RTV forum PL | NewsGroups PL

Podlaczenie halogenow w samochodzie

NOWY TEMAT

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Podlaczenie halogenow w samochodzie

WIIW
Guest

Tue Feb 06, 2007 3:10 pm   



Witam

Mam taki problem.

Stan obecny:
halogeny sa wlaczane przelacznikiem w kabinie, gdzie przewod +12V biegnie do
przekaznika i zamyka obwod zapalajac halogeny (podlaczone bezposrednio z
akumulatora: minus prosto z akumulatora, plus przez przekaznik)

Docelowo: glowny wlacznik halogenow bez zmian w kabinie, ale po wlaczeniu
halogeny zapalaja sie razem ze swiatlami dlugimi

Proponowane rozwiazanie:
dolozyc drugi przekaznik przed juz zainstalowanym, gdzie dochodzi plus 12v
wziete z oprawki dlugiego swiatla jako napiecie sterujace, ktore zwiera
przekaznik i powoduje przekazanie napiecia sterujacego do drugiego (juz
zamontowanego) przekaznika, a ten zapala halogeny.

Moje obawy dotycza wysokiego natezenia pradu pochodzacego z oprawki dlugich
swiatel, czy przekaznik to wytrzyma, bo wydaje mi sie ze przystosowane sa do
malych pradow sterujacych?

Jesli tak to jak mozna zmniejszyc natezenie pradu tak aby je go podpiac do
przekaznika

Moze macie inny pomysl jak to rozwiazac?

Pozdr
WIIW

--------------------------------------------------------------------------------
I am using the free version of SPAMfighter for private users.
It has removed 362 spam emails to date.
Paying users do not have this message in their emails.
Try SPAMfighter for free now!

William
Guest

Tue Feb 06, 2007 3:34 pm   



Quote:
Moje obawy dotycza wysokiego natezenia pradu pochodzacego z oprawki dlugich
swiatel, czy przekaznik to wytrzyma, bo wydaje mi sie ze przystosowane sa do
malych pradow sterujacych?

Prąd nie będzie duży tylko dlatego, że odbiornik (przekaźnik) jest
podłączony kablem o grubym przekroju... Możesz spokojnie podłączyć.
Ale... jest jedno ale. Jeśli masz wątpliwości w tak elementarnych
kwestiach (prawa ohma i kirhoffa, II klasa gimnazjum) to lepiej nie
montuj sam elektryki w samochodzie bo doprowadzisz np. do pożaru. Dałeś
jakieś bezpieczniki za akumulatorem a przekaźnikiem ?

WIIW
Guest

Tue Feb 06, 2007 4:23 pm   



Quote:
Prąd nie będzie duży tylko dlatego, że odbiornik (przekaźnik) jest
podłączony kablem o grubym przekroju... Możesz spokojnie podłączyć.
Nie tak zle nie jest, prad jest duzy po pobor siega 120 W przy 12V...


Quote:
Ale... jest jedno ale. Jeśli masz wątpliwości w tak elementarnych
kwestiach (prawa ohma i kirhoffa, II klasa gimnazjum) to lepiej nie montuj
sam elektryki w samochodzie bo doprowadzisz np. do pożaru. Dałeś jakieś
bezpieczniki za akumulatorem a przekaźnikiem ?

Fakt nie jestem elektronikiem, moja wiedza to podstawy pozwalajace
funkcjonowac w swiecie Smile
Bezpiecznik jest 10A.

Pozdr
WIIW

--------------------------------------------------------------------------------
I am using the free version of SPAMfighter for private users.
It has removed 362 spam emails to date.
Paying users do not have this message in their emails.
Try SPAMfighter for free now!

Marcin
Guest

Tue Feb 06, 2007 7:15 pm   



Przekombinowujesz - po co dwa przekaźniki? wystarczy jeden - po prostu obwód
sterujący halogenami podłaczasz tak, żeby brał prąd ze świateł drogowych.
Wtedy halogeny mogą się zapalić wyłącznie wtedy, kiedy są włączone długie.

M.

Desoft
Guest

Tue Feb 06, 2007 11:24 pm   



Użytkownik "Marcin" <sq5izm_at_gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:eqagr1$1j0$1_at_nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
Przekombinowujesz - po co dwa przekaźniki? wystarczy jeden

Też uważam, że to jest mocno przekombinowane.
Jak zrozumiałem to halogeny oznaczają przeciwmgielne, a one w połączeniu z
długimi stracą rację bytu.
W niektórych samochodach fabrycznie motowany był układ który wyłączał
przeciwmgielne po załączeniu długich.


--
Desoft
http://217.96.144.226/desoft

PiotrekR
Guest

Wed Feb 07, 2007 12:40 am   



WIIW pisze tak:

Quote:
Moje obawy dotycza wysokiego natezenia pradu pochodzacego z
oprawki dlugich swiatel, czy przekaznik to wytrzyma, bo wydaje mi
sie ze przystosowane sa do malych pradow sterujacych?

Natężenie popłynie tylko do żarówek długich.
Jeśli przekaźnik jest na 12v to jego cewka weźmie sobie tylko tyle
pradu ile potrzebuje. Pewnie ze 100 mA.


A nie mozesz tym włacznikiem w kabinie podawać masy zamiast +12v ?

Wtedy miałbyś tylko jeden przekaźnik zamiast dwóch. Jego sterowanie,
czyli początek cewki do + żarowki długich a drugi, koniec cewki do
włacznika w kabinie.



--
Piotrek

WIIW
Guest

Wed Feb 07, 2007 12:59 am   



Quote:
Też uważam, że to jest mocno przekombinowane.
Jak zrozumiałem to halogeny oznaczają przeciwmgielne, a one w połączeniu z
długimi stracą rację bytu.
W niektórych samochodach fabrycznie motowany był układ który wyłączał
przeciwmgielne po załączeniu długich.

Nie chodzi mi o przeciwmgielne tylko halogeny dalekosiezne...

Pozdr
WIIW

--------------------------------------------------------------------------------
I am using the free version of SPAMfighter for private users.
It has removed 362 spam emails to date.
Paying users do not have this message in their emails.
Try SPAMfighter for free now!

WIIW
Guest

Wed Feb 07, 2007 1:01 am   



Quote:
Przekombinowujesz - po co dwa przekaźniki? wystarczy jeden - po prostu
obwód
sterujący halogenami podłaczasz tak, żeby brał prąd ze świateł drogowych.
Wtedy halogeny mogą się zapalić wyłącznie wtedy, kiedy są włączone długie.

Myslalem nad takim rozwiazaniem, ale cos mi sie wydaje ze bedzie walic
bezpiecznik dlugich (jakby nie bylo to 2x wieksza moc niz zaplanowana przez
producenta)

Pozdr
WIIW

--------------------------------------------------------------------------------
I am using the free version of SPAMfighter for private users.
It has removed 362 spam emails to date.
Paying users do not have this message in their emails.
Try SPAMfighter for free now!

WIIW
Guest

Wed Feb 07, 2007 1:03 am   



Quote:
Natężenie popłynie tylko do żarówek długich.
Jeśli przekaźnik jest na 12v to jego cewka weźmie sobie tylko tyle
pradu ile potrzebuje. Pewnie ze 100 mA.


A nie mozesz tym włacznikiem w kabinie podawać masy zamiast +12v ?

Wtedy miałbyś tylko jeden przekaźnik zamiast dwóch. Jego sterowanie,
czyli początek cewki do + żarowki długich a drugi, koniec cewki do
włacznika w kabinie.

To rozwiazanie wydaje sie byc sensowne, wiec sprobuje je wcielic w zycie :)

Pozdr
WIIW

--------------------------------------------------------------------------------
I am using the free version of SPAMfighter for private users.
It has removed 362 spam emails to date.
Paying users do not have this message in their emails.
Try SPAMfighter for free now!

Marcin
Guest

Wed Feb 07, 2007 12:11 pm   



Użytkownik "WIIW" <wiiwWYRZUC_at_op.pl> napisał w wiadomości
news:eqb4tn$a5e$1_at_atlantis.news.tpi.pl...
Quote:

Przekombinowujesz - po co dwa przekaźniki? wystarczy jeden - po prostu
obwód
sterujący halogenami podłaczasz tak, żeby brał prąd ze świateł drogowych.
Wtedy halogeny mogą się zapalić wyłącznie wtedy, kiedy są włączone
długie.

Myslalem nad takim rozwiazaniem, ale cos mi sie wydaje ze bedzie walic
bezpiecznik dlugich (jakby nie bylo to 2x wieksza moc niz zaplanowana
przez producenta)

Widzę, że nie bardzo rozumiesz ten układ. Z obwodu długich będzie pobierany
jedynie prąd na sterowanie przekaźnika, a więc jakieś miliampery. Obwód
zasialania halogenów robisz osobny (lub wykorzystujesz ten, który masz).
Zabezpieczasz go oczywiście również bezpiecznkiem.

Pozdrawiam!
Marcin

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Podlaczenie halogenow w samochodzie

NOWY TEMAT

RTV map News map