dziwi mnie, ze dziki przeplyw pradu miedzy prostownikami
prowadzi do bardzo dziwnych wynikow pomiaru, dziwi mnie tylko, ze
ktos
w prostowniku mierzac po stronie AC zadal sobie trud/zrobil to na
tyle
uniwersalnie/glupio, ze moze wyjsc z obliczen prad ujemny.

Pewnie nie przewidzieli że ktoś tak połączy te prostowniki. Chociaż
Siemens pisze o możliwości ich równoległego łączenia tyle, że obu
zacisków DC+ i DC- na silniku.

Może masz pomysł jak jest wyciągany kierunek prądu? Na podstawie
znaków prądu na CT i wiedzy które tyrystory były załączone?

Jakos tak musi byc, choc to w ogole nielatwe.

W diodowym prostowniku to bym rzekl, ze:
-jesli znaki/kierunki pradu w dwoch mierzonych fazach sie zgadzaja, to
ich suma jest pradem wyjsciowym, tylko jesli ujemna, to znak trzeba
zmienic.
-jesli kierunki sa przeciwne, to ta faza, ktora ma wiekszy prad,
wyznacza prad wyjsciowy.

Tak czy inaczej - przyjdzie sie zastanowic, czy ich inaczej pod to PE
nie podlaczyc.

J.

AW
Guest

Wed Jan 03, 2018 11:13 am   



W dniu środa, 3 stycznia 2018 01:13:46 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Quote:
Dnia Tue, 2 Jan 2018 13:42:02 -0800 (PST), AW napisał(a):
W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 22:13:02 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Tue, 2 Jan 2018 12:34:19 -0800 (PST), AW napisał(a):
Mostki z sześcioma tyrystorami. Właśnie o pomiar chodzi. Przy każdym hamowaniu
wyrzuca błędy że znak prądu się nie zgadza.
Po zapuszczeniu rejestracji wychodzi że prąd skacze od 100A do -20A,
i tak na to patrzę i patrzę i się zastanawiam jak to możliwe
żeby tam płynęło to -20A no i właśnie zauważyłem że ujemne zaciski DC
są ze sobą połączone przez szynę PE..

Tez sie zastanawiam jak to mozliwe - tzn rozklad pradów jak
najbardziej moze taki byc ... ale wstawili jakis synchronizowany
prostownik pomiarowy ?

Pomiar prądu jest na dwóch transformatorach (CT) po stronie sieci i z tego jest

Tzn na dwoch fazach jest po CT, a trzecia bezposrednio ?

wyliczany jest prąd na szynie DC. Nie wiem jak to jest dokładnie
robione, ale w konwencjonalnych rozwiązaniach jak zasilanie
silników DC działa dobrze. Prostownik wyrzuca błąd gdy wystawia
prąd w zadanym przez regulator kierunku (jest też wersja 4Q tych
prostowników), a ten mierzony przekroczy 20% prądu znamionowego w
kierunku przeciwnym. I tutaj są takie właśnie piki -20A po których
się wysypuje i stwierdza że jest niesprawny pomiar. Oczywiście może
być to uszkodzenie układu pomiarowego, ale ten błąd występuje na
trzech nowych prostownikach.

Ciekawe ... moze uklad pomiarowy jest w obu wersjach (4Q) taki sam ?

Układ pomiarowy jest raczej taki sam w obu wersjach. Są mierzone prądy dwóch faz przez CT. Poza tym piszą jeszcze że: "The value is averaged between the centers of the firing intervals"

Quote:
Tzn - nie dziwi mnie, ze dziki przeplyw pradu miedzy prostownikami
prowadzi do bardzo dziwnych wynikow pomiaru, dziwi mnie tylko, ze ktos
w prostowniku mierzac po stronie AC zadal sobie trud/zrobil to na tyle
uniwersalnie/glupio, ze moze wyjsc z obliczen prad ujemny.

Pewnie nie przewidzieli że ktoś tak połączy te prostowniki. Chociaż Siemens pisze o możliwości ich równoległego łączenia tyle, że obu zacisków DC+ i DC- na silniku.

Może masz pomysł jak jest wyciągany kierunek prądu? Na podstawie znaków prądu na CT i wiedzy które tyrystory były załączone?

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Połączenie prostowników

NOWY TEMAT

RTV map News map