RTV forum PL | NewsGroups PL

Koniec pamięci w kasie fiskalnej

NOWY TEMAT

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Koniec pamięci w kasie fiskalnej

--=olo=--
Guest

Mon Aug 15, 2005 6:34 pm   



Witam
Jak pewnie niektórzy z was się orientują kasy fiskalne mają ograniczoną
pojemność pamięci. Konkretny egzemplarz to EURO-2000 (robiony przez
SHARP'a - ale to do sprawdzenia), ma on wpisów na 1800. Jako, że kończy się
w niej pamięć trzeba by coś z tym zrobić w miarę tanim sposobem, aby nie
wywalać kolejnych 2000 PLN lub połowy tej kwoty w jakimś autoryzowanym
serwisie (tu zresztą chcą sprzedać nową kasę wmawiając, że ta zaraz zacznie
się psuć itp., a jej brakuje tylko miejsca na raporty dzienne). Kasa jest w
100% sprawna - nigdy nie zawiodła i wymieniać ją tylko dlatego, że kończą
się wpisy to marnotrastwo, a i ze złotówkami się nie przelewa. Więc jak ktoś
ma doczynienia z tego typu tematami proszę o pomoc.

--=olo=--

Mariusz Wołek
Guest

Mon Aug 15, 2005 8:09 pm   



Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx_at_USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości
news:ddqqhu$3bj$1_at_nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
Witam
Jak pewnie niektórzy z was się orientują kasy fiskalne mają ograniczoną
pojemność pamięci. Konkretny egzemplarz to EURO-2000 (robiony przez
SHARP'a - ale to do sprawdzenia), ma on wpisów na 1800. Jako, że kończy
się
w niej pamięć trzeba by coś z tym zrobić w miarę tanim sposobem, aby nie
wywalać kolejnych 2000 PLN lub połowy tej kwoty w jakimś autoryzowanym
serwisie (tu zresztą chcą sprzedać nową kasę wmawiając, że ta zaraz
zacznie
się psuć itp., a jej brakuje tylko miejsca na raporty dzienne). Kasa jest
w
100% sprawna - nigdy nie zawiodła i wymieniać ją tylko dlatego, że kończą
się wpisy to marnotrastwo, a i ze złotówkami się nie przelewa. Więc jak
ktoś
ma doczynienia z tego typu tematami proszę o pomoc.

Wymienia się moduł fiskalny - jest to układ chyba na EPROM-ach zalany żywicą
aby uniemozliwić manipulacje, z którego zazwyczaj wychodzi płaska taśma do
połączenia z płytą kasy. Moduł czesto jest na stałe połączny z obudową i ma
unikalny numer seryjny. Niestety NIE MA mozliwości zastąpienia oryginalnego
tanim "zamiennikiem" ze wzgledu na przepisy prawa - krótko mówiąc musi to
być oryginalny, którego konstrukcja uniemozliwia manipulacje, zatwierdzony
przez MinFin i MUSI to zrobić uprawniony serwisant (hehe kiedys takie
uprawnienia zdobylem nie widząc na oczy obowiazkowego szkolenia) a ten fakt
wraz z numerami starego i nowego modułu musi byc przez serwisanta odnotowany
w ksiazce kasy i zgloszony w urzedzie skarbowym.
Z tego co pamietam to procedura wymiany obejmuje również zrobienie "zrzutu"
na tasmę zawartości starej pamieci fiskalnej w obecnosci urzednika z US.
Moduł fiskalny ma budowe uniemozliwiającą kasowanie wpisów - może być użyty
tylko raz. Kasa po założeniu nowego modułu musi zostać zaplombowana przez
uprawnionego serwisanta i ponownie "zafiskalizowana" tak wiec jesli ma to
byc nadal urzadzenie fiskalne to nie widze mozliwosci obejscia - ale sam
modul jest tanszy niz cala kasa

Być może przekręciłem jakis szczegól ale kasami fiskalnymi przestalem sie
zajmowac jakies 6 lat temu - jednak tu sie niewiele zmieniło
tak wiec pozostaje tylko serwis.

MaW

Krzysiek.
Guest

Mon Aug 15, 2005 8:24 pm   



Quote:
Być może przekręciłem jakis szczegól ale kasami fiskalnymi przestalem
sie zajmowac jakies 6 lat temu - jednak tu sie niewiele zmieniło
tak wiec pozostaje tylko serwis.

MaW

moze ale nie sadze, przebitka jest zlodziejska na tym, scalaki za kilka
zlotych zalane zywica beda za XXXzl... przykre ale prawdziwe.

Robgold
Guest

Mon Aug 15, 2005 9:29 pm   



Użytkownik "Krzysiek." <@dla.zaufanych.zapytaj> napisał w wiadomości
news:430107f5$1_at_news.home.net.pl...
Quote:

Być może przekręciłem jakis szczegól ale kasami fiskalnymi przestalem
sie zajmowac jakies 6 lat temu - jednak tu sie niewiele zmieniło
tak wiec pozostaje tylko serwis.

MaW

moze ale nie sadze, przebitka jest zlodziejska na tym, scalaki za kilka
zlotych zalane zywica beda za XXXzl... przykre ale prawdziwe.


Bo na tym jest wlasnie caly biznes ... tak samo jak an tzw oplacie
serwisowej ...placi sie 200zl (tak bylo kiedys) za to ze serwisant
przyjedzie do uszkodzonej kasy w ciagu 24h a nie przepisowych 7 dni ..... 7
dni przerwy w handlu moze sporo kosztowac .......z czegos musza zyc kasy
coraz bardzije sa niezawodne , elektronika tez ....

Reksio
Guest

Tue Aug 16, 2005 9:39 am   



Quote:
Wymienia się moduł fiskalny - jest to układ chyba na EPROM-ach zalany
żywicą
aby uniemozliwić manipulacje, z którego zazwyczaj wychodzi płaska taśma do
połączenia z płytą kasy. Moduł czesto jest na stałe połączny z obudową i
ma

.....ciach....

Potwierdzam. Koszt wymiany modulu fiskalnego np.dla drukarki fiskalnej
Posnet Thermal to bylo cos okolo 1200 - 1500 pln, co przy cenie drukarki
około 3000 pln jest jeszcze oplacalne, z jednym wyjatkiem: od zakupu
kasy/drukarki fiskalnej sa znaczne odliczenia podatkowe - i to trzeba
przemyslec.
Kolejna sprawa - nie mozna dokonywac wymiany modulu fiskalnego w kasie "ze
stara homologacja" - tzn. z grubsza - wyprodukowane prze rokiem 2000. One sa
najczesciej bez akumulatorowego zasilania awaryjnego (to tak tylko
orientacyjnie). Ponadto 1800 wpisów jest na niecałe 5 lat do prawie 7 (
zalezy czy pracuje 5 czy 7 dni w tygodniu) a wymiana np. modulu drukarki
moze zezrec cala oszczednosc.......

Pozdrrr... Reksio

g e y b
Guest

Tue Aug 16, 2005 8:33 pm   



Cóż, jak kończy się pamięć w module fiskalnym, szykuj kasę dla serwisu.
Trzeba będzie zrobić tzw. odczyt, czyli jak ktoś już pisał zrzut pamięci
przy urzędasie, a potem albo kupić nowy moduł fiskalny albo nową
drukarkę/kasę. Porównaj cenę, parametry i stopień zużycia starego/nowego
urządzenia, przekalkuluj i podejmij decyzję. Sam nic nie wykombinujesz...

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Koniec pamięci w kasie fiskalnej

NOWY TEMAT

RTV map News map