RTV forum PL | NewsGroups PL

100C

NOWY TEMAT

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - 100C

Goto page Previous  1, 2

re
Guest

Wed Jul 26, 2017 4:17 pm   



Użytkownik "Pszemol"

....
Ja nie pytam o ładowanie akumulatora za dużym prądem, za dużym
napięciem - ja pytam o rodzaje akumulatorów litowych które są przez
fabrykę PRZEWIDZIANE do ładowania dużym prądem, np. 100C lub więcej.
---
Próbowałeś użyć wyszukiwarki ?

re
Guest

Wed Jul 26, 2017 5:14 pm   



Użytkownik "Pszemol"

Quote:
...
Ja nie pytam o ładowanie akumulatora za dużym prądem, za dużym
napięciem - ja pytam o rodzaje akumulatorów litowych które są przez
fabrykę PRZEWIDZIANE do ładowania dużym prądem, np. 100C lub więcej.
---
Próbowałeś użyć wyszukiwarki ?



Naucz mnie... pokaż co Ty znalazłeś!
---
Ja nie szukam

Pszemol
Guest

Wed Jul 26, 2017 6:54 pm   



re <re_at_re.invalid> wrote:
Quote:


Użytkownik "Pszemol"

...
Ja nie pytam o ładowanie akumulatora za dużym prądem, za dużym
napięciem - ja pytam o rodzaje akumulatorów litowych które są przez
fabrykę PRZEWIDZIANE do ładowania dużym prądem, np. 100C lub więcej.
---
Próbowałeś użyć wyszukiwarki ?



Naucz mnie... pokaż co Ty znalazłeś!

Marek
Guest

Wed Jul 26, 2017 8:12 pm   



On Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol
<Pszemol_at_PolBox.com> wrote:
Quote:
Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się?

Nanotech, 10C. Trwałość 1 rok.

--
Marek

JaNus
Guest

Wed Jul 26, 2017 10:25 pm   



W dniu 2017-07-26 o 11:30, HF5BS pisze:
Quote:
To nie lepsze by były ogniwa paliwowe, czy z wymiennym elektrolitem?
Tak, że mam aku, jak trzeba, to zjeżdżam na stację i tankuję, ale
elektrolit, stary odciągają i sobie gdzieś-tam podładowują i
następnemu chętnemu sprzedają.

Chyba coś żeś w maliny pojechał tym swoim pomysłem. Wprawdzie nie wiem,

jak wygląda ta kwestia w akumulatorach litowo-cośtam'owych, ale w
przypadku ołowiowych (jak wiem) cykl przemian związanych z roz~ i
naładowaniem - obejmuje nie tylko elektrolit, ale też i elektrody:
osadzają się na nim sole podczas ładowania, zaś przy rozładowaniu
wędrują na drugą stronę. Więc żadne tankowanie elektrolitu nie "dopełni"
rozładowanego aku!
Natomiast można by wymieniać na stacji całego grzmota, pudło z
elektrolitem i elektrodami. Tylko że wchodziła by w paradę delikatna
kwestia odpowiedzialności za niszczący sposób używania aku, czyli tego,
że stacja "paliw" nie miała by pewności (klient takoż), czy do wymiany
nie dokłada: oddaje sprawne bateria, w zamian za mocno już wyeksploatowane.

--
Nie interesujesz się polityką? To lekkomyślne chowanie głowy w piasek!
Wszak polityka interesuje się tobą i tak, a rządzący też się interesują,
głównie zawartością twojego portfela. Dlatego zachowaj czujność!

Tomasz Pyra
Guest

Wed Jul 26, 2017 11:28 pm   



Dnia Tue, 25 Jul 2017 19:17:48 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

Quote:
Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynku
najszybciej ładujące się akumulatory?

Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje
się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...

A nie są to czasem kondensatory elektrolityczne, tzw. superkondensatory?

One owszem - bardzo szybko się ładują, bardzo szybko rozładowują, ale
jednak są znacznie cięższe i większe niż klasyczne akumulatory.
Do tego sądzę że liniowo im się zmienia potencjał wraz z rozładowaniem, co
też nie jest wygodne.

JaNus
Guest

Thu Jul 27, 2017 2:48 am   



W dniu 2017-07-27 o 01:28, Tomasz Pyra pisze:
Quote:
A nie są to czasem kondensatory elektrolityczne, tzw.
superkondensatory?

No, nie każdy elektrolityczny jest superkondensatorem,

tylko nieliczne Wink
Sądzę, że Pszemol faktycznie mógł usłyszeć właśnie o nich. Użycie
takiego do modelu, który miałby dość długo latać - najlepszym pomysłem
chyba nie jest, ale mają szereg innych zastosowań, z których na
największą uwagę zasługuje chyba KERS (patrz Wikipedia)

--
Nie interesujesz się polityką? To lekkomyślne chowanie głowy w piasek!
Wszak polityka interesuje się tobą i tak, a rządzący też się interesują,
głównie zawartością twojego portfela. Dlatego zachowaj czujność!

robot
Guest

Thu Jul 27, 2017 12:15 pm   



W dniu 2017-07-26 o 10:41, robot pisze:
Quote:
W dniu 2017-07-25 o 21:17, Pszemol pisze:
Czy ktoś siedzący w modelarstwie orientuje się jak są aktualnie na rynku
najszybciej ładujące się akumulatory?

Wiem, że niektóre baterie akumulatorów do modeli samolotów i dronów ładuje
się prądem 100x większym niż wynika to z pojemności akumulatora...

Kto produkuje aku dziś najszybciej ładujące się?

Ja się nie znam.
Ale myślę, że powinieneś zainteresować się akumulatorami stosowanymi
w formule 1 oraz Ferrari LaFerrari.

https://youtu.be/HQAaOMd4ToI
http://www.magnetimarelli.com/company/sustainability/news/hy-kers-system-laferrari-hybrid-vehicle-come-out-maranello

HF5BS
Guest

Thu Jul 27, 2017 6:55 pm   



Użytkownik "JaNus" <bez_at_adresu> napisał w wiadomości
news:597916e2$0$15192$65785112_at_news.neostrada.pl...
Quote:
W dniu 2017-07-26 o 11:30, HF5BS pisze:
To nie lepsze by były ogniwa paliwowe, czy z wymiennym elektrolitem? Tak,
że mam aku, jak trzeba, to zjeżdżam na stację i tankuję, ale elektrolit,
stary odciągają i sobie gdzieś-tam podładowują i
następnemu chętnemu sprzedają.

Chyba coś żeś w maliny pojechał tym swoim pomysłem. Wprawdzie nie wiem,
jak wygląda ta kwestia w akumulatorach litowo-cośtam'owych, ale w
przypadku ołowiowych (jak wiem) cykl przemian związanych z roz~ i
naładowaniem - obejmuje nie tylko elektrolit, ale też i elektrody:
osadzają się na nim sole podczas ładowania, zaś przy rozładowaniu
wędrują na drugą stronę. Więc żadne tankowanie elektrolitu nie "dopełni"
rozładowanego aku!

Ale jasne jest, że nie chodzi o obecne aku kwasowe, zasadowe, czy jakiebądź!
Chodzi o takie, co będą przystosowane do takiego traktowania. Wyczerpie się,
to albo doładować, jak możemy, albo nowy elektrolit, jak nie możemy. Czy na
odwrót.

Quote:
Natomiast można by wymieniać na stacji całego grzmota, pudło z
elektrolitem i elektrodami. Tylko że wchodziła by w paradę delikatna

Nawet chyba były takie pomysły. Ale chyba też nie przeszły.

Quote:
kwestia odpowiedzialności za niszczący sposób używania aku, czyli tego,
że stacja "paliw" nie miała by pewności (klient takoż), czy do wymiany
nie dokłada: oddaje sprawne bateria, w zamian za mocno już
wyeksploatowane.

Dlatego myślałem o wymianie elektrolitu, spuścić rozładowany, rzecz jasna,
zebrać to w jakieś naczynie, bo ch.. wie, co tam przybyło, oczyścić,
naładować i znów zapodać do wymiany. A akumulator zostawałby ten sam.
Bo tak w ogóle, pomysł z wymianą elektrolitu nie jest mój, ma on całkiem
sporo lat. Tylko jakoś nikt jeszcze chyba nie wymyślił akumulatora, który by
się nadawał do w miarę łatwej obsługi w ten sposób.

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.

Goto page Previous  1, 2

elektroda.net NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - 100C

NOWY TEMAT

RTV map News map