RTV forum PL | NewsGroups PL

jak w silniku wykrywany jest zapłon?

NOWY TEMAT

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - jak w silniku wykrywany jest zapłon?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Robert Wańkowski
Guest

Fri Aug 18, 2017 1:36 pm   



W dniu 2017-08-18 o 14:44, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:on6lad$fih$1$PiotrGalka_at_news.chmurka.net...
W dniu 2017-08-18 o 13:18, Marek pisze:
On Thu, 17 Aug 2017 15:38:39 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
4kogutek44_at_gmail.com> wrote:
W maluchu tloki chodzily tak ze zawsze obydwa byly albo na gorze
albo na dole.
No chyba sobie jaja robisz, taki układ by wprowadzał duże wibracje...

Uważasz, że lepiej by było:
- suw pracy w jednym
- suw pracy w drugim
- dwa suwy jałowe

Taki silnik to dopiero by "równo" pracował :)

Glowy nie dam, czy tak nie pracuja niektore motocykle.
Te co maja uklad V.

I Ursus C330.

Robert

Piotr Gałka
Guest

Fri Aug 18, 2017 1:44 pm   



W dniu 2017-08-18 o 14:25, Robert Wańkowski pisze:
Quote:
W dniu 2017-08-18 o 14:11, Piotr Gałka pisze:
W dniu 2017-08-18 o 13:30, Robert Wańkowski pisze:

No chyba sobie jaja robisz, taki układ by wprowadzał duże wibracje...

A w 4 cylindrowym nie widzisz tego samego "problemu"? :-)

Wyjaśnij, proszę, co masz na myśli, bo ja nie widzę.

W 2 i 4 cylindrowym to przeciwwagi na wale mają łagodzić skutki
posuwisto-zwrotnej pracy tłoków.


W przypadku 2 tłoków poruszających się razem oczywista jest konieczność
przeciwwagi.
W przypadku 4 wydaje mi się, że dwa skrajne kompensują dwa środkowe.
Nie kojarzę aby na wale dla 4 cylindrów były przeciwwagi, ale nigdy w
realu nie widziałem takiego wała i nie jestem mechanikiem tylko
elektronikiem.

W każdym razie wątpliwość oczywista dla 2 wydała mi się nie mieć
zastosowania do 4 i dlatego zdziwienie, że uważasz że powinno się
widzieć ten sam problem, bo ja nie widzę.
P.G.

Guest

Fri Aug 18, 2017 1:45 pm   



W dniu piątek, 18 sierpnia 2017 13:18:35 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
Quote:
On Thu, 17 Aug 2017 15:38:39 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
4kogutek44_at_gmail.com> wrote:
W maluchu tloki chodzily tak ze zawsze obydwa byly albo na gorze
albo na dole.

No chyba sobie jaja robisz, taki układ by wprowadzał duże wibracje...



https://www.google.com/search?q=wa%C5%82+korbowy+126p&num=20&rlz=1C1GGRV_enPL752PL752&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjy5f3B2uDVAhXLXBQKHZOsARUQ_AUICigB&biw=1366&bih=626

:)

Robert Wańkowski
Guest

Fri Aug 18, 2017 2:17 pm   



W dniu 2017-08-18 o 15:44, Piotr Gałka pisze:
Quote:
Nie kojarzę aby na wale dla 4 cylindrów były przeciwwagi, ale nigdy w
Są, dlatego widzę w nich takie samo zastosowanie.
realu nie widziałem takiego wała i nie jestem mechanikiem tylko
elektronikiem.
A ja stolarzem Smile


Robert

Piotr Gałka
Guest

Fri Aug 18, 2017 2:19 pm   



W dniu 2017-08-18 o 14:48, Janusz pisze:

Quote:
Iskra to takie bydle, że zawsze sobie znajdzie drogę do skoczenia.
Kiedyś (jak robiłem zapłon tyrystorowy do samochodu taty) to chciałem
zobaczyć jak długą iskrę uda się osiągnąć. Zapłon wysterowałem jakieś
10Hz. W jednej ręce trzymałem przewód WN z cewki a w drugiej przewód od
masy cewki i oddalałem. Chyba gdzieś koło 4cm zamiast przestać skakać to
iskra znalazła sobie drogę przez moje ręce :(

No to Cię nieźle trzepnęło Smile a Ty pewnie robiłeś ten z magazynowaniem
energii w cewce i rozładowaniem kondesatora tyrystorem prze cewkę. Zgadłem?

Nie spodziewałem się tego. Myślałem, że przy zbyt dużej odległości po
prostu przestanie skakać. Chyba około sekundy, może dwóch upłynęło zanim
do mnie dotarło co się dzieje i że najlepiej zrobię, jak zbliżę druty z
powrotem do siebie, a potem położę na stole tak, aby żaden się nie zsunął.
Po lepszym odizolowaniu się od drutów i powtórzeniu eksperymentu iskra
znalazła sobie drogę po obudowie cewki WN.

Dokładnie tak. Cewkę nawinąłem na jakimś rdzeniu zwijanym (tak na oko z
trafa jakieś 40W). Całość wyszła duża. Tata zrobił spawaną obudowę z
blachy 2mm o wymiarach około 10x10x30cm (dawniej pod maską było trochę
miejsca - według mnie to był włoski Fiat 132, ale obrazki jakie znajduje
Google mi się nie zgadzają - tył był inny).

Wszelkie problemy z rozruchem jak ręką odjął. Planowałem dorabianie
układu, że w czasie jak kręci rozrusznik to nie idzie jedna iskra tylko
cała wiącha, ale okazało się nie potrzebne.
W drodze sygnału z przerywacza nieopatrznie użyłem okrągłego
kondensatora styrofleksowego i od wstrząsów któraś jego nóżka straciła
kontakt z okładką, a tata nie pamiętał, że na obudowie jest wszystko tak
przygotowane, że przełożenie 4 drutów z jednej kostki do drugiej (jeden
do jeden aby było łatwiej) przywraca układ klasyczny. W domu nie
mieliśmy telefonu (podanie czekało 19,5 roku zanim przydzielili) więc
trochę zeszło zanim tata mnie sprowadził.
Po wymianie kondensatora już nigdy nic nie nawaliło.

W tym samochodzie kilka moich konstrukcji było na stałe zamontowane.
P.G.

Jarosław Sokołowski
Guest

Fri Aug 18, 2017 2:41 pm   



Pan Pszemol napisał:

Quote:
Świece tańsze do wymiany niż kable, ale czy to możliwe aby ceramika
świecy powodowała taką naskórkowość i wyładowania koronowe czy to
jednak trzeba wydać sporo więcej kasy na nowe kable WN?

Uszkodzenie kabli dobrze widać po ciemku -- na ich powierzchni można
zobaczyć pełzające fioletowe wyładowania. A świece kiedyś zalecano
wymieniać co dziesięć tysięcy kilometrów. Teraz robią lepsze, wytrzymują
dwadzieścia razy tyle, ale uszkodzenie ceramiki nie powinno dziwić.

--
Jarek

Adam Wysocki
Guest

Fri Aug 18, 2017 2:44 pm   



w systemie siła 'POPIS/EU <NOSPAMtestowanije_at_go2.pl> wrote:

Quote:
ogólnie to te gaźniki to jakaś magia, o ile wtrysk to wiadomo, to jak to

Wpiszesz sobie "how carburetor works" sam?

--
[ Email: a_at_b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web: http://www.chmurka.net/ ]

J.F.
Guest

Fri Aug 18, 2017 2:45 pm   



Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:on6tj8$4h7$1_at_dont-email.me...
Quote:
Wczoraj, w drodze na wycieczkę nurkową, zapaliła się w mym Passacie
lampka
check engine! Hurra. Kod błędu? P0301, czyli misfire (brak zapłonu)
cylinder 1.

Wykręcona świeca ma na powierzchni izolatora ceramicznego znowu
wypaloną
ścieżkę po której wysokie napięcie ucieka do masy "na skróty" zamiast
przeskakiwać między elektrodami wewnątrz cylindra.

Z tym, że już ją kiedyś umyłem i tą usmoloną ścieżkę na skróty
wyczyściłem
i jakiś czas było dobrze... W związku z tym mam pytanie: czy to
problem ze
świecą czy fajka?

Mozliwe ze juz z fajka.
Ja troche poiskrzylo, to moglo zweglic plastik.


J.

Marek
Guest

Fri Aug 18, 2017 3:21 pm   



On Fri, 18 Aug 2017 14:07:48 +0200, Piotr
Gałka<piotr.galka_at_cutthismicromade.pl> wrote:
Quote:
- suw pracy w drugim
- dwa suwy jałowe
Taki silnik to dopiero by "równo" pracował Smile

Moment, Zenek mural mną myśli położenie równo = suwy pracy czy
praca-wydech?
Wydziałem sowieckie konstrukcje praca - wydech i nie trzeslo i
argumentacja była właśnie, że zdjelano na przemian.

--
Marek

J.F.
Guest

Fri Aug 18, 2017 3:39 pm   



Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:on6ns9$3c9$1_at_node2.news.atman.pl...
Użytkownik "Marek" <fake_at_fakeemail.com> napisał w wiadomości
Quote:
On Thu, 17 Aug 2017 15:38:39 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
4kogutek44_at_gmail.com> wrote:
W maluchu tloki chodzily tak ze zawsze obydwa byly albo na gorze
albo na dole.

No chyba sobie jaja robisz, taki układ by wprowadzał duże
wibracje...

Jeszcze jedno - do eliminacji wibracji, są przeciwciężary na wale,
mają one za zadanie możliwie dokładnie zrównoważyć rozkład sił
wynikły z ruchów i pracy tłoka.
Teraz pomyśl - jak by tłoki w malaczu nie chodziły współbieżnie, to
jak miały by chodzić? Jak wtedy rozkładały by się siły? I jak byś
chciał rozłożyć równo zapłony na oba cylindry? Nie ma wyboru - to
jedyny sposób, w jaki to może sensownie chodzić, tylko palić będą
oczywiście na przemian.

Wstaw "trabant" zamiast "maluch", moze byc tez syrena 103, i bedziesz
mial odpowiedz.
Tez dziala.

Przeciwwagi troche rownowaza tych tlokow i korbowodow, sily od obu
polowek sie rownowaza ... ale momenty nie.
Jedna polowka silnika chce w dol, a druga w gore - i powstaja wibracje
skretne.

W maluchu skretnych nie ma, sa proste :-)

J.

Pszemol
Guest

Fri Aug 18, 2017 4:28 pm   



HF5BS <hf5bs_at_t.pl> wrote:
Quote:

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol_at_PolBox.com> napisał w wiadomości
news:on228k$bo1$1_at_dont-email.me...
Zenek Kapelinder <4kogutek44_at_gmail.com> wrote:
Jak zdiagnozowac? Najpierw cisnienie sprezania bym zmierzyl i porownal z
tym co fabryka mowi ze moze jeszcze byc.


Sądzisz, że na zimnym silniku luzy większe i sprężanie słabe? Ale to nie

Niby tak.

diesel, to benzyna, w benzynowych to chyba nie aż tak krytyczne?

Ale też normę powinno trzymać i nie różnić się zbyt wiele między sobą.

Swoją drogą autko ma dopiero 150 tyś oryginalnych mil na liczniku... już
byłyby problemy z ciśnieniem??

Nic prostszego, jak sprawdzić, przy okazji przyjrzeć się świecom?
150kmil to nie tak mało. To będzie ze ćwierć bańki kilkometrów.


Miernik znów się nie doczekał wyjęcia z fabrycznego opakowania :-)

Wczoraj, w drodze na wycieczkę nurkową, zapaliła się w mym Passacie lampka
check engine! Hurra. Kod błędu? P0301, czyli misfire (brak zapłonu)
cylinder 1.

Wykręcona świeca ma na powierzchni izolatora ceramicznego znowu wypaloną
ścieżkę po której wysokie napięcie ucieka do masy "na skróty" zamiast
przeskakiwać między elektrodami wewnątrz cylindra.

Z tym, że już ją kiedyś umyłem i tą usmoloną ścieżkę na skróty wyczyściłem
i jakiś czas było dobrze... W związku z tym mam pytanie: czy to problem ze
świecą czy fajka?

Tymczasowo zamieniłem świece: tą z cylindra 2 dałem do cylindra 1, tą z 1
znów umyłem i dałem do cylindra 2.
Kod OBDII skasowałem i auto pali równo...
Świece tańsze do wymiany niż kable, ale czy to możliwe aby ceramika świecy
powodowała taką naskórkowość i wyładowania koronowe czy to jednak trzeba
wydać sporo więcej kasy na nowe kable WN?

wół, wół roboczy, wó
Guest

Fri Aug 18, 2017 4:33 pm   



Quote:
Wpiszesz sobie "how carburetor works" sam?

no mam pewne obawy, czy mi się nie oberwie...

Robert Wańkowski
Guest

Fri Aug 18, 2017 4:47 pm   



W dniu 2017-08-18 o 16:47, Zenek Kapelinder pisze:
Quote:
Mam prawie szesc dych na garbie.
To mnie zaskoczyłeś! Smile


Robert

Zenek Kapelinder
Guest

Fri Aug 18, 2017 4:47 pm   



Pierdolisz jak potluczony albo jestes idiota. Mam prawie szesc dych na garbie. Moj ojciec mial wojennego opla kadeta, kolor czarny. Jego nie pamietam, jest na zdjeciach. Potem byla warszawa garbus biala, moskwicz 403 niebieski przed remontem blacharki zielony po remoncie. Dalej byly dwie warszawy 224 i 223. Obydwie kremowe. Potem czerwona Lada. Mial jedzcze nyse towos, ale to firmowy samochod byl. A Ty nie pamietasz jaki samochod mial Twoj stary.

Pszemol
Guest

Fri Aug 18, 2017 5:24 pm   



Adam Wysocki <gof_at_somewhere.invalid> wrote:
Quote:
Pszemol <Pszemol_at_polbox.com> wrote:

No chyba że nie odpalają w tym samym czasie bo jeden jest w suwie sprężania
a drugi w suwie wydechu Smile Chyba sam się przekonałem że błądzę Smile)))

Dokładnie tak jest. Do tego dużo łatwiej zjonizować spaliny niż mieszankę
paliwowo-powietrzną, więc większość energii idzie na cylinder, który ma
sprężoną mieszankę.


Czyli świeca otoczona gorącymi spalinami stanowi mniejszy opór i świeca ta
jest "zwarta" dając wyładowanie całej energii z cewki do świecy-siostry,
akurat otoczonej chłodniejszą mieszanką paliwa z powietrzem... sprytne! Smile

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - jak w silniku wykrywany jest zapłon?

NOWY TEMAT

RTV map News map