RTV forum PL | NewsGroups PL

elektryka - przebicie

NOWY TEMAT

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - elektryka - przebicie

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 450, 451, 452, 453  Next

Artur Miller
Guest

Sat Sep 10, 2016 7:36 pm   



W dniu 2016-09-10 o 20:38, kriters pisze:
Quote:
On 2016-09-10 20:34, Artur Miller wrote:
W dniu 2016-09-10 o 19:50, kriters pisze:

Ktoś miał może do czyniania z tymi układami? Sądziłem, że te z allegro
to może będą
jakieś oryginalne sample ale tego chyba jednak nie da się już dostać.
Jest jakaś szansa, że
to oryginał?



sprawdź datę produkcji. Od Chińczyka kupiłem niedawno 15-letnie
układy, niezgodne z RoHS. na szczęście do eksperymentów, a nie
produkcji, więc tragedii nie ma...

03480216

tyle na nim jest



a w datasheecie powinno byc wyjasnione co to znaczy...

a.

kriters
Guest

Sat Sep 10, 2016 8:03 pm   



On 2016-09-10 21:36, Artur Miller wrote:
Quote:


sprawdź datę produkcji. Od Chińczyka kupiłem niedawno 15-letnie
układy, niezgodne z RoHS. na szczęście do eksperymentów, a nie
produkcji, więc tragedii nie ma...

03480216

tyle na nim jest



a w datasheecie powinno byc wyjasnione co to znaczy...
Pewnie powinno (zwykle jest) ale przekopałem całość i nie widzę. Przekopałem

także lekko google i stronę lineara. Nie widzę.

http://cds.linear.com/docs/en/datasheet/108345fh.pdf

Artur Miller
Guest

Sat Sep 10, 2016 8:38 pm   



W dniu 2016-09-10 o 22:03, kriters pisze:
Quote:
On 2016-09-10 21:36, Artur Miller wrote:


sprawdź datę produkcji. Od Chińczyka kupiłem niedawno 15-letnie
układy, niezgodne z RoHS. na szczęście do eksperymentów, a nie
produkcji, więc tragedii nie ma...

03480216

tyle na nim jest



a w datasheecie powinno byc wyjasnione co to znaczy...
Pewnie powinno (zwykle jest) ale przekopałem całość i nie widzę.
Przekopałem
także lekko google i stronę lineara. Nie widzę.

http://cds.linear.com/docs/en/datasheet/108345fh.pdf

Linear chyb strasznie ukrywa wyjaśnienie tego co piszą na obudowach :)

ale z tego http://www.linear.com/docs/3742 wnioskuję, że albo 0216 albo
0348 to kod daty, więc produkcja to albo 2002 albo 2003 rok. "obsolete"
dla TO3-P pojawiło się troszkę ponad rok temu (Revision History z
http://www.linear.com/docs/2603)

więc kupiłeś leżaki magazynowe, zupełnie jak ja :)

a.

kriters
Guest

Sat Sep 10, 2016 8:54 pm   



On 2016-09-10 22:38, Artur Miller wrote:
Quote:
http://cds.linear.com/docs/en/datasheet/108345fh.pdf

Linear chyb strasznie ukrywa wyjaśnienie tego co piszą na obudowach :)

ale z tego http://www.linear.com/docs/3742 wnioskuję, że albo 0216
albo 0348 to kod daty, więc produkcja to albo 2002 albo 2003 rok.
"obsolete" dla TO3-P pojawiło się troszkę ponad rok temu (Revision
History z http://www.linear.com/docs/2603)

więc kupiłeś leżaki magazynowe, zupełnie jak ja Smile
A tu na przykład


http://forum.easyelectronics.ru/viewtopic.php?f=19&t=17942&start=25

twierdzą, ze kupienie teraz oryginału jest nierealne a ebay jest
zasypany podróbkami. Poza tym te układy potrafily
kosztować kilkadziesiąt zł a na ebay w przeliczeniu poniżej 10 zł. Jeśli
wziąć jeszcze pod uwagę ten 1V zamiast 1,25...

Artur Miller
Guest

Sat Sep 10, 2016 9:12 pm   



W dniu 2016-09-10 o 22:54, kriters pisze:
Quote:

http://forum.easyelectronics.ru/viewtopic.php?f=19&t=17942&start=25

twierdzą, ze kupienie teraz oryginału jest nierealne a ebay jest
zasypany podróbkami. Poza tym te układy potrafily
kosztować kilkadziesiąt zł a na ebay w przeliczeniu poniżej 10 zł. Jeśli
wziąć jeszcze pod uwagę ten 1V zamiast 1,25...

Chińczyki mogą mieć po jakiejś produkcji. A pewność uzyskasz jedynie po
kontakcie z LT...

a.

AlexY
Guest

Sat Sep 10, 2016 9:14 pm   



kriters pisze:
Quote:
Witam. Kupiłem kilka takich układów na ebayu i kilka na allegro. Cena tu
i tu
wyjątkowo atrakcyjna. Teraz zauważyłem, że linear już nawet za bardzo nie
przyznaje się do tej wersji a ta obudowa opisana jest jako przestarzała.
Sprzedawca
z allegro zapytany czy to oryginał odpowiada że nie wie (czyli pewnie
kupił na
ebayu jak ja). Układ nawet działa (nie wybucha przy 2A) ale wg dokumentacji
między adjust a out powinno byc 1,25V a jest 1V.

W dokumentacji widzę że 1.25V ma być między adj a gnd.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

kriters
Guest

Sat Sep 10, 2016 9:55 pm   



On 2016-09-10 23:14, AlexY wrote:
Quote:
kriters pisze:
Witam. Kupiłem kilka takich układów na ebayu i kilka na allegro. Cena tu
i tu
wyjątkowo atrakcyjna. Teraz zauważyłem, że linear już nawet za bardzo
nie
przyznaje się do tej wersji a ta obudowa opisana jest jako przestarzała.
Sprzedawca
z allegro zapytany czy to oryginał odpowiada że nie wie (czyli pewnie
kupił na
ebayu jak ja). Układ nawet działa (nie wybucha przy 2A) ale wg
dokumentacji
między adjust a out powinno byc 1,25V a jest 1V.

W dokumentacji widzę że 1.25V ma być między adj a gnd.


A gdzie ta informacja ?


AlexY
Guest

Sat Sep 10, 2016 10:54 pm   



kriters pisze:
Quote:
On 2016-09-10 23:14, AlexY wrote:
kriters pisze:
[..]
między adjust a out powinno byc 1,25V a jest 1V.

W dokumentacji widzę że 1.25V ma być między adj a gnd.

A gdzie ta informacja ?

5 strona, reference voltage


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

kriters
Guest

Sat Sep 10, 2016 11:14 pm   



On 2016-09-11 00:54, AlexY wrote:
Quote:
kriters pisze:
On 2016-09-10 23:14, AlexY wrote:
kriters pisze:
[..]
między adjust a out powinno byc 1,25V a jest 1V.

W dokumentacji widzę że 1.25V ma być między adj a gnd.

A gdzie ta informacja ?

5 strona, reference voltage


To chyba mamy inną dokumentację. U mnie tam jest tabela ELECTRICAL

CHARACTERISTICS i nawet jest reference voltage ale nic nie wskazuje na
to, że
to jest od masy. Za to na 12 mam

"The LT1083 develops a 1.25V reference voltage between
the output and the adjust terminal (see Figure 1)."

Zresztą wydaje mi się, że wszystkie takie stabilizatory (LM317 i
podobne) tak
działają.

Dariusz Dorochowicz
Guest

Sun Sep 11, 2016 6:09 am   



W dniu 2016-09-11 o 00:54, AlexY pisze:
Quote:
kriters pisze:
On 2016-09-10 23:14, AlexY wrote:
kriters pisze:
[..]
między adjust a out powinno byc 1,25V a jest 1V.

W dokumentacji widzę że 1.25V ma być między adj a gnd.

A gdzie ta informacja ?

5 strona, reference voltage

To jeszcze byś musiał znaleźć nogę podłączoną do masy i jesteśmy w domu ;)

Pozdrawiam

DD

kriters
Guest

Sun Sep 11, 2016 10:01 am   



On 2016-09-10 23:12, Artur Miller wrote:
Quote:
W dniu 2016-09-10 o 22:54, kriters pisze:

http://forum.easyelectronics.ru/viewtopic.php?f=19&t=17942&start=25

twierdzą, ze kupienie teraz oryginału jest nierealne a ebay jest
zasypany podróbkami. Poza tym te układy potrafily
kosztować kilkadziesiąt zł a na ebay w przeliczeniu poniżej 10 zł. Jeśli
wziąć jeszcze pod uwagę ten 1V zamiast 1,25...

Chińczyki mogą mieć po jakiejś produkcji. A pewność uzyskasz jedynie
po kontakcie z LT...

a.

Napisałem do nich ale wątpie czy ktoś mi w ogóle odpowie. Pewnie nikt
nie będzie tracił
czasu na dochodzenie w sprawie moich 2 sztuk układów.

AlexY
Guest

Sun Sep 11, 2016 12:16 pm   



Dariusz Dorochowicz pisze:
Quote:
W dniu 2016-09-11 o 00:54, AlexY pisze:
kriters pisze:
On 2016-09-10 23:14, AlexY wrote:
kriters pisze:
[..]
między adjust a out powinno byc 1,25V a jest 1V.

W dokumentacji widzę że 1.25V ma być między adj a gnd.

A gdzie ta informacja ?

5 strona, reference voltage

To jeszcze byś musiał znaleźć nogę podłączoną do masy i jesteśmy w domu Wink

Masz rację, scalak nie ma masy a opornik pomiarowy jest wpięty do
wyjścia. Nigdy nie przepadałem za regulowanymi stabilizatorami.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

AlexY
Guest

Sun Sep 11, 2016 12:20 pm   



kriters pisze:
[..]
Quote:
To chyba mamy inną dokumentację. U mnie tam jest tabela ELECTRICAL
CHARACTERISTICS i nawet jest reference voltage ale nic nie wskazuje na
to, że
to jest od masy. Za to na 12 mam

"The LT1083 develops a 1.25V reference voltage between
the output and the adjust terminal (see Figure 1)."

Zresztą wydaje mi się, że wszystkie takie stabilizatory (LM317 i
podobne) tak
działają.

Dokumentacja ta sama.
No i masz rację, zapomniałem że on masy nie ma (a przez to
zabezpieczenia zwarciowego) a dalej PDFa nie przewijałem. Skoro masz tam
1V zamiast 1.25V to masz wadliwy albo podróbkę. Może być z oryginalnej
linii produkcyjnej zapakowany przed kalibracją.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Dariusz Dorochowicz
Guest

Sun Sep 11, 2016 1:07 pm   



W dniu 2016-09-11 o 14:20, AlexY pisze:
Quote:
kriters pisze:
[..]
Dokumentacja ta sama.
No i masz rację, zapomniałem że on masy nie ma (a przez to
zabezpieczenia zwarciowego)

A nie ma? Jak patrzę na charakterystyki i podane parametry to
zabezpiecznie zwarciowe jest. I nie bardzo widzę w czym brak masy miałby
przeszkadzać.

Pozdrawiam

DD

Dariusz Dorochowicz
Guest

Sun Sep 11, 2016 1:10 pm   



W dniu 2016-09-11 o 14:16, AlexY pisze:

Quote:
Masz rację, scalak nie ma masy a opornik pomiarowy jest wpięty do
wyjścia. Nigdy nie przepadałem za regulowanymi stabilizatorami.

Ja też nie, a już pochodne LM317 to w ogóle. Minimalny prąd obciążenia
na poziomie miliamperów to był OK jakiś czas temu, teraz jak widzę 100mA
max i coś koło 5mA min to tak dziwnie to wygląda.

Pozdrawiam

DD

Goto page Previous  1, 2, 3 ... 450, 451, 452, 453  Next

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - elektryka - przebicie

NOWY TEMAT

RTV map News map