RTV forum PL | NewsGroups PL

Niedroga sonda prądowa do oscyloskopu

NOWY TEMAT

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Niedroga sonda prądowa do oscyloskopu

Goto page 1, 2  Next

Pszemol
Guest

Tue Jun 27, 2017 10:54 pm   



Szukam niedrogiej sondy prądowej do oscyloskopu.

Zastosowanie głównie w diagnostyce samochodowej.
Ale może gdyby miało szersze pasmo niż kilkadziesiąt kHz
to przydałoby się też przy przetwornicach impulsowych...

Tego używają Amerykańscy mechanicy samochodowi:
https://www1.snapon.com/display/3871/ZEETA308D.pdf
Idealnie byłoby takie samo jak to tylko nie za $300 ale $30 :-)

Może tylko wolałbym z końcówką BNC zamiast bananów...

Agilent/Keysight robi takie coś: 1146B CURRENT PROBE
pasmo do 100kHz nie 50kHz ale to na odmianę kosztuje $700.

Ma coś ktoś podobnego wartego polecenia w odbrej cenie?
Może być coś od Chinczyków, z AlliExpress wypróbowanego....

Guest

Wed Jun 28, 2017 11:45 am   



Cześć,

Może takie coś Ci się przyda:
http://pl.farnell.com/pico-technology/ta018/current-probe-clamp-60a-oscilloscope/dp/2677035

Generalnie to wszystko się rozbija o zakres, pasmo i producenta.

Pozdrawiam
Andrzej

Pszemol
Guest

Wed Jun 28, 2017 11:48 am   



<andsoft1_at_gmail.com> wrote in message
news:db65efe1-d30c-4e7e-954c-131805c05b10_at_googlegroups.com...
Quote:
Cześć,

Może takie coś Ci się przyda:
http://pl.farnell.com/pico-technology/ta018/current-probe-clamp-60a-oscilloscope/dp/2677035

Generalnie to wszystko się rozbija o zakres, pasmo i producenta.

Cześć - chyba tak... Ta którą proponujesz za 606zł (czyli ~$150) ma
AC frequency range Up to 20KHz, ta amerykańska SnapOn ma 50kHz.

Ale $150 już ciut lepiej brzmi niż $300... Smile)))

Ja znalazłem na eBay nową sondę u Chinczyka z pasmem do 200kHz
za ciut ponad $110+$13 wysyłka:
CP-05A AC/DC Clamp Current Probe,200KHz,40A
oraz mniejszą:
CP-06 AC/DC Current Probe,10KHz,40A,6.5mm Jaw size
za jeszcze mniejszą kwotę $69+13, ale nie wiem co one są warte.

U innego sprzedawcy na eBayu jest jeszcze chyba ciekawsza:
CP-07 DC/AC Current Clamp Probe, 500KHz, Jaw 5mm
za $93 z wysyłką.

I dużo droższa $253: CP-07+ AC/DC Current Clamp Probe,DC~1MHz(-3db)

Ktoś używał czegokolwiek CP-???
Dziwne mają oznaczenia, bo np. widzę CP-07A i ma pasmo tylko 30kHz.

No dobra, jest tego trochę, kto da więcej?
Znaczy się kto znajdzie za jeszcze mniej Smile))

Janusz
Guest

Wed Jun 28, 2017 12:44 pm   



Quote:
dobra, jest tego trochę, kto da więcej?
Znaczy się kto znajdzie za jeszcze mniej Smile))
LA100-p, na alle używka 50zł do tego przetwornica 2*15V z np 5 czy 9V

zależnie od baterii, obudowa, opornik pomiarowy i masz gotowe,
w 100zł się zmieścisz, mierzy do 100A w porywach 150, od DC do 200khz,
jedyna wada że trzeba przewód przekładać.
Dokładność 0,45% liniowość 0,15%.


--
Pozdr
Janusz

Pszemol
Guest

Wed Jun 28, 2017 4:21 pm   



Janusz <janusz_kk_at_o2.pl> wrote:
Quote:
dobra, jest tego trochę, kto da więcej?
Znaczy się kto znajdzie za jeszcze mniej Smile))
LA100-p, na alle używka 50zł do tego przetwornica 2*15V z np 5 czy 9V
zależnie od baterii, obudowa, opornik pomiarowy i masz gotowe,
w 100zł się zmieścisz, mierzy do 100A w porywach 150, od DC do 200khz,
jedyna wada że trzeba przewód przekładać.
Dokładność 0,45% liniowość 0,15%.



Dyskwalifikująca jest ta "jedyna" wada.

Chodzi o cęgową sondę, jeśli się po przykładach nie skapnąłeś.

W diagnostyce samochodowej chcesz sprawdzić np czy cewka WN do świec nie ma
zwarć, podłączasz się cęgami w obwód 12V i patrzysz czy prąd narasta
liniowo czy skokowo. Sprawdzasz też czy sterownik cewki w ECU nie jest
uwalony porównując maksymalną wartość prądu do której prąd narasta tuż
przed zadziałaniem "przerywacza".

Podobnie obserwujesz prąd w obwodzie wtryskiwaczy paliwa i diagnozujesz na
tej podstawie problemy z wtryskiwaczem lub sterownikiem wtrysku.

Albo sprawdzasz czy auto nie pobiera za dużego prądu po wyłączeniu
kluczyków ze stacyjki: zapinasz cęgi na dodatni przewód akumulatora i
podpinasz multimetr.

Możesz nią również diagnozować pompę paliwa obserwując prąd jaki pobiera i
jej obroty na minutę na oscyloskopie.

Sorki, ale konieczność przecięcia kabla i wstawienie opornika pomiarowego
to dyskwalifikująca wada Smile nawet gdyby rozwiązanie było nie za 50zł a za
darmo rozdawali.

Janusz
Guest

Wed Jun 28, 2017 9:00 pm   



Quote:
Sorki, ale konieczność przecięcia kabla i wstawienie opornika pomiarowego
ALe kabel możesz przewlec bez przecinania, opornik to na wyjściu

lm-a jest raz go dobierasz a potem mierzysz na nim napięcie.


--
Pozdr
Janusz

Pszemol
Guest

Wed Jun 28, 2017 11:08 pm   



Janusz <janusz_kk_at_o2.pl> wrote:
Quote:

Sorki, ale konieczność przecięcia kabla i wstawienie opornika pomiarowego
ALe kabel możesz przewlec bez przecinania,

Jak? Skoro z jednej strony jest podłączony do wiązki innych kabli w aucie i
znika gdzieś daleko za silnikiem a z drugiej strony jest wtyczka wchodząca
do gniazda cewki zapłonowej przy świecy?

Czy to plastikowe, kwadratowe opakowanie LEMa się otwiera jakoś?

Quote:
opornik to na wyjściu
lm-a jest raz go dobierasz a potem mierzysz na nim napięcie.



Ach, to z opornikiem takim nie byłoby problemu. Natomiast to przewlekanie
przewodu w którym dokonujesz pomiarów to raczej klapa... Mnie interesuje
pomiar prądu bez ingerencji w mierzony obwód - stąd konieczność sondy
cęgowej.

Janusz
Guest

Thu Jun 29, 2017 6:39 am   



W dniu 2017-06-28 o 23:08, Pszemol pisze:
Quote:
Janusz <janusz_kk_at_o2.pl> wrote:

Sorki, ale konieczność przecięcia kabla i wstawienie opornika pomiarowego
ALe kabel możesz przewlec bez przecinania,

Jak? Skoro z jednej strony jest podłączony do wiązki innych kabli w aucie i
znika gdzieś daleko za silnikiem a z drugiej strony jest wtyczka wchodząca
do gniazda cewki zapłonowej przy świecy?

Czy to plastikowe, kwadratowe opakowanie LEMa się otwiera jakoś?
Niestety nie.


Quote:

opornik to na wyjściu
lm-a jest raz go dobierasz a potem mierzysz na nim napięcie.



Ach, to z opornikiem takim nie byłoby problemu. Natomiast to przewlekanie
przewodu w którym dokonujesz pomiarów to raczej klapa... Mnie interesuje
pomiar prądu bez ingerencji w mierzony obwód - stąd konieczność sondy
cęgowej.
Domyślałem się że o otwieranej myślisz, to co Ci proponuję to zastępstwo,

z dobrymi parametrami ale niestety nieotwieralne cęgi.

--
Pozdr
Janusz

Janusz
Guest

Thu Jun 29, 2017 12:41 pm   



W dniu 2017-06-29 o 14:30, Pszemol pisze:

Quote:
Dzięki - dobrze wiedzieć że jest - może kiedyś do czegoś innego się przyda
i się przypomni że się widziało coś takiego taniego :-)

To tak na przyszłość żebyś wiedział trzeba tego lm-a zasilić

symetrycznie +-12 do 15V i obciążyć wyjście opornikiem, mierzy się
spadek nap na tym oporniku.

--
Pozdr
Janusz

Pszemol
Guest

Thu Jun 29, 2017 2:30 pm   



Janusz <janusz_kk_at_o2.pl> wrote:
Quote:
W dniu 2017-06-28 o 23:08, Pszemol pisze:
Janusz <janusz_kk_at_o2.pl> wrote:

Sorki, ale konieczność przecięcia kabla i wstawienie opornika pomiarowego
ALe kabel możesz przewlec bez przecinania,

Jak? Skoro z jednej strony jest podłączony do wiązki innych kabli w aucie i
znika gdzieś daleko za silnikiem a z drugiej strony jest wtyczka wchodząca
do gniazda cewki zapłonowej przy świecy?

Czy to plastikowe, kwadratowe opakowanie LEMa się otwiera jakoś?
Niestety nie.


opornik to na wyjściu
lm-a jest raz go dobierasz a potem mierzysz na nim napięcie.



Ach, to z opornikiem takim nie byłoby problemu. Natomiast to przewlekanie
przewodu w którym dokonujesz pomiarów to raczej klapa... Mnie interesuje
pomiar prądu bez ingerencji w mierzony obwód - stąd konieczność sondy
cęgowej.
Domyślałem się że o otwieranej myślisz, to co Ci proponuję to zastępstwo,
z dobrymi parametrami ale niestety nieotwieralne cęgi.


Dzięki - dobrze wiedzieć że jest - może kiedyś do czegoś innego się przyda
i się przypomni że się widziało coś takiego taniego Smile

Paweł Pawłowicz
Guest

Thu Jun 29, 2017 3:01 pm   



W dniu 29.06.2017 o 08:39, Janusz pisze:
Quote:
W dniu 2017-06-28 o 23:08, Pszemol pisze:
Janusz <janusz_kk_at_o2.pl> wrote:

Sorki, ale konieczność przecięcia kabla i wstawienie opornika
pomiarowego
ALe kabel możesz przewlec bez przecinania,

Jak? Skoro z jednej strony jest podłączony do wiązki innych kabli w
aucie i
znika gdzieś daleko za silnikiem a z drugiej strony jest wtyczka
wchodząca
do gniazda cewki zapłonowej przy świecy?

Czy to plastikowe, kwadratowe opakowanie LEMa się otwiera jakoś?
Niestety nie.


opornik to na wyjściu
lm-a jest raz go dobierasz a potem mierzysz na nim napięcie.



Ach, to z opornikiem takim nie byłoby problemu. Natomiast to przewlekanie
przewodu w którym dokonujesz pomiarów to raczej klapa... Mnie interesuje
pomiar prądu bez ingerencji w mierzony obwód - stąd konieczność sondy
cęgowej.
Domyślałem się że o otwieranej myślisz, to co Ci proponuję to zastępstwo,
z dobrymi parametrami ale niestety nieotwieralne cęgi.

W którymś z polskich Elektorów był opis samoróbnej sondy o całkiem
niezłych parametrach. Niestety, bez otwieranego rdzenia.

P.P.

Paweł Pawłowicz
Guest

Thu Jun 29, 2017 3:04 pm   



W dniu 29.06.2017 o 17:01, Paweł Pawłowicz pisze:
Quote:
W dniu 29.06.2017 o 08:39, Janusz pisze:
W dniu 2017-06-28 o 23:08, Pszemol pisze:
Janusz <janusz_kk_at_o2.pl> wrote:

Sorki, ale konieczność przecięcia kabla i wstawienie opornika
pomiarowego
ALe kabel możesz przewlec bez przecinania,

Jak? Skoro z jednej strony jest podłączony do wiązki innych kabli w
aucie i
znika gdzieś daleko za silnikiem a z drugiej strony jest wtyczka
wchodząca
do gniazda cewki zapłonowej przy świecy?

Czy to plastikowe, kwadratowe opakowanie LEMa się otwiera jakoś?
Niestety nie.


opornik to na wyjściu
lm-a jest raz go dobierasz a potem mierzysz na nim napięcie.



Ach, to z opornikiem takim nie byłoby problemu. Natomiast to
przewlekanie
przewodu w którym dokonujesz pomiarów to raczej klapa... Mnie interesuje
pomiar prądu bez ingerencji w mierzony obwód - stąd konieczność sondy
cęgowej.
Domyślałem się że o otwieranej myślisz, to co Ci proponuję to zastępstwo,
z dobrymi parametrami ale niestety nieotwieralne cęgi.

W którymś z polskich Elektorów był opis samoróbnej sondy o całkiem
niezłych parametrach. Niestety, bez otwieranego rdzenia.

P.P.

Grudniowy numer z 1994 roku.

P.P.

Janusz
Guest

Thu Jun 29, 2017 3:40 pm   



W dniu 2017-06-29 o 17:04, Paweł Pawłowicz pisze:
Quote:
W dniu 29.06.2017 o 17:01, Paweł Pawłowicz pisze:
W dniu 29.06.2017 o 08:39, Janusz pisze:
W dniu 2017-06-28 o 23:08, Pszemol pisze:
Janusz <janusz_kk_at_o2.pl> wrote:

Sorki, ale konieczność przecięcia kabla i wstawienie opornika
pomiarowego
ALe kabel możesz przewlec bez przecinania,

Jak? Skoro z jednej strony jest podłączony do wiązki innych kabli w
aucie i
znika gdzieś daleko za silnikiem a z drugiej strony jest wtyczka
wchodząca
do gniazda cewki zapłonowej przy świecy?

Czy to plastikowe, kwadratowe opakowanie LEMa się otwiera jakoś?
Niestety nie.


opornik to na wyjściu
lm-a jest raz go dobierasz a potem mierzysz na nim napięcie.



Ach, to z opornikiem takim nie byłoby problemu. Natomiast to
przewlekanie
przewodu w którym dokonujesz pomiarów to raczej klapa... Mnie
interesuje
pomiar prądu bez ingerencji w mierzony obwód - stąd konieczność sondy
cęgowej.
Domyślałem się że o otwieranej myślisz, to co Ci proponuję to
zastępstwo,
z dobrymi parametrami ale niestety nieotwieralne cęgi.

W którymś z polskich Elektorów był opis samoróbnej sondy o całkiem
niezłych parametrach. Niestety, bez otwieranego rdzenia.

P.P.

Grudniowy numer z 1994 roku.
A znajdziesz pdf-a żeby z ciekawości zobaczyć jak to zrobili?




--
Pozdr
Janusz

Pszemol
Guest

Thu Jun 29, 2017 4:06 pm   



Janusz <janusz_kk_at_o2.pl> wrote:
Quote:
W dniu 2017-06-29 o 14:30, Pszemol pisze:

Dzięki - dobrze wiedzieć że jest - może kiedyś do czegoś innego się przyda
i się przypomni że się widziało coś takiego taniego :-)

To tak na przyszłość żebyś wiedział trzeba tego lm-a zasilić
symetrycznie +-12 do 15V i obciążyć wyjście opornikiem, mierzy się
spadek nap na tym oporniku.


Dzięki bardzo. Jak coś będę z nim rzeczywiście robił to wtedy się ściągnie
wszystkie datasheety, app noty i wszystko co się normalnie używa przy
projektowaniu :-)

Na razie potrzebuje tanio cęgowego gotowca - chyba się skusze na te
chinskie CP-xx, o których pisałem obok. Tylko nie wiem jeszcze które
wybiorę - chyba ten najtańszy do zabawy przy samochodzie.

Pszemol
Guest

Thu Jun 29, 2017 6:03 pm   



Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com> wrote:
Quote:
Szukam niedrogiej sondy prądowej do oscyloskopu.

[...]

Zdaje się, że warto czasem chomikować wyrzucane przez kogoś staroci...

Dawno temu robili u nas w firmie porządki i wyrzucali razem z wielką górą
innego starego sprzętu ogromny przestarzały oscyloskop Tektronixa. Buda
była wielka, MegaHertze małe jak na aktualne warunki i posiadany inny
sprzęt w firmie więc nikomu nie chciało się zająć jego odsprzedażą: poszedł
na złom.

Ja też nie miałem miejsca w domu na składowanie tego monstrum, więc
uratowałem przed złomowaniem tylko jego torbę z kablami, sondami itp...

I postanowiłem tam dziś zaglądnąć - co znalazłem?

Ano sondę prądową Tektronixa TCP202!

Pasmo DC do 50MHz, zakres pomiarowy do 15A. Idealnie Smile)

Jedyny problem jest taki, że sonda ta była zasilana wprost z oscyla: obok
BNC ma ona 7 szpilek pozłacanych, 3 po jednej stronie, 4 po drugiej. Z
manuala wynika, że ten standard to "TEKPROBE Interface"...

Wygooglałem, że istnieje zasilacz specjalny (Tektronix 1103) aby podłącyć
takie sondy do nie-tek oscylu, ale cena zasilacza jest oczywiście
zaporowa... Ktoś się może orientuje czy da się ją zasilić "domowym
sposobem" na tych pinach skoro tego Tektronixa już dawno nie ma?

Goto page 1, 2  Next

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Niedroga sonda prądowa do oscyloskopu

NOWY TEMAT

RTV map News map